• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ideale combi gezocht voor BMW lak

oh ok :) denk dat ik ga gaan voor s3 gevolgd door s40 met de dap900 met spider pad en oranje finishing pad.. het is gewoon lastig om defecten te zien en ze dus in te schatten.. Ik heb er wel zeker want in de reflectie van de zon zie ik duidelijk swirls en/of hologrammen ook krassen hier en daar die niet zo diep zijn. Maar ik twijfel nog tussen gewoon dap900 powerpack kopen met inizio of met scholl, hoeveel % correctie kreeg jij met de monello polijstmiddelen met een da op harde bmw lak?
 
@nano,
In onderstaand topic staat oa de polijstcombinaties die ik gebruikt heb.
https://forum.Carclean.com/threads/325i-e92.14696/
De eerste keren met een DAP haalde niet zoveel uit op mijn BMW ook niet met Monello paars (wol).
Ik heb een BF21 gekocht.
1 om tijdswinst te behalen (mijn auto heeft veel grote vlakken)
2 meer correctie te behalen.
Ondertussen heb ik al veel combinaties geprobeerd en ik zie bij mijn maat dat hij ook met een DAP goede correctie behaald met S3/spiderpad. En ikzelf gebruik nog wel eens kleine 4" MF pads (Buff&Shine) op mijn DAP icm S3 met goed resultaat.
Zeker op een E90 (ik zou een harde lak verwachten) met defecten in de lak zou ik S3 ook nog nabewerken met Mezzo en Finale.
S40 zou een mooi polijstmiddel zijn om em naderhand bij te houden lijkt mij.
Just an opinion...
 
Ja ben nog iets te zeer noob om onmiddelijk met een rotary aan de slag te gaan maar vind leuk dat je jou ervaringen hier deelt want als zoals je zegt ik ook weinig correctie behaal met monello op wol ja dan bespaart me dat een hoop geld en hits (lees: tijd) ik ga het me toch nog eens tegoei bekijken wat ik ga bestellen.. heb al een lijstje gemaakt maarja ik wil het liefst tegoei doen 1 keer en dan kunnen bijhouden in plaats van allemaal verschillende producten te kopen om uiteindelijk maar 1 of 2 keer te gebruiken en daarna te laten verstoffen in de kast dat zou gewoon zonde zijn dus bedankt voor je raad
 
Heb me de scholl s3 aangeschaft en de s40 met spider pad en oranje polishing pad, hoe kan je deze best verwerken? Startend van een nieuwe pad? Gewoon 5 puntjes op de pad en dan uitspreiden op een laag toerental en dan inwerken op een hoger toerental tot het product vaseline-achtig wordt? Tips voor de druk die ik moet zetten?
 
Hey Nano,

Ik gebruik ook de S3 + Spiderpad. Ik doe inderdaad wat dotjes op de pad, smeer het dan uit over het paneel, zet de machine op stand 2 en smeer het dan goed uit en ga dan polijsten.

Ik zet persoonlijk niet veel druk op de machine. BIj het gebruik van foampads zie je wel eens mensen die zoveel druk op de machine zetten, dat de pad helemaal plat is. Dit kan ik met de zwart/witte spiderpad van Scholl niet echt doen en vind ik ook niet nodig. De nieuwe spiderpad van Scholl misschien wel, bestaat nu uit meer foam en niet die harde basis.

Ik zet mijn machine op het paneel en leg mijn hand op de machine. Ik laat de machine het werk doen en druk amper.


Greetz
 
Ja ik heb ook de dap900 besteld op de website van scholl raden ze aan s3 gold met spider pad en s40 met oranje polishing pad. Op de filmpjes van chemical guys zie je ze vaak water sprayen op hun pad voor ze beginne te polijsten doen jullie dat ook? Heb bij autogeek ook eens gezien dat die Mike zijn pad volledig primed voor hij begint te polijsten.. Hij smeert de pad eerst volledig in met product daarna nog wat om te verwerken en na ieder paneel even je pad zuiver maken met een doek... ook zei hij van een streep te zetten op je DA zodat je altijd kan zien of de pad nog steeds draait en je niet teveel druk zet..
 
Gisteren is mijn pakketje aangekomen! Op welke stand verwerken jullie s3 en s40 op de dap900? Nog tips?
 
Bij een nieuwe pad spray ik altijd met water erop, gebruikte pads was ik voor gebruik uit in de padwasher.
Dus dan zijn ze ook iets vochtig. Droge pads gebruik ik nooit.
 
nano;n430728 zei:
Op welke stand verwerken jullie s3 en s40 op de dap900? Nog tips?

Ik zet de machine op stand 2 om het product te verspreiden, en stand 5-6 om te polijsten.
Dit zou ik zelf bij de S40 of Finale ook zo doen, maar tijdens de SDD kreeg ik een lange demo van Scholl
en die finishte de S20 op een lagere stand om meer hoogglans te krijgen.

Ik weet niet wat de anderen op het forum hier van vinden. Ik kan zelf ook niet even de logica of werking hiervan uitvogelen.
 
Polijstmiddel bouw ik af van grof (compound) naar fijn (finishing polish) waarbij ik ook de machine (kan wisselen per machine) stand afbouw van hoog/middel/laag.
Maar het ligt ook een beetje aan de situatie/staat/hardheid van de lak en de producten die je gebruikt.
 
Ric325i ; Dus als ik het goed begrijp, gaan jouw toeren omlaag naar mate jouw compound fijner word..?

Dus als ik het volgende voorbeeld maak;

Veloce-Geel = stand 5-6

Wanneer nodig een tussenstap met Mezzo-Oranje = stand 4

Finale-Wit = stand 3


Even een wild voorbeeld.


Greetz
 
Je kunt het toerental ook aanpassen tijdens het polijsten, dit moet vooral erg goed werken bij zogenaamde 1 staps polishes.

bv. Mezzo oranje, beginnen op 5, 2 hits en dan 1 hit op 3 om toch een beetje extra glans te krijgen in 1 stap.

dit zal geen nu hebben als je daarna toch nog met finosh aan de gang gaat maar in geval van tijdnood zou je hier mee kunnen spelen.

je zou dus kunnen zeggen,
hoge snelheid hoge cutting factor = weinig glans.
lagr snelheid lage cutting factor = veel glans.