• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe houden jullie je MF doeken zo schoon?

@ Maaike; was iets te veel van de eigen situatie uit gegaan. Excuus. Dan heb ik inderdaad wat planken mis geslagen, ik ben dan ook geen timmerman. :)
 
Haha is ook geen enkel probleem!
Als mijn ouders terug zijn van vakantie staat de Subaru op het programma...
Nieuwe droogdoeken gaan besteld worden, wat extra Monello doeken en natuurlijk speciaal wasmiddel! Alles met handje en niet meer in de wasmachine.
Problem solved...gedeeltelijk ;)
 
Ik heb vorig weekend voor het eerst Dasty vloeibaar wasmiddel (Ja, die hebben nu een hele lijn....) gebruikt en ben erover verbaasd hoe goed de vlekken eruit zijn gegaan. Ook de doeken waarmee ik aluminium heb gepolijst zijn helemaal schoon geworden.
 
Die uitbreiding van Dasty was mij ook opgevallen Ralf, nu is er naast de gewone ontvetter ook "Professional" ontvetter. Helaas net uitverkocht hier in de buurt dus ik moet nog even wachten met een praktijkvergelijk.
 
Af en toe even hand wassen voordat het de machine in gaat met Groene Biotex, dat breekt een boel vuil af (denk bijvoorbeeld aan Eraser, lekkere blauwe doeken).

Zo krijg ik de doeken tenminste weer erg netjes wit als ze echt vuil zijn.
 
McShine;302464 zei:
Ik heb vorig weekend voor het eerst Dasty vloeibaar wasmiddel ...... Ook de doeken waarmee ik aluminium heb gepolijst zijn helemaal schoon geworden.

Dat je met een wasmiddel iets schoon krijgt , staat vast .
Dat je je doekjes er ook zacht mee krijgt , is een ander paar mouwen .

Er bestaan verschillende merken wasmiddel die ook speciaal een apart produkt hebben voor bvb wol oid, anders zou je met eender welk merk wasmiddel je zachte doekjes kunnen wassen en dat is niet .

Ecover heeft iets dat je voor mf-spullen kan gebruiken , net zoals de micro-restorer van cc daar goed voor is.
 
Beste mensen,

Enkele weken terug heb ik een filmpje van AMMO NYC - How to remove bugs safely- gezien waarin Larry uitlegde dat je het best MF doeken kunt gebruiken om de insecten er af te halen alvorens er met de washmitt overheen te gaan. Dit ivm mogelijke lakschades als gevolg van het uitwrijven van de insectenlijkjes die achter zijn gebleven zijn in de washmitt. Aangezien ik erg veel insecten op mijn auto had die er al wat langer opzaten, heb ik deze techniek in praktijk gebracht. Werkt erg fijn! Alleen krijg ik nu mijn (nieuwe) meguiars MF doeken die ik ervoor heb gebruikt niet helemaal schoon meer. Ik heb ze al twee keer gewassen en insecten zitten plukken, maar er zitten nog steeds insectenlijkjes in.

Iemand de gouden tip om ze weer goed te krijgen?
 
Ik ben zelf niet zo fan om vliegjes van de lak te "vegen". Daarom gebruik een prewash: valet pro.
Of de Bugsquash van auto finesse. In spuiten, inweken, en met HD afspuiten en hiermee krijg ik het toch altijd wel weg. Ik hou het dan ook bij en laat het niet inbranden. Anders kan je met de polijst machine aan de slag.

Mocht je toch met een doek de vliegen er af willen vegen, gebruik dan deze doek :
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Mesh_Microfiber_Bug_Towel_39x39cm_PB_MMBUGT_101031
 
Ik heb de bugtowel ook... Zit nog in het plastic!

Bij mij zijn de lijkjes al weg voor ik begin te wassen!

Simpelweg insprayen met de pp bugsquash... Daarna meteen de auto infoamen... Na dat ik de auto heb afgespoten zijn alle lijkjes verdwenen! :cool:
 
Ik ben zelf niet zo fan om vliegjes van de lak te "vegen". Daarom gebruik een prewash: valet pro.
Of de Bugsquash van auto finesse. In spuiten, inweken, en met HD afspuiten en hiermee krijg ik het toch altijd wel weg. Ik hou het dan ook bij en laat het niet inbranden. Anders kan je met de polijst machine aan de slag.

Mocht je toch met een doek de vliegen er af willen vegen, gebruik dan deze doek :
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Mesh_Microfiber_Bug_Towel_39x39cm_PB_MMBUGT_101031

Ik gebruik ook bugsquash, maar als de insecten er een tijdje op hebben gezeten krijg ik ze er niet allemaal contactloos af. Vandaar dus dat ik het advies van Larry heb geprobeerd.

Niemand de gouden tip om mijn doeken weer schoon te krijgen?
 
De structuur is anders van een MF doek dan de Mesh Bug Towel. Misschien dat de vliegen er daar wel makkelijker uit gaan.

Als ik bijvoorbeeld een Peluche Verde (MF doek) op de grond laat vallen ben ik bij wijze van spreken ook een half uur bezig om al die kleine blaadjes er weer uit te krijgen. Kan me zo voorstellen dat ditzelfde geldt voor vliegjes.

In een"sopje" leggen en de vliegen eruit halen\wrijven lukt ook niet?
 
  • Leuk
Reactions: Rts83
De structuur is anders van een MF doek dan de Mesh Bug Towel. Misschien dat de vliegen er daar wel makkelijker uit gaan.

Als ik bijvoorbeeld een Peluche Verde (MF doek) op de grond laat vallen ben ik bij wijze van spreken ook een half uur bezig om al die kleine blaadjes er weer uit te krijgen. Kan me zo voorstellen dat ditzelfde geldt voor vliegjes.

In een"sopje" leggen en de vliegen eruit halen\wrijven lukt ook niet?

Ik hoopte op een makkelijker manier, maar dan ga ik inderdaad maar even zitten pulken.