• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe verwijder jij sneeuw van de auto?

ik gebruik voor de voorruit een soort folie karton achtig iets van action. een euro toen.
dan steek ik 6 uur in de ochtend een peukie op pak me krabber en doe de zijruiten hiermee. voordat ik bij de achterruit ben is deze al bijna ontdooid.

de rest haal ik eraf met een kleine handdoek. is dit raar?:weetniet
 
Kwam deze net tegen: Michelin, electrische ruitenkrabber a €19,99 :D
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Krassen, krassen, niet overdrijven denk ik zo in mezelf...
Die borstel van de beginpost gaat geen krassen maken, of toch bijna nihil.
Je veegt enkel zonder druk de sneeuw weg he, is niet dat je alles gaat wegschrobben.
Als de ramen en lichten, dak, koelopeningen vrijgemaakt zijn is het toch goed?
De rest vliegt er zo af tijdens het rijden

En waarom zou ik mij zorgen maken om een microkrasje?
Na de winter krijgen 90% van de wagens hier (denk ik) op het forum toch een grote beurt :ja
 
Lexusfreak zei:
Niet......ik laat hem nu lekker staan hihihihihihihihihi
Maar moet ik weg, laat ik alles gewoon liggen, alleen de ramen worden zuiver gemaakt en uiteraard m'n lichten

+1! :)^
Ben vanmorgen wederom op de fiets naar de zaak gegaan. Beetje glibberen en glijden (banden zijn totaal glad), maar beter glijden met de fiets dan met de auto
 
Aangezien beide auto's hier toch vrij schoon waren, heb ik de meeste sneeuw gewoon met de hand eraf geveegd. Zoals Adrie al zei doe ik het ook liever zelf dan dat een ander het eraf haalt voor een sneeuwpop.

Vandaag trouwens nog wel het toppunt gezien van sneeuw verwijderen: Bij het ziekenhuis was een bejaard vrouwtje de sneeuw van haar Audi 80 met een houten plankje eraf aan het schrapen. Beetje het formaat van een deksel van een sigarenkistje!!!!
 
Buurman van een paar huizen verder, was met een vloertrekker de sneeuw van zijn auto aan het verwijderen.
Woordenschat4.jpg
 
Lexusfreak zei:
Niet......ik laat hem nu lekker staan hihihihihihihihihi

Maar moet ik weg, laat ik alles gewoon liggen, alleen de ramen worden zuiver gemaakt en uiteraard m'n lichten

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]



Hebt ge geen standkachel in die dikke Lexus ? :weetniet







De enige keer dat ik misschien mijn ruiten ijsvrij moet maken is als mn auto een hele dag op mijn werk gestaan heeft'of als ik ergens ben waar het vriest, maar dat is tot op heden nog niet nodig geweest, Thuis staat mijn MV6 lekker in de garage, krabben ken ik niet :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik de wash mitt om sneeuw te verwijderen. :idee Krijg je geen koude handen en werkt ook goed om de sneeuw eraf te vegen.
 
bij mij hebben op de 1e dag van de kerstvakantie de k*t buurkinderen de sneeuw van de auto afgeschoven :|~*

......een half dak en een volledige kofferdeksel onder de krassen
}:)w


had de 164 net twee weken geleden een full detail gegeven
x-]
 
Sneeuw laat ik gewoon lekker op de auto liggen.
Ramen en koplampen maak ik ook niet schoon, ik ga gewoon rijden. vanuit mijn garage
Winterbanden misschien ooit een keer in de toekomst. (maar dat is een andere discussie)

Maar als ie dan toch buiten heeft gestaan, dan maak ik de spiegels en ramen voor/opzij en rondom de portier schoon, met een handschoen.
Koplampen ontdooien wel van de hitte van de xenon en de achterraam van de achterruitverwarming
 
Xenon is zelfs "koeler"dan halogeen, maar goed als het goed is zijn koplampsproeier gemonteerd .... :schaam
 
ohja?

ik heb geleerd om van de auto van een ander af te blijven.....en ook die van mijn vader was verboden....
sneeuw haal je maar ergens anders vanaf om ballen te maken.