• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How to PB Trimrestorer?

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Wat is de beste manier om met dit product te werken?

Ik doe in elk geval ontvetten met APC, maar dan?

Ik doe het vaak opbrengen met een oude doek, die dan in mum van tijd helemaal zwart is. Is dat normaal?
De doek kan ik daarna eigenlijk wel weggooien.

Als je het alleen opbrengt dan gaat het uitlopen bij regen of vocht, dus tegenwoordig veeg ik het direct weer weg. Is dat de jusite manier?

Nog tips voor banden? Of is dit eigenlijk niet het juiste prodcut hiervoor?

Alle tips en truuks zijn welkom! ;)

Verder is het wel een fantastisch product als het er eenmaal op zit :)
 
Zoekfunctie gebruiken ;) Is al meerdere malen aan de orde geweest, maar hier nogmaals:

- Bumpers/trims ontvetten en schoonmaken met een APC of degreaser
- Trim Restorer aanbrengen met een badstof doek of pad, geen MF, dit zuigt teveel product op
- Laten intrekken (10, 15 minuten)
- Nawrijven met een schone badstof doek

Tip: een oude washand is hiervoor prima geschikt, aanbrengen met de ene kant, afnemen met de andere (schone) kant.

Wanneer je doek zwart word bij het aanbrengen dan is dat een teken dat je bumpers/trims niet schoon genoeg zijn, beter reinigen dus.

Ondanks dat het een perfect product is, kan het zijn dat het sommige trims niet werkt, dan zul je een ander product moeten proberen. Dit heeft met de samenstelling van het kunststof te maken.

Voor banden zou ik zelf een ander product gebruiken. Wat wil je? Glans, zijdeglans?
 
Ondergrond goed ontvetten met bijvoorbeeld APC.

PB Trim Restorer aanbrengen met een badstof washandje en nawrijven (na een aantal minuten/uur).

Geen mf doek gebruiken omdat deze een hoog absorptie vermogen heeft en dus de TR weer opneemt.

Dat de rubbers zwart afgeven kan duiden dat het rubber slijt.
 
Thanks voor de tips!
En wat een snelle reacties weer ;)

Ik ga het product dus even wat meer tijd geven om in te werken. Hopelijk komt dit ten goede van de duur van het product.

Voor de banden zoek ik een zijdeglans, glans vind ik teveel opvallen...
Dat werkt met trimrestorer wel, maar voor korte duur vind ik.

Hoe ik alle kunstofdelen schoon / vetvrij ga krijgen ik mij dan nog even een raadsel, want er zit nogal veel kunstof op wat dan afgeeft...
Een doek van ongeveer 60*40 is na gebruik echt helemaal zwart...
 
Arjan Verkade zei:
Voor de banden zoek ik een zijdeglans, glans vind ik teveel opvallen...
Dat werkt met trimrestorer wel, maar voor korte duur vind ik.

Probeer eens de CarPro PERL

Geeft een mooie matte afwerking op de banden en blijft lang zitten.

1:1 gebruikt.
e16346ca.jpg


004e80a4.jpg


Is te verdunnen en voor veel delen te gebruiken. Plastic Engine, Rubber Leather

Ik gebruik het ook voor de trims. Puur aanbrengen, laten inwerken (indien mogelijk overdekt voor langere tijd) en dan een dag later het overtollige afnemen met een badstof doek.
 
Nee, flesje is op. De trims zijn niet meer zo donker als in het begin. Het begint een beetje valer te worden, let wel, het is niet zo dat het product weg is ofzo.

Ik zie wel dat als ik met een trim product eroverheen gaat, dat de trims donkerder worden.

Misschien weer eens tijd om een laagje DJ Trim Sealent eroverheen te doen.

Het heeft meer dan een jaar, naar volle tevredenheid overigens, op de trims gezeten.
 
Arjan Verkade zei:
Ik doe het vaak opbrengen met een oude doek, die dan in mum van tijd helemaal zwart is. Is dat normaal?
De doek kan ik daarna eigenlijk wel weggooien.

Oude (badstof) poetslappen kun je prima in de wasmachiene weer toonbaar en herbruikbaar krijgen... Evt kun je de lappen eerst even door een klein sopje (vaat)afwasmiddel halen. Daarna gewoon bij de 60 of 60+ graden was mikken:cool:
 
nicknameless zei:
Probeer eens de CarPro PERL
Geeft een mooie matte afwerking op de banden en blijft lang zitten.


Ik heb toch echt alleen maar slechte ervaringen met PERL , het vlekt, en na een regenbui loopt het er zo af.:roll
 
@ Ralf,

op de banden?

Ik breng het product 'dik' aan, laat het inwerken en nadat ik klaar ben met andere klusjes wrijf ik de banden naderhand even na met een badstof (lees; katoenen washand) doekje.

Nooit problemen mee qua vlekken of doorlopen.

Voor mij is de PERL (op de banden) een blijvertje :)^
 
McShine zei:
Ik heb toch echt alleen maar slechte ervaringen met PERL , het vlekt, en na een regenbui loopt het er zo af.:roll


Ik ook. Echt ik doe bijna alleen jappaners en ik kan er niks mee. Spul is er zo weer af en een vieze strepen krijg je ervan. Verschillende methodes geprobeerd. ik moet het potje maar opmaken op mn dashboard ofzo.