• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe het beste deze lichte krassen verwijderen? (+foto's)

belanda

Detailing rookie
27 jun 2012
52
0
Een tijdje geleden mijn auto ergens geparkeerd zag ik toen ik terug kwam deze krassen te zitten links achter op het spatbord.Als ik er met mijn vinger er over heen ga, dan voel je ze soms wel zitten.
Echt heel diep zijn ze niet maar toch zou ik deze het liefst willen wegwerken.

nu is mijn vraag waar ik dit het best mee zou kunnen doen.
Heb deze al geprobeerd maar zonder resultaat.

Raffini Mezzo
Raffini Finale

Of zou ik Raffini Inizio Forza kunnen proberen met een DAP900, en een oranje pad of...?

DSC_0100.jpg


DSC_0102.jpg


Hoop dat de de foto's duidelijk genoeg zijn!
 
De meest effectieve cuttingfactor hangt af van de hardheid van je lak. Er is zo niet te zeggen met welke combi pad en polijstmiddel je resultaat zult behalen. Begin bijvoorbeeld met wit en mezzo. Werkt dit niet, bouw dan de cuttingfactor op naar bijvoorbeeld oranje met inizio. Na het "slijpen" de cuttingfactor weer afbouwen en uiteindelijk finishen met bijvoorbeeld groen en finale.

Succes!
 
Lastig om een inschatting te maken van een foto maar maakt het zeker duidelijker. Ik zou zeggen maak een testspot, zoals LB al benoemd. Als de combinaties niet werken die je hebt geprobeerd, neem dan je DAP900 met oranje en Inizio. "Test-it!".
 
Volgens mij kun je dat op een forum heel moeilijk zeggen?
(zoals aangegeven al)

Ik had bijvoorbeeld op zich simpele krassen op mijn dak, nou helemaal weg krijgen deed ik ze niet na mezzo oranje en zelfs niet met inizio oranje (mijn wolpad was helaas overleden)

Probeer ze!
 
Dat het het vanaf en foto op het forum geplaatst moeilijk is om hier een juist antwoord op te geven dat begrijp ik.
En dat ik ze het liefst helemaal weg zou willen werken ja, maar wat niet kan kan niet of tenzij dat ik het overlaat spuiten, maar dat vindt ik dan weer te.

Ik ga het gewoon proberen met inizio en een oranje in de hoop dat ze dan minder zichtbaar worden.Zal zoals al is aangegeven gaan afbouwen.Misschien met de tijd na een paar keer deze gedapt te hebben dat het dan al minder wordt.

Jongens bedankt voor de info.Laat zodra ik dit gedaan heb iets weten.
 
Waarom meteen zo grof beginnen?

Pak eerst Mezzo op Wit en kijk dan verder.

Das mijn tip voor de dag. Succes:)^
 
Hee Woody,

Maar als ik met de oranje en mezzo dit al niet voor elkaar krijg, gaat het met de witte dan wel?
De witte is toch zachter dan oranje, of zit ik er nu naast?


Bedankt voor de info.
 
De witte pad heeft inderdaad minder cutting factor dan de oranje. Als oranje en Inizio niet voldoende correctie gefet kun je overwegen een gel pad te gebruiken i.c.m. een compound zoals Inizio, Ultimate Compound van Meguiars of SSR3 van Poorboys. Let bij de Ultimate Compound wel op dat de schuurkorrel niet afbreekt en je dus tussendoor moet controleren of je het gewenste resultaat hebt behaald.
 
Sorry voor de late reactie!

Ik zeg express wit met mezzo omdat dit een veel veiligere keuze is dan meteen zwaar geschut in te zetten!
Wit en mezzo is goed voor heel veel defecten en een zwaardere combo kan je altijd nog pakken.
Als wit en mezzo niet goed zou werken kan je altijd nog oranje met mezzo of zelfs inizio pakken.

Ik zie dat je uit Breda komt en wil je best op weg helpen mocht het toch niet lukken. Heb alle pads hier liggen met benodigde polijstmiddelen.
Hoor/lees het wel:)^
 
Lijkt mij een goed idee om iets af te spreken. Ik heb oranje, geel, groen, zwart en witte pads liggen.
Het enigste wat ik op dit moment niet heb is inizio, maar mezzo en finale heb ik wel liggen.

Hoor het wel van je.

Alvast bedankt
 
Was errug gezellig!

Plek is weer netjes geworden uiteindelijk met 3hits inizio op paars wolletje en afgebouwd met mezzo op oranje, wit en finale op groen om vervolgens met Reload de plek te beschermen.:cool:
 
Woody bedankt nog voor de hulp die je mij geboden hebt.
Heb toch het een en ander van je geleerd.

Heb de krassen vandaag nog eens in de volle zon bekeken, ze zijn een stuk minder dan voor de behandeling.
Echt TOP dat je geholpen hebt.

Thanks
 
Graag gedaan! Kleine moeite om elkaar te helpen.

Zal straks wel de na foto's even uploaden.