• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang wachten na spuiter voor te orangepeelen/polijsten

opelmark

Detailing guru
21 aug 2011
1.004
120
N-Br 20km onder Tilburg
ik heb een astra H in Z155 (moonland) helaas had mijnvrouw schade gereden, dus nieuwe bumper en spuiten en achterklep uitdeuken en spuiten.
helaas heeft de spuiter in Bladel zijn werk niet goed gedaan, licht kleurverschil en een orangepeel waar je meteen ziek van wordt, vele malen erger dan als hij van de fabriek afkomt en helemaal erg als je het vergeleek met hoe glad ik hem had voordat ik hem bracht, toen ik kwam moest ik ze nog wijzen op twee deukjes die ze er nog niet uitgehaald hadden.

nu is de vraag hoe lang moet ik wachten voordat ik kan beginnen het prutswerk van de spuiter weer glad te maken ?
ik moet toch nog even een paar dagen wachten voordat de taxateur langs is geweest van de verzekering om naar het kleurverschil te kijken, maar ik denk dat het wel even duurt voordat ik de lak aan kan pakken ?
 
Ik zou er niets aan doen. Lekker op laten lossen door die prutser.

ga je toch zelf aan de slag, ik zou een paar weekjes wachten.
 
je zou in principe direct aan de slag kunnen. De spuiter zelf gaat er ook vrijwel direct na drogen overheen met de rotary dus lijkt me dat het wel kan.
Maar ik zou het idd gewoon laten oplossen door de spuiter.
 
het antwoord van de spuiter was beter kan ik het niet (ook over de kleur) en het smoesje ja hij was toen hij hier kwam ook al anders van kleur en je voorbumper en handvatten zijn ook anders van kleur en meer van die smoesjes, dus vandaar dat de taxateur van de verzekering komt kijken.

maar verzekeringen proberen er ook altijd zo goedkoop mogelijk vanaf te komen dus ik vrees dat ik straks zelf weer aan de gang moet,
 
Mark, ik zou toch even een week of 3 wachten voor je er met polijst op gaat. Ook alleen een natuurlijke wax aanbrengen !
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Schade bedrijven wetsanden en polijsten de zelfde dag nog zolang de lak maar koud is en uitgehard is.
 
En nu komen er volgende week vage vlekken en stippen.... en dan ?
Komende week is het toch geen weer om te gaan polijsten, dus waarom niet een week of wat wachten ?
 
Het is mogelijk om gewoon je ding te doen echter liet ik het zelf nu ook gewoon zitten en in het voorjaar dan pas aanpakken
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Juffer1;n412948 zei:
En nu komen er volgende week vage vlekken en stippen.... en dan ?
Komende week is het toch geen weer om te gaan polijsten, dus waarom niet een week of wat wachten ?
+1 Het kan geen kwaad om ff geduld te hebben ,en wie weet betaald de verzekering wel uit en kan je een ander bedrijf uitzoeken of zit je verzekering aan dit bedrijf vast?