• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe verwijder ik hologrammen na een roterende behandeling?

tdi-boy

Detailing rookie
20 okt 2011
2
0
hallo ik ben arjen

ik heb een vraag heb een zwarte auto gepoetst en daar ziten nu polijst kringen in hoe krijg je die er weer wat uit
 
Wat bedoel je met kringen????

Mischien wat foto`s voor een duidelijke uitleg;)

En wat is de werkwijze???

En overstappen naar iets anders , want er zijn betere middellen dan Cartec;)
 
Nadat ik die zin 5x heb gelezen snap ik er nog steeds geen hol van... :weetniet

Iets duidelijker en wat uitgebreider zou het een stuk beter maken.
 
@Wouter B dat had ik dus ook, maar ik denk dat topicstarter OF polijstkrassen of hologrammen bedoeld.

Het is niet zo moeilijk, afbouwen in snelheid en de korrel netjes laten afbreken. Desgewenst nabewerken met een daarvoor bestemd product.

Ik zie vaak genoeg dat grotere merken van polijstmiddelen 2 staps producten promoten icm diverse gradaties van pads, de reden dat er "kringen" al dan niet hologrammen over blijven is door te snel werken of het niet na bewerken van het voertuig.
Tijd is een belangrijk iets, een bedrijf waar ik wel eens voor werk heeft een Combo door een collegabedrijf laten doen voor 90 incl.
Resultaat was een verschrikkelijk drama, deze auto zal aanstaande week dan ook bij mij binnenkomen, een simpele nabewerking met een exentrische machine en een lichte polish zal dan ook 99% van deze sporen verwijderen.

Moraal van het verhaal, kies per lak/voertuig een geschikte combi om te werken, bekijk het rustig en bepaal van daaruit wat een eventuele nabewerking moet worden.
Rome en Parijs zijn ook niet op een dag gebouwd, oftewel neem de tijd.
 
Misschien zelf je zin eens nalezen en misschien nog beter:

Ik denk dat jij bedoelt dat je met een rotary over een auto vlamt en dat je natuurlijk geen kringen ziet, je staat waarschijnlijk binnen....

Rij de auto de volgende keer eens buiten en draai naar het zonnetje , met misschien dit resultaat :

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

in de plaats van :

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Of je kan gewoon geweldig goed polijsten : dan is het :cool: en doe zo voort :-b
 
Een dap kopen doet wonderen......

kijk maar naar hierboven :-b

zoek ff naar : audi A6 hologrammen steven en je vind de oplossing :ja
 
geen probleem hoor , hier is de link met de oplossing : ;)

https://forum.Carclean.com/cc_postst11225/Herstel-van-Hologrammen-op-Audi-A6.aspx
 
@grandscenicman: hele zinnen met hoofdletters zijn niet nodig, staat erg onbeleefd.


@Arjen: Welkom op het forum. Welke producten heb je gebruikt? Vaak is het aanpassen van pad+polish al een hele goede stap in de juiste richting.
Ook nabewerken met een Dual Action machine (DAP500/900) lost je probleem vaak op.
 
Beste tdi-boy,

Zoals je hierboven kunt lezen wil iedereen je graag helpen met je probleem, maar vanwege ontbrekende informatie valt het niet mee om een goed advies te geven. We kunnen je natuurlijk wijzen op de goede How-To’s hier op het forum, maar daar gaat het nu niet over.

Vermoedelijk heb je met een roterende machine gewerkt. Kun je dat bevestigen?
En met wat voor een schijf (pad) heb je gewerkt op die machine?
Als laatste is ook het middel dat je gebruikt hebt van belang.

Wanneer je ons voorziet van die informatie, dan kunnen we je beter helpen met een goede oplossing, opdat het weer goed komt met die donkere auto.
 
Kijk, dat is een normaal antwoord op een vraag van iemand die even niet weet wat hij nu aan moet met zijn polijst resultaat.

Bedankt Aficior.

We moeten niet vergeten dat mensen hier komen met vragen, omdat dit (onder andere) een forum is daarvoor.
Met bovenstaande antwoorden jaag je mensen weg, zal CC blij mee zijn.

Ben benieuwd naar de reactie van de eigenaar van deze auto wat zijn werkwijze was.
 
Eens met bovenstaand.

Als het geen hele zware hologrammen zijn, zijn ze vaak met een redelijk lichte combinatie op een Dap (excentrische machine) wel te verwijderen.
 
Vind niet zo vreemd wat Aficor zegt: meer info aan de andere leden, des te beter de terugkoppeling en resultaat !