• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen na herstel Audi A6

Steven

Detailing rookie
23 apr 2009
79
0
Beste vrienden,

Fier als een gieter ben ik op mijn nieuwe Audi A6 Avant.
Na 2 weken, heel mijn achterkant in elkaar gereden (vluchtmisdrijf),.... man man man.

Enfin, na herstel in mijn garage is de achterflank bezaaid met hologrammen...
Dealer beweert dat dit te verwijderen was met eenvoudig produkt.
Maar,... nog steeds hologrammen te zien...

Ik bezit goede wax, klei, sealer,... kan ik daar mee verder of wat doe ik?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ps: ik ben een amateur. Heb een beperkt aantal produkten (wil wel iets extra aanschaffen indien nodig)
maar moet alles met de hand kunnen doen.
 
met de hand gaat lastig worden, hier zul je denk ik echt even met een dap erover moeten gaan, wellicht zit er iemand in de buurt die je kan helpen. Als je het eenmaal hebt gezien heb je er zelf ook 1 aangeschaft
 
Ik zou de auto mooi terugbrengen naar de dealer.
Als het zo makkelijk is op te lossen voor jou als particulier en leek moet het voor hem als bedrijf en kenner toch helemaal snel te doen zijn ?
Hologrammen verwijder je niet me tde hand, dat doe je excentrisch. Wil je een kofferklep met de hand hologram vrij gaan maken dan kost je dat zeker een volle dag en dan nog vraag ik me af of je dan wel het gewenste resultaat hebt behaald.


Maar even een andere vraag : Je brengt je auto toch weg om deze te laten herstellen ?
Ik bedoel : als je patat gaat halen geeft de snackbar jou toch ook geen diepvriespatat mee en zegt : thuis nog wel even frituren, duurt maar 5 minuten ?
 
Amen! Terug met die auto, is die dealer nu helemaal maf.
A6 is geen broodje kaas, geen gehoor? even een briefje naar PON.
Na het schadeherstel hoor je het helemaal niet meer te zien, en al helemaal geen hologrammen.
 
Hallo Steven,

Is zoals ze al schreven: terugbrengen die handel en eisen dat dit niet is wat verwacht wordt van "proffessionals"
En anders(in het slechtste geval,als ze er niets aan willen doen) spreek je toch ff af met een ander forumlid uit jouw buurt(toevallig Antwerpen??)om er de dap900 op los te laten??
Ik heb toevallig zo'n machientje liggen en mits de tijd en plaats kan ik er altijd wel even naar kijken hoor(en dan vragen we natuurlijk raad aan de anderen(welke combinatie er moet gebruikt worden dan) ,vermits ik nog niet veel ervaring heb met deze dap900, maar je komt er wel uit hoor :-b )

MVG Danny
 
Zoals hierboven inderdaad al omschreven --> terug naar de dealer! Als het zo makkelijk te verhelpen is doen hun het maar!
 
Aanvankelijk eens met bovenstaande uitspraken zoals: "daar maken ze er een zooitje van, dus laat ze daar maar oplossen", maaarrrrrrrrrrrr .....
ik vraag me werkelijk af of je daar nu echt goed aan doet:
- voor zelfde geld nog meer ellende er bij ( you'll never know )
- niet helemaal strak gepolijst
- weer kwijt voor een een dag

Mijn advies: kijk of zelf voor een juiste machine ( bv de DAP ) om het nu zelf goed op te lossen en voor in de toekomst een strakke auto te behouden,
of kijk wat je aangeboden wordt aan hulp en laat het dan doen door iemand die er wat liefde in wilt steken ipv vlammend met een machine er over heen raggen door bedrijf-X
 
Is natuurlijk slap gel*l van die dealer, om tegen jou te zeggen dat je het karwei maar zelf moet afmaken.

Juist een merkdealer zal er alles aan moeten doen om iedere reparatie en/of schadeherstel zo goed mogelijk uit te voeren.
Sterker nog; men laat die dingen uitvoeren bij een dealer om geen waardeverlies te hebben.
Die dealer moet zich doodschamen, dat hij een wagen zo durft af te leveren...

Juridisch gezien is het zo (althans in Nederland) dat wanneer een reparatie of schadeherstel, niet goed uitgevoerd is; dat je de uitvoerende partij de kans moet geven deze fout recht te zetten.
Ga je zelf aan de gang om dit recht te zetten, dan verlies je de mogelijkheid om de tegenpartij aansprakelijk te stellen.
Stel; je gaat zelf aan de slag om de lak te corrigeren en achteraf blijkt dat het een hele slechte spuitbeurt is.
Dan zou zomaar de tegenpartij jou de schuld kunnen geven en zeggen dat jij het fout hebt gedaan bij het afwerken.

Dus gewoon bij die dealer aangeven, dat zij ervoor moeten zorgen dat de wagen strak wordt afgeleverd want dat is hun eindverantwoording.
Weigeren ze dit, dan direct de verzekering hiervan op de hoogte brengen (dat ze niet volledig moeten betalen) en tevens je beklag doen bij de importeur en overige aanverwante instanties.
 
