• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp voor oudgediende

Greener

Detailing addict
17 jan 2011
40
65
Hoekse Waard
Hoi iedereen,

Wie o wie kan mij helpen…
Ik ben in het bezit van een paar jaar oude DAP 900. Die DAP is het enige wat ik heb kunnen redden na een breuk.
Ik heb dus ook al (niet schrikken) een paar jaar niet met het handje of machinaal gewassen. (Ik weet het, ellende)

Ik had schijven en pasta van Scholl ivm harde Duitse lak.
Wat moet ik aanschaffen? Alle hulp welkom!
 
Als je de machine nog hebt, kun je toch ook gewoon de polijstmiddelen en pads van Scholl er los bij kopen? Ik zie dat er wel minder Scholl artikelen in de shop staan dan een paar jaar terug, maar nog steeds een behoorlijke keuze.

En natuurlijk zijn er genoeg alternatieven van andere merken. Gezien je avatar denk ik dat om een auto van de VAG-groep gaat, en die hebben de laatste jaren soms wat minder harde lak dan meer dan 5 jaar terug.
 
Nee die is duidelijk maar ik vroeg mij af of er de laatste jaren nog wat “beters” op de markt is gekomen. Iets wat Scholl omver blaast zeg maar. Zo niet schaf ik gewoon daar weer alles van aan.
 
Scholl heeft nog steeds top polijstmiddelen, met name om te corrigeren koos ik bij mijn BMW vaak voor Scholl. Om te finishen vind ik Rupes geel en dan Rupes Wit erg goed.
Op mijn Toyota gebruik ik Gyeon compound en daarna polish wat ook goed bevalt.
 
@Nick Bakker, je bedoelt de Cut Force Pro. Die is echt subliem.

20240302_123922.jpg


Iedere keer verbaas ik me over de werking. Corrigeert als een malle en finisht smooth.
 
De Cut Force Pro en de daaropvolgende pasta’s en alle Menserna pads die je benoemde. (+ wat extra pads)
5 liter Surfex HD, 2 liter Auto-Wheel (ook Bilt Hamber), Incradipad wash pad, nog iets van een ceramische coating en ik zal vast nog wat vergeten zijn…

Zo zie je maar dat ik werkelijk wat doe met advies :)
 
Ik hoop dat ik het topic even kan kapen.
Ik ben aan het kijken naar de polijst setjes die in de shop staan. Ik heb zelf nog geen middelen.
Ik had de monello premium plus pack op mijn verlanglijstje omdat daar ook een kleine steunplaat en kleinere pads bij zitten. Helaas nu tijdelijk niet beschikbaar, maar verwacht dat ze weer komen.
Ook zie ik verschil tussen de dap met 8 en 15mm uitslag. Als leek vraag ik me af wat voor mij beter is om te doen als begin set. Maakt de uitslag veel uit als je nog geen ervaring hebt. En wat ik dacht, als je kleinere pads wil gebruiken met de bij behorende steunplaat, lijkt me een lagere uitslag beter. Correct me if I am wrong :)
 
@Evt - Als eerste machine zou ik kiezen voor de DAP met 8mm uitslag. Dit is een prima machine in het algemeen, maar de grootste reden is toch wel dat je op deze machine een kleine backingplate kan monteren om ook de kleinere pads te kunnen gebruiken. (Nauwkeuriger werken, etc)

Meer uitslag betekent wat meer correctie en finish. Maar doordat de backingplate dus ook verder uitslaat, kan je minder makkelijk langs trims/randen/etc. werken. En op dit soort machines gebruik je veelal geen kleine backingplates omdat dit de balans van de machine kan verstoren.
(Je gebruikt ook andere pads om de uitslag beter aan te kunnen)

Dit is kort door de bocht, maar in principe wel het idee erachter. ;)