• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hogedrukreiniger

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
Hallo,

Sinds een paar weken doet mijn Nilfisk hogedrukreiniger het niet meer, hij wil niet meer starten.
Nu is het zo dat ik weer een hogedrukreiniger wil kopen, maar niet meer van Nilfisk.
Thuis heb ik een foamlance die op de Nilfisk past, zijn er nog andere hogedrukreinigers waar de foamlance op past behalve een Nilfisk?

Alvast bedankt.
 
Heb je een foamlance van Monello? Misschien dat ze bij CCHQ een andere koppeling kunnen geven voor je nieuwe HD.
 
Koppelingen zijn los te koop, dat is het probleem niet.
Maar de nieuwe HD reiniger moet wel de zelfde druk leveren als de oude.
Jouw foamlance is daarvoor ingesteld / afgeregeld.
Ga je naar een HD reiniger met veel met druk, dan moet je wat aanpassen.
 
Autobrite koppelingen zijn volgens mij identiek aan die van Monello. Monello koppeling voor Nilfisk past in elk geval perfect op mijn Autobrite foamlance.
 
En welke HD ga je dan kopen ??
Wat is de reden dat de oude niet start : ouderdom , verkeerd gebruik , bevroren geweest , andere....welk type heb je nu ?

In mijn ogen is Nilfisk zeker geen slecht "merk" , minder bekend alvast dan het merk met de K , maar zeker niet slechter dan dat merk.....persoonlijk denk ik zelfs beter.

Stihl heeft een identieke aansluiting als Nilfisk..........is een kloon eigenlijk .
 
Grandscenicman:
Mijn HD begon op een gegeven moment te brommen en onregelmatig te lopen (qua druk). Een paar weken later hoorde ik de HD niet eens meer bij het aanzetten, maar hij gaf nog wel stroom af. Nu staat hij al een paar weken in de garage stof te happen. Misschien is de HD nog wel te redden, maar ik weet niet waar ik dan moet gaan zoeken en hoeveel het gaat kosten.

Ik zit nu te twijfelen om weer een Nilfisk te kopen (want: foamlance), maar heb ook een goede aanbieding gezien van PowerPlus (135 bar). Ik wil eigenlijk niet meer dan 125 euro uitgeven, omdat de machine toch niet vaak gebruikt wordt.
 
Wat je ook doet, van PowerPlus zou ik ver weg blijven. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar van de verkopers hier hoor ik dat er veel defecte zijn.
 
Misschien zit er vuil in het filtertje.....
is je waterdruk voldoende.....
veel kalk in het water.....

Ik zet mijn HD tijdelijk "uit" als ik foam heb gespoten , en na inweken zet ik deze terug op/aan , als ik dit niet doen dan "gromt" deze af en toe . ( maw , hij slaat ff op en direct terug af oid )