• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

High gloss show-detail-spray

Ja kan ook maar ik kan je nu al zeggen dat die waarschijnlijk niet veel gaat doen. CeramicDetailer blinkt uit in gemak en gladheid niet zozeer in glans.
Het nadeel van een product wat heel veel glans kan geven ook een risico is op vlekken als het niet egaal wordt verdeeld.
 
Testje deel 2.
Geteste producten zijn:
Auto Finesse Ceramic Spray Wax
Poorboy's World Black Hole
P&S Bead Maker
P&S Dream Maker
GYEON Cure
GYEON CeramicDetailer

Het is lastig om goed op te foto te zetten wat je in het echt ook ziet.
Overtuigende winnaar is de Cure. Opvolger is Black Hole. Beiden zijn geen detailers en wellicht niet helemaal fair maar als je glans in een flesje zoekt dan ben je bij Cure aan het juiste adres. We zagen echt nauwelijks verschil tussen Bead Maker en Dream Maker en daar had ik wel iets meer verschil in verwacht gezien Dream Maker een showspray zou moeten zijn. In de praktijk maakt het op ons paneel nauwelijks verschil.

Verrassend voor mij was CeramicDetailer, die geeft toch ook een goede boost aan glans en dat had ik zelf niet verwacht.
1703846206817.png


1703846225036.png

1703846237546.png

1703846247559.png
 
hm, uitgaande van wat ik zie, correct me if i'm wrong.
Cure heeft een betere "wetlook"en verhult dus meer krassen, waarbij ceramic detailer meer "pop" lijkt te geven? (reflectie van de lamp lijkt een fractie veller in de ceramic detailer, en de reflectie van de fles lijkt strakker...)

Auto finesse doet het ook goed als ik het zo zie. ja black hole ook, maar dat wisten we allemaal toch wel en beetje?
 
Laatst bewerkt:
Dat maakt het lastig van foto's t.o.v. het 'echie'. Dat de lamp feller is komt door de marring. Het paneel hoort zwart te zijn maar is bijna grijs doordat ik deze heb behandeld met een DA met heftige wollen pad. Dit omdat je zo het verschil goed kunt zien. Als ik de boel goed polijst is het nauwelijks op de foto te krijgen.
Als je het paneel ziet dan zie je direct alle marring van de wollen pad en zie je waarom deze grijs is en niet zwart.

Iemand zei iets over Black Hole en ik had nog een plek over en vond een fles Ceramic Spray Wax dus deze erbij gedaan voor de test.
 
Goede vraag, met een doek voel je dat CeramicDetailer het gladst aanvoelt met een doek, Cure voelt minder glad.
De anderen schelen niet zoveel en voelen niet erg verschillend.
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
uh...
spray&wipe
Perfetto
cure
red mist (thanks @mfmeijer )

spray-coats (ook soort detailers toch? :p)
wetcoat
aquafobia

en volgends mij nog meer...
Spray coat zie ik meer als een gimmick en niet zo zeer als een detailer/spaysealent en persoonlijk ben ik daar niet zo’n fan van.

Cure heeft de neiging om wat “streperig” te kunnen zijn (egaal aanbrengen/snel afnemen is de truc)maar ik heb eens een testje gedaan om Cure en Gyeon detailer 50/50 te mengen wat em een stuk vriendelijker maakt in het gebruik.
Als ik dan zie dat je Spray&Wipe hebt staan dan kun je ook een keer proberen om 50/50 Cure/S&W te mixen.

Gyeon ceramic detailer is echt een aanrader en gebruik ik met name in de zomer omdat ie super,makkelijk afneemt.
Nanolex Final finish gebruik ik als drooghulp omdat dit ook evt kalkvlekken verhelpt.
 
Wow! Wat een verschil doet die Cure! Had niet door dat 'ie zo de krassen verbloemde. Meer dan PBW BH!
Die ervaring heb ik ook met cure, de glans is echt heel goed. Is nu mijn huidige favoriet na het wassen, 1a2 luchtige spraytjes op een doek is genoeg voor een paneel.
Zolang het lijkt dat je niks aanbrengt doe je het goed, meestal breng ik het aan met een korte vezel en met lange vezel neem ik het af. Zonder enige strepen.
 
Laatst bewerkt:
Spray coat zie ik meer als een gimmick en niet zo zeer als een detailer/spaysealent en persoonlijk ben ik daar niet zo’n fan van.
ja ik snap je,
echter, als boost in de winter of voor velgen, vind ik het heerlijk!

ook voor mijn vriendin haar auto waarbij wax niet op de kofferbak blijft zitten (echt geen idee hoe dat mogelijk is maar zelfs fusso is na 3 maand weg terwijl de rest van de auto dat zo'n 12maand volhoud.)

Cure heeft de neiging om wat “streperig” te kunnen zijn (egaal aanbrengen/snel afnemen is de truc)maar ik heb eens een testje gedaan om Cure en Gyeon detailer 50/50 te mengen wat em een stuk vriendelijker maakt in het gebruik.
Als ik dan zie dat je Spray&Wipe hebt staan dan kun je ook een keer proberen om 50/50 Cure/S&W te mixen.
cure heb ik bij de Pure Evo gekregen, en dat beviel me best goed, pure er op, 48h later Cure er over en het voelde zo glad en het zag er super strak uit!
Als ik binnenkort tijd heb zal ik eens een mix maken met Cure en S&W
 
Heel tof van je @Dibbuz! Cure wint inderdaad met afstand ookal is het niet hetzelfde product. Het viel mij op bij de zwarte C1 van vrouwlief maar stond er toen niet bij stil (was toen erg vies en was gewoon blij met de schone staat). De warmte was echter niet vanzelfsprekend bedenk ik mij nu. Gelukkig heb ik nog staan :innocent:
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en Dibbuz
Mooie test! Al werd er voornamelijk gezocht naar een product voor de verse vervuiling die opbouwt naar een show/evenement/meeting. Dus een gewone detailer of ceramic detailer lijkt dan mijn voorkeur te hebben. De cure in de voorbereiding is dan wel een goede tip!