• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lederen zetel terug schoon krijgen?

Bouver

Detailing rookie
14 jul 2013
11
0
M'n vader heeft met z'n natte lederen jas op onze lederen autostoel gezeten. Nu is het leer van z'n jas afgegaan op onze zetel.

Zo ziet de zetel er momenteel uit:

dh8sj8.jpg


Ik heb al met Gloss-It satin leather cleaner geprobeerd om het eraf te krijgen maar dit lukte niet.

Denken jullie dat het met de meguiars all purpose cleaner op te lossen valt? Andere beter producten mogen altijd voorgesteld worden...

Alvast bedankt
 
Magic sponsje, nat maken en heel licht eroverheen halen i.c.m. de gloss it cleaner.
 
probeer APC 1/10 of eventueel minder verdund...wees voorzichtig. Geeft vies zicht in elk geval.
Daarna goed behandelen met een lederconditioner;
 
corsawim;335348 zei:
probeer APC 1/10 of eventueel minder verdund...wees voorzichtig. Geeft vies zicht in elk geval.
Daarna goed behandelen met een lederconditioner;

Vandaag APC gaan halen, geprobeerd met 1/10 en 1/4, alles blijft zoals het is.
Ik denk dat alleen herkleuren een oplossing zal zijn...?
 
ga je er met een paardenhaarborstel overheen of een doek?

Mijn ervaring is namelijk dat de borstel meer doet als het product.
 
Gebruik Autoglym's Leather cleaner. Spuit deze over heel de stoel (ik ben er nooit zuinig mee...) en wacht even tot het intrekt, zo een minuut of 2. Het wachten is echt wel belangrijk bij deze product. Neem een proper doekje en wrijf het schoon. Daarna even wachten tot het droog is. En dan gebruik je het product nogmaals maar deze keer moet je niet wachten. Zo kan je nog de overige restanten eruit halen.

Dan gebruik ik meestal de leather care balm van Autoglym en dan moet het wel inorde komen.
 
Worst case scenario kun je voor Colour Lock gaan, maar ik zou inderdaad eerst de andere methoden proberen.

Ik had wel verwacht dat de Magical Sponge iets zou doen eigenlijk, je hebt hem toch wel nat gebruikt he?
 
McShine;335533 zei:
Worst case scenario kun je voor Colour Lock gaan, maar ik zou inderdaad eerst de andere methoden proberen.

Ik had wel verwacht dat de Magical Sponge iets zou doen eigenlijk, je hebt hem toch wel nat gebruikt he?

Ja ik heb hem nat gebruikt.

Ik ben in november al bij Wax-It geweest voor dit probleem en daar wisten ze te zeggen dat de zetel opnieuw gekleurd moet worden (colour lock dus...).
Nu iemand vinden die het wilt doen :)
 
Denders;335773 zei:
Zit toch wel een handleiding bij?
of wil je het liever niet zelf proberen?...

Ik laat het liever doen door iemand die er ervaring mee heeft.
Voor hetzelfde geld maak ik de zetel nog erger dan hij al was...