• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe ziet jouw ideale detailers toolbag eruit?

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.698
200
Berkel en Rodenrijs
Zoals jullie weten hebben wij van Wolfgang/Autogeek/Pinnacle de detailer toolbag in ons assortiment. Hoewel het mooie tassen zijn, horen we hier en daar dat het net iets anders zou mogen.

Veel gehoorde 'klacht' is dat hij net iets te klein is.

Hoe ziet jouw ideale toolbag eruit? Waaraan moet hij voldoen, wat moet erin passen etc.

We zetten alle wensen en suggesties op een rij en proberen dan, jawel, een toolbag op maat te laten maken! :ja
 
Ehm,

-stevige bodem, zodat je tas niet 'kromtrekt' als je deze optilt
-uiteraard stevige stof die tegen een stootje en tegen water kan en makkelijk is schoon te maken
-opbergvakken aan de buitenkant
-verschillende compartimenten in de tas voor je D/A, rotary, pads, doeken, etc. zodat niet alles in een groot vak ligt. Wellicht wat verplaatsbare 'schotjes' (met klitteband ofzo) om zo zelf de binnenruimte in te kunnen delen
 
Het irritante aan de huidige detailerbags is dat de klikkers van de bodem losgaan als je de tas te vol hebt. Voor de rest ben ik eigenlijk best redelijk tevreden! Je kunt de tassen wel extreem groot gaan maken maar het moet ook een beetje draagbaar blijven he.
 
Voor mij persoonlijk hoeft er helemaal geen plaats te zijn voor de machine. Wat ik heel belangrijk vind zijn opbergvakken en compartimenten om alle flesjes en bussen in te zetten zodat alles op zijn plaats blijft staan tijdens vervoer. Misschien handig om met velcro te werken zodat je de grootte van de compartimenten zelf een beetje kan aanpassen naargelang de grootte van de flessen die je gebruikt en alles goed vast staat. En hoe groter de opbergtas hoe liever eigenlijk, zo lang het handig te dragen is is het goed lijkt me!
 
+1

Je eigen compartimenten maken zou echt ideaal zijn. Ik heb de trunk organizer van Meg's, prima ding maar de compartimenten zijn echt huge! Als je dat kan indelen in kleinere vakjes middels klitteband dan is het een ideale tas.
 
Ik heb vrij recent een wolfgang tas aangeschaft en vindt deze wel fijn .

Dus net zoiets alleen een betere prijs enje hebt er weer 1 verkocht .:D
 
De draagarm (als ik het zo mag noemen) kan eventueel gebogen worden in het midden waar normaal het mousse stukje zit. Zodat dit iets naar boven steekt ,zo zit je niet de hele tijd met je hand tussen de flessen. Vooral als je wat detailer sprayflessen hebt geladen is dit wel vervelend.

Voor de rest kunnen ze eventueel wat breder gemaakt worden als de Autogeek tassen ?
 
een tas waarvan de zijkanten niet inzakken, bij veel tassen die je neerzet vallen de zijkanten naar binnen en niks zo vervelends als dat, en wieltjes eronder, want een grote volle tas met poetsspullen weegt nogal wat.

een beetje zoiets als deze tas.

 
Let hier komt een inkoppertje.:-"

Een detailkoffer ( kist ) ?????????:-" :-" :)^ :)^
Zelf in te delen vakken en niet kromtrekken door het gewicht.:-" :)^
Iets om over na te denken ?
 
de meeste zullen al een kist hebben, ik i.i.g. wel.

probleem met een kist is dat ie al heel snel heel zwaar wordt, en een tas pak je sowieso wat makkelijker op dan een kist.
 
