• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe polijst je bij de deurgreep?

Ik kan flink ver met de DAP komen (wel voorzichtig aan natuurlijk ;) ). De rest doe ik met de witte en, indien nodig, oranje handpad.
 
Ik doe het met een microvezel doekje (niet te nieuw) om één of twee vingers heen, drupje compund erop en dan "wrijven". niet precies wrijven, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik. met handpad kom ik er vaak niet goed bij...
 
ik doe het altijd met een oude mf doek (wel schone uiteraard) of 1 van de action o i d
en dan met menzerna en het handje, als het resultaat dan goed is, voor de zekerheid een laagje srp erover

en ALTIJD een 2 lagen natty's erover
 
LC handpad wit of oranje i.c.m SSR2.5 bijvoorbeeld. De All Metal Polish van bijvoorbeeld Meg's werkt ook erg doeltreffend! Wel even nabewerken met ScratchX of SSR1.
 
Altijd met de hand, bij handgrepen heb je randen, daar is de lak dunner, als je daar met een powercone o.i.d. tekeer gaat heb je kans dat je door de lak heen gaat, en dat wil je niet. Oranje handpad en een SSR, of wit met een SSR.
 
ik gebruik swisswax mechanic paint repair:)^

is speciaal voor onder de deurgrepen

hele dikke pasta maar kan je met cleaner fluid mengen om minder cut te krijgen.
ik begin met puur en dan maak je hem steeds dunner naarmate de krassen/vervuiling minder worden.
 
Mechanic Paint repair is nagenoeg identiek aan een metal polish :ja

Ik zou een Uni-Cone nemen, dat werkt het best. De stukken die je niet wilt polijsten even afplakken en gaan met die cone.
 
paint restorer, 50ml
Dit product is ontwikkeld voor de lokale behandeling van krassen zoals onder de deurklinken.


dit geven ze op bij de site van swisswax, het is een dik wit goedje met een heele grove korrel erin.
denk niet dat het voor metalen gemaakt is.
 
Met de hand; afhankelijk van de 'schade' b.v een handpad van LC/schuim applicatorpad/MF-doekje met een (grove/milde) polish.

Wees voorzichtig in die omgeving zoals Stimpy al zegt.
 
nee, dat denk ik niet.

Gewoon voorzichtig doen met je boormachine (niet stoten tegen de lak, duh..!); het toerental is toch ook niet zo hoog van een accuboormachine dacht ik?