• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe bewaar ik mijn klei

passat2010

Banned
Disaster of Bling
17 nov 2010
62
0
waar kan ik mijn dodo klei het beste bewaren
zoiezo in het doosje en maat de temp enbzo nog iets uit?


ik hoor het graag
 
Zoals alle detailingproducten: droog, niet laten bevriezen en/of meer dan 20 graden ( liever 10-15 )
 
Ik vind het knap als je met dit soort temperaturen als vandaag een ruimte vinden om de producten op te slaan tussen de 10-15 graden. 20 is al lastig met deze temperaturen :rules

Ben benieuwd hoe jullie dat doen? Wat adviseert carclean? Hoe warm is het in jullie magazijn vandaag?
 
ik heb het meeste spul (vooral mn waxen) in de kelder staan....
Lekker koel, ong. 14 graden nu :) )
 
Als je geen kelder, lege vrieskist of een andere koelere plek hebt beter dan 20 graden denk ik. Nu moet ik zeggen dat de koelkast waar ik wat waxjes in heb staan niet zo koud is.
 
Droog is de beste opmerking, lang werd gedacht dat het vochtig gehouden moet worden, maar dat is niet het geval. Droog en in een afgesloten verpakking. Die verpakking mag licht ventileren trouwens.
 
ik had alles in de scheur staan nu 27 graden ik heb het naar de koelste plek in his gezet de kelder ook daar si het nu 23 graden.
mijn goldclas paste was zit geen spiegeling meer op dus het zal wel oke zijn. toch?
 
Dat weet ik zo net nog niet...
Ligt er maar net aan,heb je iets organisch van de auto gekleid,en je legt hem in een warme omgeving weg,daar zijn de schimmels dol op.
Ook als je deze "droog" weglegt er zit altijd vocht in de klei wat zich gaat afzetten,wat voor de schimmels ook een voedselbron is.
 
het lijkt mij voor bv valet pro citrus bling ,polisch of vloeibare wax niet echt een probleem als het in 25/26 graden staat.
een paste wax is misschien beter om net wat koeler te bewaren.
 
Ik gebruik de doosjes waar de klei in werd geleverd voor de nog niet gebruikte klei.

Stukjes die zijn gebruikt gaan in een doosje waar haarwax in heeft gezeten (Schwarzkopf) met een spraytje
Last toch.

Klei staat in mijn detailing koelkast ( op ca 10 graden)
 
Tim,

ik vind je uitspraak een beetje tegenstrijdig aangezien je in het verleden andere dingen hebt gezegd...

Gepost: donderdag 5 maart 2009 17:13:30
Tim zei:
Ik zou alles gewoon in 1 bakje bewaren, het makkelijkst is even insprayen met Quick Detailer en dan bakje sluiten.

Gepost: dinsdag 11 januari 2011 23:14:42
Tim zei:
Onwaarschijnlijk, wij bewaren klei ook 'nat' en gebruiken daarvoor verschillende detailers, waaronder Spray & Wipe en Born Slippy.

En nog een hele mooie quote van Stimpy68

Gepost: dinsdag 12 augustus 2008 21:46:28
Stimpy68 zei:
Hoe op te bergen?

Je kunt detailklei simpelweg opbergen in een afsluitbaar bakje van tupperware, een oud saladebakje of iets dergelijks. Spray er wat detailspray in voordat je de klei in het bakje doet (1 spray is genoeg), dit voorkomt eventueel uitdrogen van de detailklei.

Ineens is het van de ene op de andere dag het tegenovergestelde en doet iedereen het dus blijkbaar verkeerd.

Ik kom de laatste tijd alleen maar tegenstrijdigheden tegen.

Ik snap er niets meer van... :weetniet

:roll

Maar goed, laat iedereen doen met de klei wat degene zelf wil. Is de klei verprutst, jammer joh, goed voor de handel maar weer :D
 
Tim zei:
lang werd gedacht dat het vochtig gehouden moet worden, maar dat is niet het geval.

Ook door mij werd het lang gedacht. Het kan veelal geen kwaad, maar het werkt meestal tegen je hebben de afgelopen twee jaar laten zien. Daarna contact opgenomen met verschillende fabrikanten en zij hebben bevestigd dat nat houden geen meerwaarde heeft.

Tot voor kort hebben wij klei inderdaad opgeborgen met een spraytje erover, maar tegenwoordig dus niet meer (na bevestiging van de kleifabrikanten).

Kan nat opbergen kwaad? Nee ook dat niet, tenminste niet voor de klei zelf. Maar de kans op ongewenste groei is dus in bepaalde gevallen groter. ;)
 
Soepergrover zei:
Voortschrijdend inzicht...

Ook een professional leert gaande weg en volgens mij was ik heel duidelijk in mijn antwoord met de toevoeging 'tot voor kort werd gedacht...' het aanhalen van eerdere quotes en uitspraken hebben voor mij (en anderen) totaal geen meerwaarde.