• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Een insectenremover is geen overbodige luxe. Al moet ik zeggen dat touchless misschien nog wel beter werkt, ik zie dan letterlijk het schuim geel kleuren en de insecten eraf vallen.

Overigens is het een topproduct (zelf de nanolex variant) om gewoon in een tasje met een 250ml sprayer in de auto te hebben liggen als je toevallig ergens bent en even snel langs een nabije wasbox gaat.

Eens inderdaad!

Ik merk dat touchless de insecten al goed losweekt ja.
Ik heb ook de nanolex insect remover en die werkt ook goed! Heb ik ook wel gebruikt met daarna wat ph neutrale foam er nog overheen en dan gingen de insecten er ook mooi vanaf met de hogedrukspuit.

Je hebt t met dit warme weer wel weer nodig om de insecten makkelijker te verwijderen.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Gisteren veel uurtjes met Het Zonnetje doorgebracht, maar weinig foto's gemaakt (leerpuntje). Om 7.15 uur arriveerde ik in de wasbox, onder andere met mijn nieuwe IK Foamer gevuld met Touchless:water 1:100. Werkt perfect, nu nog zonder pomp maar dat is ook prima.
Daarna gewassen, ook de velgen, en wat kleine plekjes met klei behandeld en Dodo Juice Born Slippy.

Toen werd ik verrast door de wasbox-man waarmee ik altijd een praatje maak. Hij kwam me een kop koffie brengen! Dit keer een aangenamere verrassing dan de laatste keer, toen ik werd weggestuurd door de bedrijfsleider.

Lekker een bakkie gedaan en praatje gemaakt. De beste man vertelde over alle ongelukken die hij heeft zien gebeuren in de wasstraat. Mensen die aan het einde niet vooruit maar achteruit rijden en zo de hele droger eruit rammen.
Mensen die middenin de straat in paniek raken en de deur open gooien.
Botsingen doordat mensen op de rem trappen tijdens het proces. Ik was al geen voorstander, maar de wasstraat blijkt ook nog eens vol gevaren.

Bijgekomen van deze schok, Het Zonnetje gedroogd en de voorruit met Autoglym Car Glass Polish behandeld. Ik was de Prep vergeten om het residu van de polish af te nemen, dus besloten om dan maar thuis de Clearvue aan te brengen.

Toen een nieuwe laag 845 aangebracht. In maart had ik nog helemaal ontijzerd, gekleid en gecleaned voorafgaand aan de wax. Nu alleen nieuw laagje wax. Had het idee dat de laag van begin maart al aardig aan het verdwijnen was (minder beading).

Toen besloot ik ook nog even met een doekje de dorpels schoon te maken en zag voor het eerst deze vieze rand:
P_20240508_104149_1.jpg

Dus die ook wat schoner gemaakt met Spray & Wipe.
P_20240508_104622_1.jpg

Op weg naar huis begon het te regenen terwijl Buienradar geen neerslag aan het verwachten was. Toen Het Zonnetje maar in de parkeergarage gezet om de voorruit te ontvetten en van Clearvue te voorzien.

Toen ik er toch stond, ook nog naar even wat Gummi gesmeerd op de raamrubbers, het voetje van de antenne en op de ruitenwisserarm achter. Die is toch aardig verkleurd.

Al met al was ik aardig bezig en uiteindelijk was ik om 13.15 uur klaar en hongerig.
Vandaag de enorme schijn aan Nederland getoond op weg naar de vakantiebestemming.
P_20240509_144719.jpg

Fijne (vrije?) dagen allemaal!
 
Die vuile randjes baalde ik ook van toen ik na 30 jaar 2-/3-deurs auto's een 5-deurs kocht, maar in het geel valt het nog veel meer op. Normaal aan het eind van de wasbeurt, trek ik alle portieren en de achterklep nog even open om dergelijke vuile plekken te reinigen. Ik zag eerder deze week ook dat zand/stuifmeel dat vorige week nog op het dak en de motorkap lag, nu door de regen richting parafan en in de hoeken van de sponning van de achterklep was gespoeld. (had de auto nog niet opnieuw gewassen/afgespoeld).

Fijn weekend/vrije dagen @Ester ik mag morgen gewoon weer aan het werk, alleen vandaag vrij.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Ester
@Cordoba dankjewel! Heerlijk zo een paar dagen weg met mooi weer.
Ja, nu ik deze randen heb 'ontdekt', is mijn plan ook om die voortaan mee te nemen aan einde van een wasbeurt.
De paravan is gelukkig net schoongemaakt want daar komt inderdaad ook van alles in terecht.