• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp nodig bij stappenplan + producten

nano

Detailing trainee
16 mei 2014
160
30
Hello, ben nog maar net lid van het forum maar zit hier al een tijdje rond te neuzen.. Nu heb ik voor mezelf een stappenplan gemaakt op basis van wat ik hier heb gelezen en op de rest van het internet maar ik ben nog niet zo zeker of ik wel juist zit met de compound en polish, is dit niet hetzelfde??? het is een beetje verwarrend door verschillende productnamen etc

Stap 1: Wassen van auto en velgen + drogen
Nodig:
Velgen: Borstel, microvezel doek, velgenreiniger (Turtle wax wheel clean wheel bright)
Auto: Washandschoen, 2 emmers, 2 microvezeldoeken, autoshampoo (Meguiar’s ultimate wash and wax)

Stap 2: Kleien
Nodig:
Microvezeldoek, klei (Meguiar’s quick clay kit), spray (Meguiar’s quick detail spray)

Stap 3 (optioneel): Auto opnieuw wassen om resten van klei en spray te verwijderen

Stap 4: compound
Nodig: DA machine (welke pad?), compound?, microvezel doek

Stap 5: Polijsten
Nodig: DA machine (welke pad?), polish?, microvezel doek

Stap 6: Glaze (voeden)
Nodig:
DA machine (welke pad?), glaze (Meguiar’s ultimate polish), microvezel doek

Stap 7: Paint sealant

Nodig:
DA machine (welke pad?), sealant?

Stap 8: Wax

Nodig:
DA machine (welke pad?), wax (Meguiar’s gold class carnauba wax), microvezel doek

De producten die erbij staan zijn de producten die ik al heb al het ander met een vraagteken achter heb ik nog niet, voor gebruiksvriendelijkheid heb ik voor meguiar's producten gekozen maar sta open voor alle merken dus zou ik hier graag wat advies over willen krijgen van de pro's op het forum ;)

Ik weet niet of het veel verschil maakt ifv producten maar mijn lakkleur is titanium zilver metallic en de lak is nog in goede staat
 
Megs gold class wax bevat cleaners dus glaze vervolgens deze wax is zonde van de glaze. Heb je al een machine? Bmw kennende zou ik minimaal een dap 900 aanschaffen. Bij mij thuis ligt er binnenkort ook een paw900 naast. Neem eerst even het stappenplan machinaal door en kijk op de site ff bij wat de pads en bv monello polijstmiddelen doen en stel vervolgens anders je ontbrekende vragen. Als je lak in heel goede staat is kun je ervoor kiezen om voor nu alleen een waxlaagje aan te brengen.
 
Bedankt ik wist niet dat er cleaners inzaten! Ja ik heb de thread van machinaal werken doorgenomen.. Ben ik veel wijzer uit geworden bedankt! Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
 
Om wat voor auto gaat het? Bouwjaar, kleur en natuurlijk wat de staat van de lak is.
Alleen swirls/hologrammen of ook diepere krasjes?
 
Een bmw e90 van 2009, titanium metallic de lak is nog in redelijk goede staat heb wel wat krasjes (diepe en ondiepe), steenslag en heel veel kleine inslagjes die je eigenlijk niet ziet maar wel voelt (hagelbui), swirls en hologrammen denk ik niet dat ik heb maar valt niet mee om te zien op de lak.. Ik zou graag eens een deftig onderhoud doen van de lak van A tot Z

Wassen
Kleien
Polish: mezzo
Finishing Polish: finale
Glaze: meg's polish
Sealant: PB's EXP
Wax: PB's Natty's paste wax


Maar wat ik mij dan afvraag kan een polijstmiddel een cleaner vervangen en omgekeerd? Zijn er producten die 'the best of both worlds' zijn of is het meer geen van beide dan.. bijvoorbeeld kan ik cleanen en polijsten met de mezzo en vervolgens beginnen met de glaze of is het echt nodig om nog af te werken met finale?

Wat is de veloce dan? een cleaner/polish/finishing polish in 1?

En gaat de mezzo geen swirls achterlaten?

Hier zit ik dus echt mee in de knoop ben nog beginnend dus het hele polijsten, cleanen, finishing polish is voor mij toch nog wat verwarrend, laat staan hier producten voor uitkiezen :(
 
Nano de monello polijstmiddelen: Veloce=grof (lakdefecten/ diepere krasjes) Mezzo=middel ( nabewerken veloce/ swirls/ oppervlakkige krasjes enz) Finale= fijn polijstmiddel (nabewerken mezzo) deze stap is bedoeld om de lak netjes te finishen. Als je hebt gepolijst heb je geen cleaner nodig. Polijsten kun je lakdefecten mee corrigeren en een cleaner niet dat is het verschil.een cleaner gebruik je als voorbereiding op een glaze/sealent/wax.
 
Ohh ok bedankt Ric! Dus na het polijsten kan men direct aan de slag met een glaze Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
 
Ja, dat klopt. Meteen glazen. Na het afnemen van de glaze kun je ook meteen een beschermlaag (sealant/wax) aanbrengen.
 
Heb het volgende besteld

Mezzo polish (+ oranje/zwarte duo pad) => ga de zwarte kant gebruiken om de glaze van meg's aan te brengen
PB's pure sealant
Dodojuice diamond white hard wax om te toppen

wou redelijk wat verschil in merken zodat ik voor mezelf kan zien welke aangenaam zijn in gebruik en resultaat

Volgende week, weekje verlof dus we weten wat doen :) Op hoop van zege!! :D
 
Na de mezzo, de UP van meg's erop gesmeerd.. Kreeg het er bijna niet af!! Ben wel zeer tevreden over EX-P en dj white diamond Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
 
Als je de Ultimate Polish erop hebt gezet en je kreeg deze niet weg heb je het waarschijnlijk te dik gesmeerd. Iets wat met de producten van Poorboys World over het algemeen minder problematisch is. Meguiars moet je (net als vele andere producten en merken) dun aanbrengen.