• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe gebruik ik de C.Pro C.Quartz - Glass polishing pad 5"- 130mm ?

Dit moet haast wel de kleinste topicopening zijn op dit hele forum :D

Misschien verstandig om de vraag iets duidelijker te stellen.
 
@Niels: kijk eens naar de naam van deze topic
@alpina: ik heb geen ervaring met deze pads, wellicht een mail naar informatie@Carclean.com sturen om wat meer duidelijkheid te verkrijgen ( en tips wellicht )
 
mk-us zei:
@alpina: ik heb geen ervaring met deze pads, wellicht een mail naar informatie@Carclean.com sturen om wat meer duidelijkheid te verkrijgen ( en tips wellicht )

Ik zou het fijn vinden als het cc team het antwoord ook hier wil delen, ben wel benieuwd.
 
Staat nog steeds op mijn lijstje om mijn voorruit een keer te doen aangezien deze genoeg lichte krasjes en swirls bevat.
 
De Healey krijgt een nieuwe voorruit
Dus als ik bestel zal ik er een bijzetten en ook uitproberen
Wordt dan wel een verslagje oor mensen met een sterk hart :-b
 
Mijn ruiten hebben wel wat krasjes.
Moet je voor dit product ook een speciale glas polish hebben?
Is het resultaat een beetje goed te noemen? Ik heb een DAP 900.

Alvast bedankt.
 
Ik denk dat je deze pads toch wel moet gebruiken icm een rotery.
Glas is heel erg hard en waarschijnlijk komt de DAP net wat power te kort om glas te polijsten.
Maar proberen is de moeite waard.

Als polijstmiddel zal je Ceriglass van CarPro moeten nemen.
Dit product is er speciaal voor.

Ik moet vanavond/morgenochtend nog een bestelling plaatsen en zal een aantal van deze pads en Ceriglass mee bestellen.
Ben heel erg benieuwd hier naar en zal ze eens testen.

Wordt vervolgd.
 
Ik heb deze combi gehad, geprobeerd, en weer verkocht...
Bij mij deed het HE-LE-MAAL NIETS!
Hoop hitte, en schoon glas, maar krassen verwijderen? No way.

Gebruikt op de Shinex, op HOGE snelheid overigens...
Glas werd zo heet dat IPA binnen 2 sec vervloog...
 
Ivo, CarPro adviseerd om tussen de 800 en 1000 rpm te werken.
Zou de hoge snelheid juist niet averechts gewerkt hebben.
Dus => hoge snelheid => veel hitte => minder tot geen werking van het product.

Dit is mijn theorie wat dit euvel betreft.
Ik heb de producten besteld en zal deze eens uitvoerig aan de tand voelen.
 
Ik heb ook lage snelheid geprobeerd, still no result...
Bedoelde ik hierboven eigenlijk ook te zeggen, heb het product ook op hoge snelheid gebruik.
Verschillende hits op verschillende snelheden op verschillende ruiten.
 
Bart, Jan en Dennis hebben destijds glas gepolijst met de producten van diamondite

&feature=plcp

Misschien kan 1 van hun vertellen of dát wel goed werkte
 
Ik heb het daarna nog wel enkele keren gedaan. Ik zelf ben er geen fan van. Hoge snelheden of veel druk hebben geen zin, de rotary op 1000 toeren en rustig het product zijn werk laten doen.
Je bereikt er wel wat mee, lichtere krasjes verminderen maar het lijkt er ook op dat de eigenschappen van het glas wat veranderen. Je krijgt er een iets andere schijn op en ook bijvoorbeeld coatings die je erna op het glas aanbrengt doen het niet meer zo goed.
Ieder zijn ding, maar ik zelf ga niet verder met glas polijsten.
 
Ik meen me te herinneren dat Stimpy68 destijds een steen(tje) tegen zijn achterruit van de Vectra heeft gehad en dit sporen had achtergelaten.

Hij en Dibbuz hebben zich uitgeleefd op de ruit en als mijn geheugen me niet in de steek laat, zat er na het polijsten een glooiing in het glas?
 
Echt krassen en putjes verwijderen lijkt mij idd wat vergezocht.
Echter lijkt het product mij zeer geschikt om lichte imperfecties te verwijderen.

De Smart is een jaar geleden voorzien van een nieuwe voorruit maar vertoont nu toch wel wat wissporen welke ik er tot op heden nog niet uit heb gekregen.
Lijkt me een prima object om de producten eens uit te proberen.

De Astra heeft inmiddels na 2,5 jaar en 45000km ook wat sporen op het glas zitten (voorruit) maar deze laat ik op korte termijnvervangen ivm de hoeveelheid steenslag en de aanwezigheid van een sterretje.
 
Gebruikt in combinatie met de Ceriglass van C.Pro en mijn DAP500.

Had flinke schuurkrassen op 1 koplamp, eigen schuld dus flink balen. Deze met wat wet sanding wel minder kunnen kgrijgen, maar dan blijft er een duidelijke waas + heel lichte krassen over.

De polishing pad + ceriglass besteld, en met de DAP500 aan de slag gegaan. Het is niet een wonder middel die binnen 5 tellen de krassen eruit heeft, dat zeker niet! Echter, met wat tijd en zorg, heb ik de krassen er wel goed uit gekregen. Ik heb wel het oppervlak nat gehouden (meer vochtig, niet druppelend nat). De ceriglass droogt nl. best snel uit en dan krijg je dus ook hitte.

Lamp werd wel best warm tijdens het polijsten, dus wel voorzichtig aan gedaan. Ongeveer een half uurtje later en je kan de krassen nog alleen heel licht zien als je er schuin op kijken. Zodra ik tijd heb, nog een keer polijsten dan behoren de krassen eruit te zijn.

Beplan het ook te gebruiken voor de zijruiten van mijn auto, deze kunnen wel een keertje ontdaan worden van de lichte krassjes, en ieder geval een keer goed schoon worden.