• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Houdbaarheid detailing-producten

Matt

Detailing rookie
7 dec 2013
12
0
Goedenavond,

Ik heb een beetje een aparte vraag (die ik niet direct kon terugvinden op het forum en website)
Ik vroeg me namelijk af hoelang detailing producten, zoals bv. APC/detailing spray/bandengel... gemiddeld goed blijven
Ik heb zelf eens gekeken naar mijn Poorboys- & Mothers-producten maar kon dit nergens terugvinden..


Het is zo dat ik een tijdje geleden een heleboel producten heb aangekocht, maar voorlopig heb -helaas- niet de mogelijkheid om mijn wagen te poetsen dus deze producten staan er al een tijdje te staan (en zal waarschijnlijk nog zo'n tijdje blijven). Het zou natuurlijk zonde zijn om deze producten 'slecht' te laten worden


Alvast bedankt
 
Uit de vorst houden geldt voor bijna alle producten. Beter iets onder kamertemperatuur en donker
En voor dat wat kan verdampen / indrogen, goed afsluiten en eventueel extra een plastic zakje eromheen
Sommige producten bezinken een beetje, die schud ik regelmatig even
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Het verschilt fabrikanten houden meestal 24 maanden aan, maar vaak haal je met gemak het dubbele.

Er zijn mensen die 10 jaar oude Commandant nog steeds gebruiken. ;)
 
In 2011 ben ik begonnen met mijn collectie, en tot nu toe heb ik nog geen product gehad dat minder goed werkt, of er anders uitziet, en het wordt bij mij ook niet iedere maand gebruikt (zeker niet in de winter). Ik let er wel op dat alles niet alleen vorstvrij staat, maar ook dat het in een donkere kast staat met een vrij constante temperatuur.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Oké, super! Mijn producten staan sowieso ergens in een donkere ruimte opgeborgen in de garage. Die haal ik waarschijnlijk terug binnen als het begint te vriezen.
Bedankt voor de reacties, nu ben ik gerustgesteld :D
 
Tim;n409455 zei:
Het verschilt fabrikanten houden meestal 24 maanden aan, maar vaak haal je met gemak het dubbele.

Er zijn mensen die 10 jaar oude Commandant nog steeds gebruiken. ;)

10 jaar ? ik heb een blik commadant dat zeker 20 jaar oud is en werkt nog prima (voor weghalen van spuitnevel)