Beetje zoals de autogeek tas alleen dan iets groter dus meer pads in vak onderin en ook meer plek voor de flessen rondom.
 
heb zo,n meguars ding, gebruik hem alleen niet zo heel vaak

moet een stevige bodem hebben
moeten 1 liters flessen in kunnen
moet goed sluiten
voldoende zij vakken voor borstels en de kleine spraybottles
een binnnen vak (schot) wat ook uitneembaar is
evt een waterdicht vak voor je washmitt
dubbele bodem voor evt verlengsnoer

de machine hoeft er niet in de kunnnen,daar hebben we al een tas voor :heart_eyes:
 
Zoiets als onderstaande. Een emmer én detail tas in 1.
2 vliegen in 1 klap.

De 'toolbelt' is van de emmer af te halen. Alleen zouden de zakjes aan de zijkanten groter moeten zijn zodat er een (500ml) spraybottle in kan.

Past op een standaard 12 liter bouwemmer...
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

...maar ook op een 19 liter emmer.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Tot nu toe past alles in mijn autogheek tas. Zou er alleen wel oor zorgen dat de voorflap van goede kwaliteit is en dus niet makkelijk scheurt als je deze opend.
 
Ik heb zelf de wolfgang tas Tim. Deze bevalt heel erg goed, dus als je deze als basis neemt en de volgende zaken verandert, dan heb je voor mij de perfecte tas.

1. Grootte: Hij mag best iets hoger, zodat de wat grotere flessen er in passen. En misschien iets langer, zodat je rond de beide lange kanten 1 fles meer kwijt kan.
2. Vakverdeling: Rondom voor flessen en binnenin een vakverdeling maken ook voor flessen. Misschien inderdaad verstelbaar, zodat iedereen naar zijn of haar gelieven een eigen indeling kan maken. Ondercompartiment is naar mijn mening perfect voor de verschillende waxen en klei-busjes.
3. Stevigheid: De wolfgang tas voelt erg degelijk aan, alleen de tussen bodem mag wat harder/steviger want buigt nu erg snel door. Als je de wolfgang tas oppakt dan heb je echt voor je gevoel wat stevigs in handen.
4. Materiaal: is nu prima
5. Kleur: Carclean.com huisstijl
6. .....

Groeten,
Peter
 
Ik heb nu alles in plastic "curver" powered by hema zitten. Denk wel dat een tas handiger is in een aantal opzichten.

Persoonlijk zie ik wel wat in de tassen van Wolfgang en Pinnacle maar aangezien ik niks van die merken gebruik (ja MF rejuvinator duhh) ga ik ook niet met zo´n tas lopen.

carclean design ( a la Dap500 tas) of neutraal zwart en antraciet lijkt me wel wat
 
Gebruik de daptas voor m'n machines (dap+festool rotary), en daar gooi ik wat flesjes/pads/etc in als ik een klein klusje heb (laat de tas dan open staan). Extra materiaal in b.v. een plastic tas.

Heb nu alles in grote doorzichtige bakken

Ik sjouw dus nogal wat mee, en een grote en vooral stevige tas zou ik ideaal vinden. Wat moet erin:
- minimaal 6 1/2 liter flesjes (compound, polish, glaze, wax, trimrestorer, etc)
- minimaal 6 pads
- minimaal 3 liter flessen (apc/quickdetailer/foam/etc)
- m'n foamgun
- minimaal 6 doeken + 1 droogdoek
- applicatorpads
- borstels/etc
 
De ideale toolbag kun je niet maken. Want iedere keer dat de verzameling uitbreid, zou je een iets andere tas moeten hebben. ;) ;)

En daarbij is hij altijd te klein. Net als de kast thuis....

Groet, Peter
 
Is een stevige rugtas die je kan openklappen misschien een optie. Zoiets als ze ook bij zich hebben van de Traumahelikopter. Hierdoor voldoende ruimte en je hebt je handen vrij. Het enige nadeel is dat je de machine er beter niet in kan plaatsen (i.v.m. gewicht), maar daar hebben we natuurlijk de DAP-tas voor.
 
Liever een gewone tas voor mij, maar een grote opbergtas + kleinere rugzak kan misschien wel een goeie combinatie zijn! (Al mijn spullen staan op zolder, dus hoe minder ik de trap op en af moet hoe liever :p)