• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gevraagd keuze inspectielamp

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Hallo iedereen,

Al enige tijd overweeg ik om een inspectielamp aan te schaffen om zo de lakdefecten beter te kunnen bekijken. Echter is een beetje advies rondom de lampen niet verkeerd aangezien ik op internet verschillende verhalen en reviews lees.

Momenteel gebruik ik bouwlampen maar een kleine inspectielamp lijkt me gewoon handig om snel even je lak te inspecteren en vooral op het dak en liggende delen lijkt het me makkelijker werken. Je zit niet te hannesen met een snoer en het gesleep van de bouwlampen.

Maar na het lezen van allerlei verhalen op internet weet ik niet meer wat nu goed is en wat niet. De ene klaagt dat zijn inspectielamp werkt op batterijen de andere klaagt over de slechte bouwkwaliteit van zijn Tuffmax. De Maxfire xenon werkt beter met lichtere lakken dan de Maxfire led, alleen gaan de lampjes van de xenon weer eerder stuk dan met led. Soms zie ik zelfs dat mensen zaklampen gebruiken zoals de LED Lenser P7.

Wie o wie heeft een duidelijk advies of suggestie.

Extra info:
Budget rond de 50 euro
Liefst oplaadbaar
Moet redelijk werken op alle lakken
Moet tegen een stootje kunnen
 
Mijn Brinkmann is drie jaar oud en behoorlijk gebruikt.
Voldoet prima binnen en buiten, kan ook halve sterkte en is nogsteeds heel

Overigens heb ik zijn broertje ook, maar die is meer als bijverlichting
 
Zelf heb ik de Brinkmann met batterijen, werkt prima en kan tegen een stootje. Op donkere en lichtere lakken alles goed te zien.
 
Ik had gelezen dat de Tuffmax (deze: https://www.Carclean.com/product/Brinkmann/TuffMax_Dual_LED_Pivot_Spotlight_800_2280_0_101919) nogal fragiel was. Bij de testpersoon in kwestie waren er al twee defect. Eentje door een val van een halve meter de andere door de lamp te hard neer te leggen. Dit is iets wat ik absoluut wil vermijden.
 
Tot op heden nog niets mee gehad. De Tuffmax bevalt me uitstekend. Laten we wel wezen, de lamp is niet bedoeld om van een halve meter te laten vallen. Hard neerleggen? Bij "normaal" gebruik geen centje pijn.
 
Dan ga ik toch voor de Maxfire aangezien ik hier wat betreft degelijkheid betere verhalen over hoor. Het product moet tegen een stootje kunnen en dat lijkt me vrij "normaal". Als je een telefoon van een halve meter laat stuiteren verwacht je namelijk ook nog dat deze het doet. Daar komt bij dat ik niet zo gecharmeerd ben van de batterijen in de Tuffmax.

Bedankt voor jullie meningen en ervaringen.
 
Ik heb ook de Brinkmann.
Vind het ook een uitermate goede lamp en je kunt de 2 lampen draaien, zodat je een groter oppervlak kunt verlichten !

Voor dat geld (nog geen 50 euro) echt een prima product! :)^
 
Hier doet de dual xenon ook al minstens 3 jaar trouwe dienst, en word ook intensief gebruikt (momenteel 1-2 dagen per week).

Tot nu toe 1 keer een nieuw lampje gestoken, en enkele maanden terug de batterij vervangen.

Al met al voor het geld een heel goede lamp.
 
Ik heb de keuze gemaakt voor de Brinkmann Maxfire Xenon.

Dit is waarom ik de Brinkmann Maxfire Xenon besteld heb:
- Goedkoper dan de Tuffmax
- Zoals verschillende verhalen op internet de ronde doen is de Maxfire degelijker dan de Tuffmax
- De Maxfire heeft een accu
- Werkt beter op lichtere lakken

Iedereen bedankt voor zijn ervaringen!