• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoeveel pads

neef_m

Detailing rookie
30 aug 2010
2
0
hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum, na wekenlang lezen nu toch een eerste post.

zal me straks nog even netjes voorstellen in het daarvoor bestemde topic.

heb al aardig wat besteld bij cc en sta nu op het punt een dap500 of 900 te gaan bestellen inclusief het monello pakket.

hier zitten een aantal pads in en ik wou er nog een aantal bijnemen om een wat completere collectie te hebben.

maar als je nu bijvoorbeeld na een testspot te hebben gemaakt op een witte pad uitkomen, deze voor de hele auto gebruiken of is het verstandig er 2 of 3 te nemen.

is het eventueel ook mogelijk de pads tussen door schoon te maken zodat je op dezelfde pad direct door kan met een bijvoorbeeld lichtere polish. ( heb helaas nog even geen geld voor een o zo mooie padwasher )

verder zijn zo ongeveer al mijn vragen wel beantwoord door dit super forum!
 
Meerdere pads (kleuren) is handig voor als je nog niet weet hoe de lak reageert.
Als je dat wel weet heb je meestal een kleur of drie.
Daarvan kan je er meerdere per kleur nemen, tussendoor uitwassen (schoon handwarm water) kan ook.

Lekker veel lezen......... dan vind je vanzelf antwoord op vragen die je nog niet gesteld hebt.

Hans
 
als je begint, begin dan eerst eens met een oranje, witte, licht groene, zwarte en een rode.
Overal 1 van; later kan je altijd nog bijkopen. Wel veel tussendoor schoonmaken die pads waar je mee polijst (oranje, wit, licht groen, evt. zwart). De rest vd pads is dit ook wel van belang, maar vaak gebruik je deze voor 1 pass (b.v. rood voor het opbrengen van een sealant of wax; die spoel ik niet tussendoor uit)
 
Pak je 2 oranje, 2 witte en 2 light groene en misschien nog een zwarte pad. Das in principe meer dan genoeg!

In principe kun je een pad tijdens het detailen gewoon in een emmertje schoonmaken en verder gebruiken. Die ene reserve heb je dan voor het geval je pad op de grond mocht vallen of deze kapot gaat!
 
+1; goed compromis, EN je kan in het algemeen goed met 2 pads per kleur je auto doen zonder tussendoor schoon te maken. :)^

Scheelt weer tijd