• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe verwijder ik mijn Dodo juice Trim sealant? HELP!

denniST

Detailing rookie
5 nov 2010
106
0
Beste mensen,

Na lange afwezigheid ivm het kopen en verbouwen van een nieuw huisje, is het tijd om overal weer wat actiever mee te worden.

Nu ben ik begonnen met het oplappen van mijn ST (niet dat ie dat nodig had.. maar toch) De auto word deze week weer netjes gepoetst, er worden wat dingen veranderd zoals een front splitter en nieuwe 19"velgen en er worden wat dingen zwart gespoten.

Nu wilde ik zelf, om alles af te maken, mijn kunstof delen nog eens netjes matzwart spuiten. Geen probleem dacht ik, alles netjes ontvet en schoongemaakt, laten drogen. EN spuiten maar!

Eenmaal begonnen aan mijn gril, kreeg ik al snel giga veel silliconen vlekken in de verf :sob: Ik snapte er niets van.. Maar toen herrinnerde ik me dat ik in Juni vorig jaar de auto heb voorzien van Dodo Juice Trim sealant...

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit op een correcte manier kan verwijderen zodat ik de delen netjes af kan spuiten?
 
Zou IPA proberen! En wil je echt zeker weten dat het schoon en vetvrij word: Aquasiet. Google er maar eens op.
 
Thinner!

Destijds heeft de spuiter diverse plaatdelen ontvet met thinner om deze voor te bereiden op het spuitwerk. Aangezien ze niet al te voorzichtig zijn geweest, hebben ze dus ook thinner gemorst op de trims.

Voor:
trims1.jpg



27122010828.jpg
 
Thanx voor de antwoorden :)

Thinner is een goed idee! IPA en Aquasiet kan ik op korte termijn niet in mijn bezit krijgen vrees ik. Aangezien ik alles voor het weekend netjes wil hebben ivm een meeting waar ik zondag heen wil.

Ook heb ik van een vriend van mij sikkens ontvetter gekregen (werkt bij een schade herstelbedrijf) en ook een fles system 1.2.3. silliconen verwijderaar. Zal ook eens kijken wat dit doet.

Groeten Dennis
 
:) Dat deel had ik toch al verpest met spuiten.. Dus netjes krijgen doe ik het toch niet meer..

Vandaag toch maar aan de gang gegaan, alles met de sikkens ontvetter ontvet, en met scotchbright (typ ik dat zo goed?) alles nabewerkt. Het kunststof ziet er niet meer uit, dus ik verwacht dat de ontvetter zijn werk goed gedaan geeft.
Nu ligt alles te drogen, morgen avond worden de delen allemaal gespoten. Gaat het niet lukken, dan word alles schoon gemaakt, word het ingespoten met de vetste rotzooi die ik kan vinden zodat de auto zondag nog netjes op HOW kan staan, en dan ga ik volgende week maar nieuwe delen bestellen :)

Bedankt voor jullie hulp!

Als de auto klaar is, zal ik eens wat foto's plaatsen (of er een showcase van maken)

Groeten Dennis