• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe krijg ik deze kunststof strippen weer krasvrij?

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.013
193
47
Den Haag
Op de kunststof onderlip aan de voorzijde van de Corolla zitten een paar lelijke krassen in het kunststof.

Hoe kan ik deze het beste weg krijgen c.q. verminderen? Het is echt een doorn in het oog :(

Ze zijn niet echt heel diep, maar wel voelbaar, je blijft erin hangen met je nagels.

Zelf zat ik te denken aan:
- schuren met zeer fijn schuurpapier en behandelen met DJ SN Trim Sealant
- verwarmen met een föhn en dan weer "strak/glas plamuren"
- nieuwe kopen, dit kan altijd nog als alle andere ideeën niet meer werken

De krassen in het rode gedeelte op de 1ste foto zijn destijds al aangestipt met een lakstift in de juiste kleur, daar doe ik eigelijk niets aan, het gaat me puur om de trims.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Demonteren wordt lastig aangezien de voorlip geschroefd én met dikke nieten is vastgezet.

En overspuiten zie ik eigenlijk ook niet echt zitten aangezien dit veel minder echt kunststofachtig er uit ziet en daarbij, wat denk je van steenslag ;)
 
Nooit met een föhn aan de slag gaan, je krijgt wel een mooi resultaat maar je haalt wel de overige oliën uit je kunstof. Je kunt anders ook even google op: kunstof reparatie etc. , er zijn zelfs bedrijven die krassen uit je kunstof interieur halen. Veel succes! :cool:
 
Ik heb het wel eens met lichtere krassen, minder gekregen met DDJ Lime Prime.
Weet niet of het nut heeft bij deze zwaardere krassen, maar als je het in huis hebt, kan je altijd een poging wagen.
Je hebt in ieder geval wel kans dat je het witte uit de krassen krijgt.

http://www.dodojuice.com/juicebar/viewtopic.php?f=6&t=1941
 
bs zei:
Nooit met een föhn aan de slag gaan, je krijgt wel een mooi resultaat maar je haalt wel de overige oliën uit je kunstof.

Dus, bij gebruik van fohn:

- positief: mooi resultaat
- negatief: je haalt de overige olieen uit de kunststof......en dat heeft tot gevolg? Broos en breekbaar worden van de kunststof? :weetniet
 
Ik heb de onderkant van de bumper gewoon mee laten spuiten, het valt best mee met steenslag moet ik zeggen.
Je krijgt meer op je motorkap dan op je bumper lijkt het wel.
 
Misschien gewoon vervangen?????

47,- ..........1 of 2 probeersels en je bent duurder uit, met een minder resultaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Schuren en spuiten

m8d73b.jpg


Daar kan je volgens mij heel goed het wegwerken. Anders weten je buren van ZORG autoschade er wel raad mee, die gebruiken ook dit soort materiaal
 
McShine zei:
Misschien gewoon vervangen?????

47,- ..........1 of 2 probeersels en je bent duurder uit, met een minder resultaat.


Krijg je dan geen kleurverschil te zien als je maar een kant vervangt. Je kan ze natuurlijk beide vervangen en dan heb je dat probleem niet. Dan ben je gelijk klaar ook. Keuzes...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ D20VT,

dat is inderdaad ook een idee. Ik zal van de week eens bij de de mannen van Care informeren hoe zij dit soort problemen aanpakken.

@ Dibbuz,
is ook een optie.

@ McShine,

dat is slechts 1 kant, dan zou ik ze alle kanten vervangen vanwege wat addy zegt, kleurverschil.

Ik laat het voor nu even bezinken en ga er over na denken. Allen dank voor de suggesties.
 
Virus:
Als je met een föhn aan de slag gaat, trek je de oliën eruit die er nog inzitten. Als je een paar weken/maanden verder bent kan je het zelfs niet meer goed krijgen met een trimrestorer, omdat er niks meer in het kunstof zit. De nadelen zijn dus: doffe grijze en poreuze kunstof delen die niks meer oppakken aan product.
 
nicknameless zei:
dat is slechts 1 kant, dan zou ik ze alle kanten vervangen vanwege wat addy zegt, kleurverschil.


Dat is nog maar afwachten, hoeft niet altijd, en wellicht is dta met een föhn of trimrestorer te corrigeren. Mocht dat niet zo zijn, bestel je de andere kant ook. Zolang je er maar geen jaren tussen laat zitten. :D
 
Na een tip van Johan, BlackPassat, heb ik een poging gedaan om de krassen te verminderen.

Ik heb een scherp 9mm breed afbreekmesje genomen en deze zo gehouden dat je als het ware de resten kunststof wegsnijdt.

b322f1b4.jpg


5d0484eb.jpg


2e328dbc.jpg


Je kan ook het mesje recht op het materiaal houden en dan het overtollige wegschrapen.
0680ee26.jpg


De opstaande randjes van de schaafplekken zijn nagenoeg weg, alleen de krassen zelf niet. Het schrapen van het kunststof resulteert wel weer in lichtere plekken.
669aa22f.jpg


Nadien de trim meermaals behandeld met CarPro PERL Coat.

c0d01538.jpg


Helaas heeft het niet echt geholpen, iets wat ik eigenlijk eerlijk gezegd ook had verwacht. :confused:
Ik zat te denken aan de Dodo Juice Supernatural Satin Trim Sealant, maar aangezien de ondergrond beschadigd is....

Volgende stap wordt denk ik toch maar behandelen met Plastidip.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas Patrick, het was het proberen waard. Vaak scheelt het al dat die rauwe randjes eraf zijn, maar als de beschadiging diep zit dan is de winst natuurlijk ook minder.
Succes met het Plastidippen.
 
Schuren met fijn schuurpapier (wet sanden) had je een beter resultaat mee gehad zonde......:sob: heb het zelf ook kreeg dit als antwoord van
andere detaillers