• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe Auto schoon te krijgen zonder foamlans

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
hallo,

Ik denk erover na om een foamlance aan te schaffen, maar vind er hier ook minder goede reacties op [ super snow foam snel op, fles die eraf scheurt, slordig ontwerp enz. ]

Is er misschien een andere oplossing [ zonder foamlance ] om de auto voor het wassen helemaal schoon te krijgen zonder krasjes, swirls enz. Want mijn auto staat op een oprit waar veel vuil naartoe waait + zijn ze tegenover ook nog een huis aan het renoveren dat allemaal stof geeft.

Ik hoor het wel,


alvast bedankt!!
 
bs zei:
Is er misschien een andere oplossing [ zonder foamlance ] om de auto voor het wassen helemaal schoon te krijgen zonder krasjes, swirls enz.

Was het maar waar dat dat kon ... het is nooit helemaal te voorkomen. Je kan wel het risico tot een minimum verkleinen door de auto eerst goed af te spuiten/spoelen zodat het grove vuil weg is.

Daarna wassen d.m.v. de 2 emmer methode.
 
Van een foamlans krijg je geen spijt.
De foam gaat echt niet snel op..als je fles breekt dan kost het je een paar euro voor een vervangingsfles en het ontwerp is absoluut niet slordig.

Er zijn ook andere modellen, zoals degene die standaard geleverd worden bij een HD-spuit of een Gilmour (die je op een tuinslang aan kan sluiten).
Een echt goede schuimlaag die het vuil alvast losweekt en een deel verwijderd krijg je pas met een echte foamert.

Gewoon goed afspuiten met een waterslang/HD-spuit en het 2-emmer systeem met een gritguard in de emmer en een goede washmitt is na bovengenoemde opties een goede oplossing om krasjes te voorkomen.
 
Maar eigenlijk moet het niet kunnen dat de fles afscheurt, je betaald er immers 82,50 euro voor.

Als je bijv. een wax hebt van 100-200 euro hebben jullie daarvan ook hoge verwachtingen van.
 
Zulke reviews worden vaak geschreven door mensen die wat teleurgesteld zijn in een product. Ik denk dat als je het relatief bekijkt er veel meer ontevreden mensen een review schrijven dan ontevreden mensen. Tuurlijk zal er bij iemand wel eens de schroefhals van zo'n fles sneuvelen. Maar als je die er gewoon normaal vast op draait is er echt niets aan de hand. En als het kapot gaat kun je er zelfs een colafles o.i.d. onder schroeven. En qua ontwerp zou ik echt niet weten wat er slordig aan is. Werkt hier gewoon zeer goed. En sommige mensen hier op het forum kunnen wel 3 auto's foamen met slechts 1 keer de lans vullen. Dus volgens mij valt het allemaal best mee.
 
Ik heb tot op heden geen spijt van mijn foamlans. Ik heb de HD uitvoering en ik moet zeggen erg degelijk hoor, je moet er alleen voor zorgen dat je de fles er recht onder draait.
Ik kan in ieder geval niet meer zonder :heart_eyes:
 
Het is idd een beetje zuur als ie afbreekt maar goed denk dat de kosten van 85,50 'm niet zitten in de plastic fles maar het apparaat.
Klote als het net jou overkomt, maar zou 'm om die reden in elk geval niet afschrijven.
Wellicht vreemde vergelijking maar doe 'm toch: vroegahr toen de coca cola nog in een glazen fles zat is het voorgekomen dat deze spontaan is geklapt, om het merk dan maar nooit meer te drinken om die reden ....
Ik denk daarbij dat indien het je mocht overkomen dat de service en garantie het echt wel weer goed gaan maken.
Qua verbruik: men is nu helemaal in de ban van de Magifoam, dit zou met minder spul meer plezier geven
 
Ik ben ook overstag gegaan en heb een HD lans met magifoam... Ik geloof dat dit in de winter zeker een aanrader is. Maar als je je auto in de zomer regelmatig (eens in de 2 tot 3 weken) wast, is het niet noodzakelijk. Ik heb zelf jaren de auto met een hogedrukreiniger afgespoeld en daarna gewoon gewassen. Prima...

Wellicht heb je er wat aan.

Robert
 
Over een foamlans mag je echt niet twijfelen, na de DAP is dit voor mij het beste product dat ik heb aangekocht.

Ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad, in tegendeel..!

Ik spuit eerst de wagen goed in en laat hem dan 10 minuten doen (tijd genoeg om je emmers enzo klaar te zetten)

Dan spuit ik het resterende schuim er af en kijk of ik nog vuil zie hangen (meestal niet maar als hij zwaar vuil is..) dan foam ik hem desnoods nog eens in...

Als je eenmaal veel werk/tijd aan het polieren hebt besteed wil je toch niet dat het voor niks geweest is..

Het enige nadeel dat ik er van kan bedenken is dat je oprit even vol schuim ligt maar beter een oprit vol schuim dan een auto vol vuil! $$)
 
Over Valet Pro's orange Pre-wash lees ik veel goede verhalen, als alternatief voor het snowfoamen. CC krijgt die ooit ook nog in het assortiment.. voor nu ben ik nog steeds aan het afwachten.
 
Ook een zeer goede pre-wash: Bug Squash! (alleen niet geschikt voor onderhouds was beurtje, stript de waxlaag namelijk) Weekt het vuil zeer makkelijk en goed los, en uiteraad zijn de vliegenlijkjes ook zo verdwenen.
 
rinse je heb gelijk over de Dap, geweldig apparaat!!!

"Als je eenmaal veel werk/tijd aan het polieren hebt besteed wil je toch niet dat het voor niks geweest is.."
Wat bedoel je hier mee als ik vragen mag.

iedereen bedankt voor zijn reactie, en als jullie nog iets weten dan mag je het erop zetten. Ik denk toch dat een foamlance een goede investering wordt voor mijn detailspullen.