@Frans: in theorie klopt het allemaal wat je zegt, maar gezien de herstelvaardigheden alhier over algemeen beter zijn dan een willeurige 18 jarige met een bromtol in zijn handen die over je wagen heen rost,
blijf ik er bij dat het soms gewoon wijzer is om het niet bij de merkdealer te laten doen.
Uiteraard mogen sommige bedrijven zich wel 500x achter de oren krabben, maar goed je schiet er soms gewoonweg niks mee op.

Het in je recht staan en het ook daadwerkelijk krijgen zijn toch echt 2 hele grote verschillende zaken.
kijk bv naar hoe het destijds met de velgen van Tim zijn gegaan .... hij stond volledig in zijn recht alleen als je ziet hoeveel tijd / geld / moeite / energie je kost om je gelijk te behalen .... dan maar wat krommer en weer lekker kunnen slapen !

Laten we wel wezen, in dit geval is het iets wat met 2 linkerhanden opgelost kan worden. Zou het om een slecht stuk spuitwerk gaan dan helt de weegschaal idd ineens een stukje meer door naar 1 zijde.
 
Beste vrienden,

Vandaag ben ik langs de dealer geweest.
Na lang overleg vraagt hij of ik enkele weken geduld wil hebben.
Volgens hem gaat het over een produkt dat er binnen enkele weken af zal zijn zoals bij een wax...
Graag jullie mening.

Groeten,
Steven
 
als het net zoiets is al een wax kun je het eraf halen met een ontvetter. ik zou het de dealer eraf laten halen.
omdat als je een paar weken wacht en je je auto hebt gewassen die dealer ook nog kan zeggen dat de hologrammen er door het wassen op zijn gekomen ofzo.
 
Steven zei:
Beste vrienden,

Vandaag ben ik langs de dealer geweest.
Na lang overleg vraagt hij of ik enkele weken geduld wil hebben.
Volgens hem gaat het over een produkt dat er binnen enkele weken af zal zijn zoals bij een wax...
Graag jullie mening.

Groeten,
Steven

Waarom post je geen foto? Kunnen we met zijn allen kijken hoe het eruit ziet.
 
Steven, sorry om horen man. Dan heb je een prachtauto en na 2 weken al behoorlijk miserie.

Kan je niet eens langs een andere hersteller gaan en hem om advies vragen? Nu ga je alleen uit van de informatie dat de rechtstreekse tegenpartij gegeven heeft. Bij een andere hersteller (je kan eventueel een offerte vragen wat het kost om die hologrammen er uit te krijgen) krijg je misschien een objectief oordeel.
 
Wat een vreselijke lapzwans die dealer zeg }:)w

Ten eerste slaat het echt helemaal nergens op wat hij zegt dat er na een paar week een bepaald "product" van de lak af is. Kan hoog uit zijn dat de lak dan volledig is uitgedampt.

Ten tweede kunnen ze er wel met een rotary overheen rossen maar om het vervolgens met een excentrische machine op te lossen kan weer niet.

Ten derde is je lak na die aantal weken weer vervuild en zou deze eerst nog weer gekleid moeten worden, iets wat in vrijwel geen enkel bedrijf gedaan word.
 
Gewoon zelf oplossen,de dealer zal hier niets aan doen,toevallig zie jij en de leden van dit forum de hologrammen.
Het is gewoon een feit dat auto's zo afgelverd worden,heb hier al vele auto's over de vloer gehad die onder de hologrammen en polijstkrassen zaten.
Mijn eigen Combo,gepoetst door het garagebedrijf waar hij te koop stond:
IMG_0113.jpg


Een BMW die volgens de eigenaar een rare tekening in de lak had:
HelivluchtElst065.jpg


Een RAV met een hologrammetje:
diverseauto004.jpg


Opel Zafira,zware polijstkrassen en hologrammen:
P1228649.jpg


En deze wil ik je niet onthouden een Rolls Royce Phantom:
338.jpg



Zo komen 9 van de 10 zwarte wagens hier binnen,die door mijn opdracht gever bij gerenommeerde autobedrijven worden ingekocht.
Deze auto's worden door mij nogmaals onderhanden genomen en dan wel strak afgeleverd(ook zonder polijstresidu tussen alle naden en kieren)

De opzet van poetsbedrijven is om in een zo kort mogelijke tijd er zoveel mogelijk glans in te brengen met een sterk siliconen product,na verloop van een X-aantal wasbeurten zullen deze weg zijn en het bovenstaande bloot leggen.

Mijn advies: koop een DAP wat padsen een setje polijstmiddelen,ga er een dagje mee aan de gang en je zal geen spijt krijgen van je aankoop.
Beter daar je energie in steken in plaats van in de dealer.


Succes,

Bart
 
@Steven, als je geen zin hebt om te wachten, en Etten-Leur niet te ver vind, dan probeer ik het met alle plezier op te lossen.