• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp bij keuze sealant tussen EX-P & Reload

psychoboarderke

Detailing addict
6 mrt 2012
280
65
Hi All,

Ik zit een beetje met een dilemma. Daarom schiet ik hier even een topic voor in zodat ieder zijn mening kan geven.

Situatie is als volgt:

De Mini zal binnenkort winterklaar gemaakt worden. Deze is nog niet zo lang geleden gepolijst, dus kleien en rondje finale zal voldoende zijn.
Normaliter detail ik altijd bij mijn schoonouders (woon zelf in een appartement). Bij hun heb ik veel plaats, doch geen garage beschikbaar.

Ik twijfel dus tussen volgende 2 keuzes:

1) Na het voorbehandelen rij ik terug naar huis (enkele km's verder) waar ik de mini ondergronds kan parkeren.
Even nalopen met Spray&Wipe waarna de wagen de tijd heeft om 2 lagen EX-P te laten curen. Aftoppen gebeurt met Collonite 915

2) Ik blijf bij mijn schoonouders en gebruik Reload als sealant, hierdoor kan ik sneller aftoppen met de Collonite 915.

Duurzame bescherming primeert boven alles. De wagen wordt wekelijks gewassen zolang het weer het toelaat.
Hierna zal ik eveneens nog regelmatig blijven aftoppen met de 915, again zolang het weer het toelaat.


Wat is volgens jullie de beste keuze om een goede duurzame bescherming te hebben?
 
Als je toch ondergronds kan parkeren waarom dan niet voor DGPS gaan?

Het is dat ik mijn auto niet zo lang ergens overdekt kan stallen anders had ik het wel geweten :grinning:
 
Meest duurzame oplossing? Ik zou ervoor kiezen om de wagen eens per maand of eens per 2 maanden met Reload na te lopen na een wasbeurt.

Optimaal zou een C-quartz laag hieronder moeten zijn, maar ook als standalone is het een geweldig product.

Dus auto drogen, 2 pufjes Reload per paneel, verdelen met een microvezel (dus niet uitwrijven), en als je rond bent nog eens hoogglans nawrijven met een microvezel.

Dat is hooguit 2-3 minuten werk.
 
wagen hoeft niet eens helemaal droog te zijn voor Reload ;)
Maar als je je daar beter bij voelt, lekker zo doen inderdaad!
 
Even ter verduidelijking, ik nam even aan dat de wagen niet door de topicstarter wekelijks wordt gewassen, qua gebruiksvriendelijkheid zou ik dan de wasser de Reload zo laten aanbrengen.

Nog steeds vind ik het smeren van een "echte"wax leuker, en de beads nog mooier.
 
@ Woody:
DGPS is geen optie wegens niet in bezit. EX-P, Collonite 915 en Reload heb ik wel in bezit.

@ McShine:
C-quarts komt er volgend jaar aan bij de voorjaarsdetail. Ik wil eerst de nodige steenslagputjes bijwerken alvorens ik aan de c-quarts begin.


In principe wordt de wagen wekelijks gewassen. Ook in de winter. Hangt natuurlijk een beetje van het weer af.
Worst case scenario tot op heden is 2-3 weken niet gewassen.
Wat Ralf zegt over het smeren van "echte" wax prefereer ik ook. Vind ik zowat het leukste om te doen tijdens een detail :)
Zeker als je de beading naderhand ziet.


Dus als ik het goed begrepen heb, ofwel geen sealant en enkele lagen 915. -> Ivo's post.
Of alleen maar met Reload werken? -> McShine
 
Nou, tuurlijk zijn alle combi's mogelijk hoor
Maar persoonlijk zou ik dan kiezen voor 2 lagen 915.
Of, als je het echt 'bont' wilt maken, 2x EX-P, 2x 915 en na een wasbeurt maandelijk boosten met Reload...
Dan kom je zeker beschermd de winter door lijkt me
 
Dit is inderdaad een dilemma in die zin dat alle productei die nu genoemd worden gewoon heel goed zijn. Vanuit dat perspectief is het eigenlijk een luxe probleem.

Mijn mening is dat voor de winter 2 lagen 915 top zijn en je daarmee bescherming hebt tot de lente komt...
Als je in de winter dan nog kans ziet de auto te wassen zou ik hem op dat moment boosten met de Reload. Of je met de Reload op zichzelf de hele winter door komt betwijfel ik. Ik gebruik het zelf en het zit na twee maanden nog heel goed en de beading is ook nog goed aanwezig. Maar vier tot vijf maanden....? ik weet het niet.

Ik gebruik zelf geen EX-P maar wel de wolfgang sealant. Hoe mooi die ook is en gebruiksvriendelijk en super glad, ook daarvan vind ik dat je na een maand of drie er weinig meer van merkt.

Tot nu toe het meest tevreden met de 915 en de Reload. Wel appels met peren overigens. De 915 is hard werk, en maanden lol. De reload wat minder standvastig maar zo super eenvoudig en snel in de verwerking....

In dit geval moet je gewoon doen wat jij het lekkerst vind.