• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoge druk reiniger,.jullie mening/advies

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Goeiemorgen!

Mijn huidige Karcher 3.02 staat op het punt te overlijden. De pomp blijft aanslaan en het water spuit er aan diverse kanten uit als je hem aanzet. Niet een goed teken dus. Helaas zit er geen garantie meer op en het apparaat ter reparatie aanbieden is ook niet een goedkoper oplossing.

Nu is mijn oog gevallen op onderstaande Nilfisk, lijkt mij wel makkelijk die oprolbare slang en de 5 jaar garantie. (beter dan de 1 jaar van karcher).

Vroeg mij af of iemand ervaring heeft met onderstaande apparaat?

gaat om de e 130

Grtz
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Volgens mij heeft Batr123 deze, of in elk geval een soortgelijke...?!
zelf heb ik een simpele c110.3 waar tevreden over ben (qua prijs/kwali)
 
nee, klopt...
maar was ook meer bedoeld in de zin van "ik had er het geld niet voor, dus koop ik de cheap-ass versie, waar ik ook redelijk tevreden over ben" :cool:

Meende wel al eens gelezen te hebben dat de oprolbare slang ook niet "je-van-het" was (nog steeds krullen e.d. bij volledig afgerold)
maar het lijkt me allicht makkelijker dan een losse slang :ja
 
Topic ff meevolgen :-"

Klopt het dat er ook zo'n hoekstuk bijzit als 'underbody lans'?
 
Ik heb de 190 serie even uit mn hoofd,de oprolbare slang krult ook,dat is bij nagenoeg iedere slang met een stalen wapening.
Hulpstuk als een underbody lans zit er niet bij,maar zijn wel los te bestellen.
 
Snitser zei:
Goeiemorgen!

Mijn huidige Karcher 3.02 staat op het punt te overlijden. De pomp blijft aanslaan en het water spuit er aan diverse kanten uit als je hem aanzet. Niet een goed teken dus. Helaas zit er geen garantie meer op en het apparaat ter reparatie aanbieden is ook niet een goedkoper oplossing.

Nu is mijn oog gevallen op onderstaande Nilfisk, lijkt mij wel makkelijk die oprolbare slang en de 5 jaar garantie. (beter dan de 1 jaar van karcher).

Vroeg mij af of iemand ervaring heeft met onderstaande apparaat?

gaat om de e 130

Grtz

Heb zelf een soortgelijke de 130 2.9 , prima ding gebruik hem veel. Echter wel wat ivo ook al aangeeft heb je wel wat last met de "krul"in de slang van het oprollen. Is voor 80% op te lossen door de slang bij gebruik eerst ff uit te rollen. Ik heb ook voor nilfisk gekozen ivm de garantie termijn van 5 jaar, en de service die je nadien kan krijgen. een soort van all in bedrag wat je betaald als er wat stuk is. Dus inclusief ophalen, alles wat evt stuk is repareren en weer terug sturen naar je. Per serie staat hier dan een bedrag voor.

Kijk de slang van een kranzle is soepeler natuurlijk, maar daar betaal je ook het drievoudige voor, plus dat deze ook stuk gaan. Ik ben nog specifiek op zoek geweest naar een verkooppunt van kranzle en die wisten mij dat te melden. Nee hoor ben blij met mijn "spuitje" :D
 
Ik zag namelijk een lopende aanbieding bij LeenBakker van de C110.3 AUTO X-TRA.
Hierbij was het niet echt duidelijk wat er allemaal bij zat.

Er stond enkel 'een accessoireset voor de auto' of iets dergelijks.

Maar eens in de winkel kijken of het wat is.
 
De nilfisk ziet er goed uit, de prijs valt ook weinig van te zeggen met de bijgeleverde accessoires.
Ter vergelijking, bij de karwei was er 1 in de aanbieding met 105 bar (tussen model ofzo? :S) voor 10 euro goedkoper en zonder opzet stukken

Nilfisk C110 AUTO X-TRA, 110 Bar, 440/310L water per uur, alu. pomp. automatische stop. met compleet auto schoonmaak accessoire set.

De preciese tekst in het krantje
 
Diegene die nu in het krantje van Karwei staat is in ieder 99 euro. Daar krijg je dan een rioolslang bij, een patiocleaner en een autowasborstel 8d , in de vorm van een soort stoffer (van een stoffer en blik). Leuk voor de tuintafel dus of iets dergelijks.
 
Volgens mij heeft Tinus er zo een Marc, die ff stalken dus;)

Die oprolslangen krullen idd wel, de slang is gewoon erg stug, daar doe je niets aan.
 
Heb hetzelfde aan de hand gehad met een identieke Karcher, dwz dat de pomp binnenin gebarsten is.

Heb me dan ook een Nilfiskje gekocht, die hebben nl een metalen pompbuis, dus zoveel beter !

Gaan voor die Nilfisk, zal zijn werk prima doen, en lang garantie :)
 
Ik heb inmiddels de Nilfisk C110 AUTO X-TRA van LeenBakker gekocht.

En ik moet zeggen: Ik ben verrast!
Ten eerste omdat ie zo klein is, ten tweede omdat er veel bruikbare dingen bij zitten (nozzle voor gebruik op de auto en een underbody hoekstuk) en ten derde omdat hij toch behoorlijk zijn werk doet.
Ik heb even snel de tuinset afgespoten met de Auto-nozzle, en de stapelstoelen bliezen gewoon omver :-" .

Er zou een coupon bij zitten voor een patiocleaner of rioolslang, maar deze zat niet in de doos en wordt nagestuurd.

Dus voor het geld een dikke :cool:
 
thnx voor de comments

@Tinus,.

Kan het model C 130 niet zo snel terug vinden, bedoel je niet de E serie?
 
Tijdje niet meer op het forum gezeten, maar vond deze informatie wel nuttig om met jullie te delen.
Toevallig heb ik vandaag een Nilfisk C115.3-6 PAD X-TRA aangeschaft. Deze is namelijk in de aanbieding bij de karwei nu.
De accessoires set is verlaagd in prijs voor 99 euro en de hogedruk reiniger zelf krijg je er gratis bij.

Koopje als je het mij zegt, dus iedereen die geïnterreseerd is de actie loopt tot 10 april ;)
 
Ik heb zowel de C110, als de E130, en merk dat de E130 makkelijker hanteerbaar is door de wielen, en vooral de oprolbare slang. Het drukverschil speelt voor zichzelf, de lichtmetalen velgen worden een stuk schoner bij de E130.

Ook maakt de E130 een stuk minder geluid dan de C110.

Ik ben van beide zeer tevreden, omdat ik zo tevreden was over de C110 heb ik enkele maanden geleden de E130 aangeschaft. Of hij de 200% meerprijs waard is is persoonlijk, ik heb er in ieder geval geen spijt van.
 
Hoi Mcshine,

Dank voor de aanvulling. De karcher kan ieder moment het loodje leggen. Daarna komt er zeker een E130 ;)
 
en net hier weer geen karwei in de buurt....

Wil eigenlijk wel de aanbieding daar omdat er de 15meter slang bij zit...