• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Houdbaarheid klei / Hoe te bewaren?

jeffrey rallye zei:
oh oke'!
dan moet ik ook maar is een goede klei kopen dan.. :auw
alleen weet nog niet welke dan..
Gebruik die Meg's gewoon totdat hij echt "op" is en koop dan de Bilt Hamber Autoclay. Deze kun je met (ruim) water gebruiken ipv. detailingspray. Bovendien zijn de stukken klei 200 gram.
 
jeffrey rallye zei:
dus die klei van Bilt Hamber Autoclay die is wel goed?

In principe is alle klei goed... Nu jij dit probleempje hebt, wil dat niet zeggen dat de klei van Meguiar's niet goed is. :-" Laten we dat even voorop stellen. Ik heb ook de consumenten klei van Meguiar's (naast de pro en andere merken), en deze heb ik al vaak gebruikt, met verschillende soorten detailersprays, nog nooit problemen ondervonden.
Wat je kunt doen, wat mijn voorgangers hier ook al hebben gezegt, de klei heel goed kneden. Misschien is dat het probleem wel. Post eens een foto van de klei, dan kunnen we misschien een beter beeld vormen van het "probleem"
 
Ik gebruik de Dodo klei met Pinnacle clay lubricant. Al redelijk vaak gebruikt en de klei houdt zich perfect. Enige nadeel van de Dodo is dat hij saai grijs is terwijl alle andere Dodo producten mooie kleurtjes hebben.
 
BenR zei:
Ik gebruik de Dodo klei met Pinnacle clay lubricant. Al redelijk vaak gebruikt en de klei houdt zich perfect. Enige nadeel van de Dodo is dat hij saai grijs is terwijl alle andere Dodo producten mooie kleurtjes hebben.
Grijs is handig.. kun je zien hoeveel rotzooi je van de laklaag af haalt!
 
hey allemaal


ik heb net mijn blok klei gekregen maar hoe bewaar ik deze vanaf nu

nu gewoon nog in de verpakking laten tot ik hem ga gebruiken of nu al eruit halen en in een bakje met wat qd leggen

en als ik er iets vanaf knip wat ik nodig heb wat doe ik dan met de rest van de blok kan dit in het zelfde bakje of dan gewoon twee bakjes gebruiken en deze beide inspuiten met wat qd

alvast bedankt voor de antwoorden allemaal