• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ijskrabber gebruiken slecht voor je Pro Vision Rain Repellantlaag?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik heb vorige week mijn ruiten voorzien van een laagje Provision. Dat bevalt me wel goed. Het gekke is dat ik toen ik gisteren naar mijn werk ging de ruiten niet hoefde te krabben (zag de buren druk in de weer om hun ruiten ijsvrij te maken).
Nu vandaag zie ik dat er wel een laag ijs op mijn autoruiten zit (dacht stiekem dat ze ijsvrij bleven door de Provision :D)

Maar is het gebruik van een ijskrabber niet erg slecht voor de Provision laag? En gebruik van de ruitenwissers?

Zelf heb ik een plasticen ijskrabber (zo'n goedkope driehoek). Heb eens een ijzerensoort van de Halfords gebruikt op mijn vorige auto maar die gaf echt krasjes :confused:
 
Ik gebruik voor de zijruiten een krabber, de voorruit is voorzien van een alu dekentje van de halfords, (kostte toen 1 euro geloof ik), je hoeft dus niet te krabben! Dat vind ik een betere oplossing dan de voorruit krabben.
 
Een de-icer er op spuiten, toevallig gisteren nog over gehad:
stimpy68 zei:
De Provision zal denk ik niet zo snel weg zijn, dat is niet echt een wax, een wax is bijvoorbeeld zo weg van je ruit door het gebruik van je ruitenwissers of een paar maal je ruitensproeier te gebruiken (zit ook IPA in). Mijn provision zit er na ruim een maand nog steeds op, effect wordt nu wel wat minder, en ik gebruik regelmatig de ruitensproeier.
 
Ik heb vanmorgen op een zijruit de-icer gebruikt.... ik vind het niets, ja het werkt, het ontdooit de boel, maar dan is de ruit een soort van vettig, heb daar een hekel aan (autoglym de-icer), dus gewoon krabben. Maar goed als je tevreden bent met een de-icer, vooral gebruiken, je hoeft niet te krabben, sprayen, wissen, klaar!
Bijkomend voordeel van het dekentje is dat de ruit aan de binnenzijde niet zo snel beslaat.
 
moet zo direct toch nog hier in de buurt een potje wax scoren,
en naar de halfrauds om goodies te zoeken voor een kerstkado-tje

en zal dan meteen eens kijken voor een dekentje!
 
Een vooruitfolie heb ik nog liggen van mijn vorige kerstcadeautje. Ga ik die ook maar gebruiken denk ik. De zijruiten waren door de zon al aan het ontdooien daar had ik geen werk mee.
 
Even reageren op de openingspost: mijn ruiten zijn ook behandeld met ProVision, maar desondanks zat er gisteren toch een laag ijs op.

Zoals in het andere topic al aangegeven: krabben doe ik niet meer. Geeft hoe dan ook krasjes. De zijruiten kan ik met een doek ijsvrij krijgen. Ik gebruik een badstof handdoek en indien nodig de-icer. Voor de voorruit een beschermhoes van de HEMA (vast te zetten met zuignappen aan de binnenkant van de ruit). Daar mijn voorruit nogal groot is, blijft een klein deel onbedekt, echter dat hindert het zicht niet en kan ik daar nog de-icer voor gebruiken
 
Het is natuurlijk een misvatting dat je met het gebruik van Rain repellant geen ijs op je ramen zou krijgen8o Waar is dat op gebaseerd? Als je auto stilstaat en het regent, dan ligt er toch echt water op je ruit. Het ijs op je ramen wordt gevormd door vocht wat neerslaat op je ruit, hele kleine waterdruppeltjes, deze vriezen dan vast. Ik zou dus niet weten wat de Rain Repellantlaag hier aan zou moeten veranderen. De naam zegt het al Rain
 
Klopt Adrie. Nu ik mijn post nogmaals lees, kan je het ook zo opvatten. Ik verwacht ook helemaal niet dat er geen ijs op zou komen, in tegendeel. Wetende dat er mooie beading achterblijft na een regenbui en de druppels dus blijven liggen, kan het niet anders dan dat vocht een ijslaagje gaat vormen als het gaat vriezen.
 
Ik gebruik ook altijd mijn vriesdekentje, kost bijna niks en helpt super:)^
Desondanks ik de optie snelle voorruitontdooiing heb (wat ook binnen de minuut zorgt voor een vriesvrij raam), maar in de winter probeer ik mijn batterij zo weinig mogelijk te belasten.
Dus niet instappen en direct verwarming vol open, radio aan en vertrekken zoals vele mensen doen.

Tijdens de winterperiode de ramen langs binnen voorzien van anti-fog gel, werkt ook vrij goed.
De-icers gebruik ik niet, vroeger eens getest en vond het een te vettige film over de ramen leggen.


Of je kan doen zoals mijn vroegere gebuur, een tas heet water over zijn bevroren ramen gooien.
Het resultaat en de plof die je hoorde vond ie echt niet zo leuk :D
Kon gelijk naar carglass bellen..
 
Ik heb Rain-x op de ruiten, en naar mijn gevoel zit het ijs minder vast als op de auto van mijn vrouw.
Deze krab ik ook gelijk schoon als toch al bezig ben, en die ruiten zijn onbehandeld.
 
Gewoon een emer met KOUD kraan water er over zwieren en met een trekker droog trekken.

Geen probleem werkt voor mij al 14 jaar:)^