• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe gebruiken jullie Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover?

mfacey

Detailing addict
4 aug 2010
73
52
Zoals de titel al zegt.

Ik zie een aantal gevallen op het forum waarbij mensen dit middeltje opsprayen... ik zelf gebruik gewoon een MF doek met een beetje product er op en dan veeg je de teer weg (redelijk makkelijk).

Gaat het beter met sprayen?
 
Het kan allebei. Vanmiddag toevallig eens geprobeerd te sprayen. Is iets onzuiniger maar werkt imho wel fijner als je een groter oppervlak moet doen.
 
hmmm ok. ik zal het bij het volgende slachtoffer dit weekend eens proberen.

Is verdunnen eigenlijk ook mogelijk met dit product? Lijkt me niet toch?
 
Ik heb van een chem resistant sprayer het buisje wat korter gemaakt en ik schroef deze rechtstreeks erop. Die sprayer vernevelt tamelijk fijn dus dan kan je wat oppervlakte dekken. Ik ga meestal de auto eens rond en spray waar nodig, dan even laten werken en met mf doek wegvegen. Eventueel nog eens sprayen.

*ik zou er graag grotere verpakkingen van zien want kan geen 3 auto's + velgen doen met 1 halve liter.
 
Wij kopen graag bij Carclean.
maar jij doelt op Tardis? of ook op de VP versie?

en werkt Bodysolvent op de zelfde manier?
want als ik deze op spuit en laat inwerken krijg ik het zonder vlekken niet weg :confused:
 
Ik heb dit product gewoon op gesprayed omdat ik het zat was om elk teerspatje wat na het clayen overbleef weg te nemen met een MF towel.

De onderkant van de deuren even in sprayen en na een minuut loopt alles er vanaf. Vervolgens met de HD afspuiten en even wassen nog. Dat ging een stuk sneller dan afnemen met een Towel.
 
Het topic gaat toch over Valet Pro?
Inderdaad in 5 liter verpakkingen te koop. Heb je wel heel wat op te maken.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Deze heb ik ook. Een deel in een sprayer gedaan. Ideaal spul. Even bijblijven voor het beste resultaat. Eerst de auto wassen en drogen. Dan nevel ik de plekjes dun in, even wachten tot het begint op te lossen en dan veeg ik het met een stuk zacht Tork papier weg. Daar ga ik geen MF doek(je) aan verspillen.

Heb het ook geprobeerd om het na het oplossen weg te wassen met een oude washandschoen maar dat werd in mijn geval een dikke smeerboel vandaar het papier. In één veeg weg en droog.
 
Je weet dat papier micro houtvezels bevat en dus de kans zeer aannemelijk is dat je krassen maakt bij het afnemen van de lak?

Nee doe mij maar een mf-towel, desnoods speciaal één voor deze klus.
 
Zoals gezegd spray ik het op en neem het met een mf-doek af. Dan is het normaal weg. Ik doe het voor het kleien en ik was na het kleien nog eens dus geen problemen mee.
 
Ik heb vandaag weer wat teer aangepakt met de valet pro maar door gebrek aan echt veel spetters toch maar weer met een MF doek aangebracht. Blijft wel goed spul en met een doek is het ook wel heel zuinig in gebruik.

Ik heb overigens niet het idee dat het een vettige laag achter laat. Ik zou ook wel enigszins verbaasd ziijn als dat gebeurde aangezien het juist een zeer sterke ontvetter is!