• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe verwijder ik hardnekkige lijmresten van blinderingsfolie?

Mr. x

Detailing rookie
26 aug 2009
23
0
Hoe krijg je oude lijm eraf van blinderingsfolie er al ja-ren op zit. De folie was de mooiste niet meer en daarom heb ik hem verwijderd maar er blijft een heel hardnekkige lijm op die behoorlijk wat overtuiging nodig heeft om eraf te komen.
Remreiniger werkt, maar dat lijkt me niet het beste voor je ruit en het duurt écht lang voor je ook maar resultaat ziet.
Glassex en andere producten halen het er ook niet af.

Zijn er mensen met ideeën?
 
Wasbenzine geprobeerd?
Laatst had Franky eenzelfde probleem na een verwijderde sticker op de lak.
Hij heeft het toen weggekregen met spiritus, ging heel makkelijk.
 
Als ik tintfolie moet verwijderen ga ik als volgt te werk....
1/ folie in 1 ruk verwijderen
2/ alles afdekken
3/ raam inspuiten met glasex (of iets soortgelijk)
4/ met een verfschraper (is de uitvoering met een soort scheermes) de lijm in een vloeiende beweging eraf schrapen, let wel op dat je de raam continu nat genoeg houd en een scherp mes gebruikt, doe dit niet op een raam waar verwarmingsstrepen of antenne's inzitten
5 raam goed reinigen en je hebt geen lijm meer zitten

thinners, wasbenzine etc. absoluut niet gebruiken, je maakt de lijm daarmee alleen maar week en verplaatst hem dan alleen maar, je verwijdert hem daarmee niet.....succes:)^
 
Brand spiritus wel maar dat is misschien ook niet verstandig haha.
Morgen eens wasbenzine proberen dan.
 
Nogmaals
thinners, wasbenzine etc. absoluut niet gebruiken, je maakt de lijm daarmee alleen maar week en verplaatst hem dan alleen maar, je verwijdert hem daarmee niet
 
idd, eerst met glasschraper de meeste lijmresten wegschrapen.
koop een kleine maat schraper zoals deze
safety2.JPG
.
daarna kun je de rest wel oplossen met een geschikt product



ik gebruik een speciale lijm en teerverwijderaar maar wd40 werkt ook....
kwestie van uitproberen of deze lijmresten hiermee te verwijderen zijn.


onderstaand berichtje las ik ergens op dit forum
Ton zei:
Ik vind het trouwens wel een goed product,als ik bitumen spetters op de auto heb spuit ik er een beetje WD40 op en je poetst het zo weg met een doek.
Net als rest lijm van stickers.
 
Eco Point Meltasol is een professioneel product dat lijm niet week maakt zoals oplosmiddelen maar ze echt verwijderd. Kan ook op lak gebruikt worden MITS niet te lang laten inwerken en met ruim water afspoelen.
 
Harold-A1 zei:
idd, eerst met glasschraper de meeste lijmresten wegschrapen.
koop een kleine maat schraper zoals deze
safety2.JPG
.


Dit is idd de schraper die ik bedoelde........:)^

4/ met een verfschraper (is de uitvoering met een soort scheermes) de lijm in een vloeiende beweging eraf schrapen, let wel op dat je de raam continu nat genoeg houd en een scherp mes gebruikt, doe dit niet op een raam waar verwarmingsstrepen of antenne's inzitten
 
beste,
ik ben eigenaar van een vw new beetle en heb 5 maanden geleden mijn ramen laten tinten met 5%

het was echt mooi maar gevaarlijk in de regen je kon niks meer door het achteraam zien en andere automobilisten waren ook bijna niet op te merken achter mij. aangezien een vw new beetle ook geen achterruitenwisser heeft.

de folie eraf halen was geen probleem maar nu de lijm, met een krabber lukt dit maar niet op de zwarte puntjes bij het raam en mijn achterraam is voorzien van verwarming dus daar kjan ik niet op gaan krabben thinner bijt en stickerverwijderaar ook denk ik, weet iemand hier een andere oplossing voor


bedankt groetjes
 
Heb wat vandaag ook een achterklep gekocht.
Omdat ik die vorige in een grote deuk heb gereden op het circuit!
Maar wat ik nu heb gekocht is ook geblingdeerd en dit wil ik nu verwijder.

Maar moet ik dan niet goed op passen omdat deze achterklep verwarming in zit!?
 
Inderdaad opletten voor 'draadjes'. Gewoon met de föhn goed warm maken en veel geduld hebben. Niet te hard willen trekken, het komt vanzelf redelijk goed los als je het blijft warm maken.

Let wel op dat het niet begint te smelten.
 
Lexusfreak zei:
Als ik tintfolie moet verwijderen ga ik als volgt te werk....
1/ folie in 1 ruk verwijderen
2/ alles afdekken
3/ raam inspuiten met glasex (of iets soortgelijk)
4/ met een verfschraper (is de uitvoering met een soort scheermes) de lijm in een vloeiende beweging eraf schrapen, let wel op dat je de raam continu nat genoeg houd en een scherp mes gebruikt, doe dit niet op een raam waar verwarmingsstrepen of antenne's inzitten
5 raam goed reinigen en je hebt geen lijm meer zitten

thinners, wasbenzine etc. absoluut niet gebruiken, je maakt de lijm daarmee alleen maar week en verplaatst hem dan alleen maar, je verwijdert hem daarmee niet.....succes:)^


De achterramen maak ik goed nat en doe die dan met een 3m pannenspons let wel goed nat houden
 
even een soortgelijk probleem inhaken hier:

Er heeft aan de binnenkant van m'n deurrubbers een streep helder plakband, 1mm, gezeten om onduidelijke redenen. Ik heb het plakband verwijderd omdat deze aan het vergelen was en er dus erg lelijk uitzag. Nu heb ik dus lijmresten op m'n deurrubbers.

Is nagellakremover hier ook de "oplossing" of hebben jullie betere ideeën ?
 
beetje APC proberen? daarna gewoon dressen met Trim restorer oid..?!