• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe glazen panorama dak behandelen?

kaal.nl

Detailing addict
8 okt 2009
64
52
Hoi allemaal,

Het is alweer enige tijd geleden dat ik hier op dit forum actief ben geweest. Ik heb morgen of vrijdag een metallic zwarte Nissan Qashqai+2 op het programma staan voor een full detail.
Ik heb het kunnen regelen dat ik vandaag het interieur al heb kunnen doen. Dat scheelt me dus weer een berg tijd morgen:party:

Nu kom ik dus bij mijn vraag: De auto heeft een glazen panorama dak. Hoe behandel ik dat? Mijn eigen suggestie is: natuurlijk wassen, kleien en daarna met rain x behandelen.
Vooral die rain x doet me twijfelen. Het is zo'n zwart glazen dak en ben bang dat ik die ga aantasten met de rain x.
Mijn andere gedachte was om het in de wax of sealant te zetten. Ik heb verder geen ervaringen met het aanbrengen van een sealant/wax op glas en weet dus niet of dit wel zo'n goed idee is.

Ik zie jullie reactie met belangstelling tegemoet.

Robin
 
Ik heb alleen ervaring met de RainX van een jaar of 10 geleden.
Die legde echt een laagje wat hard werd. Dat zou ik vermijden.

Ik heb betere ervaring met ProVision omdat dat wel te verwijderen is.
Van slijtage (als bij ruitenwissers) heb je op zo'n dak geen last :party:

Voor de binnenzijde kan je dan ook nog de anti-Fog versie gebruiken

Hans
 
Hoi red cat,

bedankt voor je snelle reactie:)^
Waar ik voornamelijk bang voor ben is dat er een speciale (kleur) coating op het dak zit die ik met rain x kan aantasten.

Ik bedenk me net dat mijn rain x op is en al provision in huis heb. Ik heb hier nog nooit mee gewerkt maar vond de rain x ook zeker niet slecht hoor.
De binnenkant heb ik overigens 'gewoon' met spray en wipe gedaan.
Robin
 
hallo,

indien je de vloeibare fx synwax hebt :deze kan ook op glas :-b

Danny

anders gewoon met s&w ? is toch ook netjes?
 
De Rain-X en ProVision producten zijn beter en hebben een langere standtijd dan wax.

Al zou het in dit geval geen probleem zijn aangezien er op het dak geen ruitenwissers zitten die kunnen stuiteren over glas behandeld met wax of een daarvoor bestemd glasproduct.

Deze eigenschap komt vaak voor bij behandelde voorruiten.


@ Danny,

je doet alsof de synwax een of ander goddelijk middel is.... overal duik je op met die wax....wat de een goed vindt, hoeft de ander niet goed te vinden of opgedrongen te krijgen....:no
 
Ik ga morgen een heel klein testspotje maken met de provision. Als ik het aandurf doe ik het hele panorama dak op die manier. Zo niet dan zet ik 'm in een laag Collinite 845 en top ik 'm met Natty's red zoals ik met de hele auto van plan ben! Dat geeft ook wel een paar maandjes een mooie beading/sheeting haha.

Ik laat het wel weten hoe het afgelopen is...

Robin
 
ik ga altijd gewoon met de wax die ik gebruik voor de lak ook even over het panoramadak.
er zat DJ supernatural op en nu Collinite 845. werkt altijd goed. bij mij zit er inderdaad ook zon donkere laag over het glas, en daarom heb ik er ook nog geen provision opgesmeerd. laat het weten in dit topic als het daarmee toch gelukt is zonder vlekken of schade.
 
Ik zou ProVision of een andere raam sealant gebruiken, dat blijft zo lang houden, helemaal op een glazen dak.
 
collinite 915 houdt het bij ons al een jaartje uit; nog altijd perfecte beading....blijkbaar hecht die erg goed op glas (zonder wissers).
 
Hoi allemaal,

Super bedankt voor alle antwoorden en tips:)^

Zoals belooft zou ik nog even laten weten hoe het afgelopen is met het panorama dak.
Ik heb (na eerst een heel klein testspotje gedaan te hebben) het hele panorama dak behandelt met Provision. Het ging prima en het verwerkt idd een stukje beter dan Rain x!

Ik zal ergens anders even een topic plaatsen over de rest van de Nissan.......drama!!!

Gr Robin