• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How to - Auto/Ruiten wassen na aanbrengen sealing

Frosty

Detailing rookie
26 sep 2014
7
0
Ik heb al de nodige informatie kunnen halen van het forum waarvoor dank. Maar waar ik nog geen (direct) antwoord op heb gevonden is het volgende.
Zelf vind ik het erg fijn als de autoruiten schoon zijn. Na het wassen behandel ik ze met Glassiegel met Lotus & nano effect. Dat werkt prima. Ik breng meestal meerdere lagen aan waardoor het enkele maanden blijft zitten. In de tussentijd heb ik de behoefte om de auto wel weer 's te wassen. Hoe gaan jullie om met de autoruiten? Maak je die enkel schoon met water en een doek of shampoo je de ruiten ook gewoon mee? In dat laatste geval gaat de 'glassiegel' laag er (sneller) af dan wanneer deze enkel water te verwerken krijgt.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Bedankt voor de reacties al is het (voor mij) nog wel wat geheimtaal: "Spray & Wipe van PB"? "Wassen met de mitt er over"? "En dan S&W"?
Ik ben er nog niet zo erg in thuis. Kunnen jullie uitleggen wat 't precies betekend?
 
Spray & wipe = S & W
Is een soort quick detailer.

https://www.Carclean.com/product/Poorb...B_SW128_101022


Mitt = washandschoen / spons

Dus eerst wassen met shampoo en de mitt
En dan nog ff afnemen met spray & wipe
 
dacht laatst ook even met S&W te doen maar ik had gelijk vette waas op me raam, zit nu Gyeon view coating op mischien dat het daar door komt
 
Mustang;n404195 zei:
Spray & wipe = S & W
Is een soort quick detailer.

https://www.Carclean.com/product/Poorb...B_SW128_101022


Mitt = washandschoen / spons

Dus eerst wassen met shampoo en de mitt
En dan nog ff afnemen met spray & wipe

Dank je wel! :)
 
Ditmar;404203 zei:
dacht laatst ook even met S&W te doen maar ik had gelijk vette waas op me raam, zit nu Gyeon view coating op mischien dat het daar door komt
Dan heb je imo te veel product gebruikt...spray 1x op je doek en ga zo over de ruit. Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
 
Ik heb afgelopen weken m'n auto een aantal keer gewassen maar de 'Glas Siegel' gaat er niet echt af. Het werkt natuurlijk wel iets minder na een wasbeurt. Met glas scrub van Provision gaat het er wel af.