• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hi Ik ben BMWJuupke

BMWJuupke

Detailing trainee
28 jun 2010
16
47
Hallo Beste Detailers,

Mijn naam is Jos AK BMWJuupke. Ik rij in een rode BMW E30 uit '89. Ja jullie lezen het goed ROOD. Echt een poetskleur dus.

Nu heb ik een geinventariseerd en ik zie dat mijn poetscollectie ver opgebruikt is. Ik heb nog staan:

Stap 1 Meguiars Paint Cleaner
Stap 2 Meguiars Polish
Meguiars NXT TechWax 2.0
Meguiars M16
Bodempje NXT Carwash Shampoo
Quick detailer
Kleisetje
En veel Pads/Microfibers.

Ik wil langzaam de producten van Poorboys proberen. Maar heb iets nodig om de rode lak lekker fris te houden. Zo ziet mijn winkelkarretje er nu uit:

100714 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml € 18,99 € 18,99
100729 Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml € 12,00 € 12,00
100724 Poorboys World - Polish with Carnauba Blue - 473ml € 16,99 € 16,99
100161 Valma - Wash and Shine - 1000ml € 3,99 € 3,99
100338 Valma - Washandschoen Microvezel - Fijne vezel

Mijn vraag is kan ik hiermee met de hand goed resultaat bereiken? Hebben jullie tips wat aan te schaffen? Wat is een leuke Combinatie. Evt. gecombineerd met de spullen die ik al heb?

Ohja, hier nog een foto van de auto:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Thnx alvast Grtz Jos
 
Welkom Jos.

Hoe had je de Polish with Carnauba blue willen gaan combineren met de Natty's Blue?
Voor de Valma Wash & Shine zou ik zelf liever een ander shampoo kiezen.
 
Soepergrover zei:
Welkom Jos.

Hoe had je de Polish with Carnauba blue willen gaan combineren met de Natty's Blue?
Voor de Valma Wash & Shine zou ik zelf liever een ander shampoo kiezen.

Dat weet ik dus niet.. Ik heb geen ervaring met PB.. dus.. Adviezen zijn welkom..
Ok ik poets al jaren met Valma Wash en shine maar PB wil ik wel proberen.

Gr Jos
 
Welkom!

Met Valma Wash and Shine was je, daar poets je niet mee ;) Niet lullig bedoeld, maar Valma W&S is echt troep 8o Het is zo agressief dat het binnen de kortste keren een zogenaamde teflonpantserlaag weet te verwijderen... Je kan dus al veel verbeteren door goede producten aan te schaffen ;)

Hou het dus lekker bij de NXT shampoo of neem de Poorboy's Slicks and suds, VELE malen beter dan de Valma W&S !! :cool:
 
Dan geef eens goed advies welke PRODUCTEN beter zijn als Wash en shine en hoe ik op mijn rode auto met een paar producten tot een mooi resultaat kan komen?

Edit: Ik zie net je edit, bedankt!! :ja
 
Hey Jos, ook hier :cool:

één tip: Lezen, lezen en nog eens lezen om erachter te komen hoe/wat ;)
qua shampoo, wat wil je eraan uitgeven (ook nie onbelangrijk toch?)
 
Ook meteen even de tip om je altijd te houden aan de aanbevolen hoeveelheid shampoo die op de fles staat, niet zo maar een scheut in de emmer doen! Teveel shampoo stript je waxlaag (gedeeltelijk), dus dat is niet zo handig ;)
 
Hey Ivooo, Ja heb me maar eens aangemeld.

Shampoo hoeft voor mij niet belachelijk duur te zijn, ik wil geen 30-40 euro uitgeven voor een shampoo..
Het moet zijn werk doen en goedkoop zijn. De rest van de producten wil ik wat meer aan besteden maar aangezien ik geen ervaring heb met Poorboys..
 
Bedankt! Ik koop de PB shampoo.. En dan de PB polish met carnauba blue.

Nieuw lijstje :grinning:

100724 Poorboys World - Polish with Carnauba Blue - 473ml € 16,99 € 16,99
100902 Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml € 9,98 € 9,98
100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml € 16,99 € 16,99
100331 Valma - Bi-Insectenspons € 1,25 € 1,25
100338 Valma - Washandschoen Microvezel - Fijne vezel € 4,95 € 4,95

Grtz Jos
 
Welkom,

Meest waardevolle tip; ga veel lezen.

Bedenk ook dat de aanschafprijs niets zegt over de kosten van gebruik.
Duurdere verpakkingen bevatten vaak geconcentreerde producten die per keer minder kosten.
Een hele goede wax als de Collinite Insulator kost een euro of 18 maar is echt super zuinig in gebruik.

Hans