• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Houdbaarheid klei / Hoe te bewaren?

DAF-44

Banned
Disaster of Bling
1 nov 2008
619
0
Ik vraag me af hoelang klei houdbaar is en hoe je het dient te bewaren om een maximale houdbaarheid te bereiken.
Als je het maar voor één auto gebruikt doe je vrij lang met een stuk van 200 gram.
meuh
 
DAF-44 zei:
Ik vraag me af hoelang klei houdbaar is en hoe je het dient te bewaren om een maximale houdbaarheid te bereiken.
Als je het maar voor één auto gebruikt doe je vrij lang met een stuk van 200 gram.
meuh

Ik heb laatst een stuk klei van Sonax gebruikt dat ik nog in een oud demo-koffertje vond, bijna uitgdroogd na een jaar of vijf, maar deed het nog prima. :D
 
Ik bewaar mijn klei in een luchtdicht potje of het potje dat bij de Poorboy's klei zit. Meer valt er niet te doen denk ik?
 
ik heb een potje van vanish oxi action, voordat ik het terug stop spuit ik het vol met detailer, paar keer vouwen, weer volspuiten, nog een keer vouwen en spuiten en dan in het potje
 
Ik heb stiekum zo'n tupperware doosje gegapt van mijn vrouw, deze kun je de lucht uit knijpen.
Ik bewaar deze in de woonkamer, dan is de klei lekker soepel.
 
-Vanquish- zei:
Ik bewaar mijn klei in een luchtdicht potje of het potje dat bij de Poorboy's klei zit. Meer valt er niet te doen denk ik?

Je zou hem even kunnen inspuiten met wat QD dat het wat vochtig blijft..:)^
Als je hem in het doosje duwt natuurlijk..
 
Uiteraard niet de hele verpakking van het gehele kleiblok losscheuren/knippen als je wat klei nodig hebt; losknippen wat je nodig hebt en alleen daar de verpakking van afhalen.

Beetje quickdetailer op het restant, en in het doosje/potje. Kan lang bewaard worden hoor (+1 jaar).
 
Als je de klei onderdompeld in een schaal warm water om de klei beter kneedbaar te maken, heeft dit dan nadelige gevolgen op de levensduur?
 
nat met quickdetailer ja. Sommige kleisoorten zijn toch niet zo geschikt voor water?
Je kan wel de klei in een boterhamzakje doen, en dan in het water verwarmen.

Even 5 minuten onder de oksel of bij je vrouw/vriendin/moeder/buurvrouw tussen de borsten kan ook...:-b
 
Ik zet in de koude maanden alles op zolder (2 kratten is nog wel te doen), want in de schuur is het veel te koud. Ik heb geen zin om na een paar nachtjes vorst erachter te komen dat spullen niet meer bruikbaar zijn, zoals bijvoorbeeld bij verf. De PB klei doe gewoon in het potje, deksel dicht en klaar.
 
tinus zei:
of spray&wipe van Poorboys; ook 1op1 te mengen met water als je wil.

Ik bedoelde dus aan te geven dat bij het kleien de klei ook in aanraking komt met water, niet alleen met quick detailer! ;)
 
Gisteren even rechtstreeks contact opgenomen met Bilt Hamber: http://www.bilthamber.com/autoclay.html
Als de klei netjes luchtdicht verpakt is, is de levensduur in principe onbeperkt.
meuh