• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik moest mij ook nog voorstellen.

franq

Detailing rookie
19 apr 2009
30
0
hallo allemaal,

Ik ben Frank Blom, en kom uit Hoofddorp. Momenteel werk ik als productiemedewerker/assistent lijnverantwoordelijke bij een bedrijf dat oa de ledschermen voor de NS leverd.
Dit vooral ivm de crisis waardoor ik mijn vorige baan ben kwijt geraakt. Op papier ben ik wertuigbouwkundige in de richting technisch tekenen/construeren.

In februari heb ik een Volvo 850 gekocht.
Ik heb voor mijn 'nieuwe' auto nu een poetsset aangeschaft. De vorige eigenaar heeft hem vooral de wasstraat door gejaagd, en hem naar mijn idee nooit in de wax gezet. De auto zit vol swirls en een aantal vogelpoep plekjes. Technisch is de auto in goede staat. al het onderhoud is volgens het boekje gebeurd (al dan niet door de dealer) en alle rekeningen zaten er bij.

Wat ik besteld heb:

Bilt-Hamber - Auto-Clay Regular
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated CarWash
Poorboys World - SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover
Poorboys World - SSR3 Heavy Duty Compound
Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue
Poorboys World - Black Hole
Lake Country - SmartPads CCS 6.5 inch Black FinishingPad
Lake Country - SmartPads CCS 6.5 inch Blue FinalFinishing Pad
Lake Country - SmartPads CCS 6.5 inch Orange LightCutting Pad
Lake Country - SmartPads CCS 6.5 inch White PolishingPad
DAP - DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine V2 -220volt

Nu mis ik nog iets voor de plastic gedeelten, en wat voor mijn velgen.
Overige aanvullingen (tips) zijn ook zeer welkom.


De motorkap heb ik al gedaan dmv wassen kleien en vervolgens met ssr3 op oranje pad.
Mij is niet echt duidelijk hoeveel schaakborden ik moet maken en wanneer de pasta nou is afgebroken maar het resultaat is behoorlijk mooi. Helaas begon het te regenen en ben dus gestopt. de kap nog wel tussen de buitjes in in de natty's gezet. het resultaat is al prachtig al is nog niet alles eruit. Dat iedereen complimentjes kwam geven zegt genoeg voor mij:eek:) .

As dinsdag ga ik het opnieuw proberen. dan heb ik een atv dag.


Mvg,
Frank

(Ik sta geheel open voor tips, kritiek en opmerkingen wat betreft de vogelpoepvlek, mijn lak, mijn bestelde lijst en eventuele toevoegingen daaraan. graag zelfs)




Voor wie het intressant vind:


Op mijn 18e heb ik de sierra overgenomen van mijn vader. Mijn vader heeft hem eruit gedaan ondat de koppeling eruit lag en alle remmen vervangen moesten worden. Ook had de auto al 2 grote beurten overgeslagen en reed dus al 40.000 km met dezelfde olie en bougies etc.
Zo zag hij er uit:
M5110041.jpg

SP_A0123.jpg


Zoals altijd poetste ik de auto wekelijks (ik was ooit een echte poetsert)
M5110040.jpg

Ik was dus een poetsert….
Helaas ging ik na een jaar bij de wekelijkse poetsbeurt dwars door het linker voorscherm met mijn knie. (pa had ooit het plastic binnenscherm verwijderd en nooit terug geplaatst) het staal was volledig weggerot en dus moest ik er een heel stuk opnieuw in lassen. Meteen nog een aantal roestplekjes aan de wielkastranden meegenomen. Destijds had ik nog een Halfords salaris van 250 euro in de maand, en kon geen spuiter betalen. (mede vanwege een enorm boetetraject van de politie voor mijn scooter) Toch moest er iets op, in de schuur stond nog een paarse pot verf van een surprise en mijn vriendin daagde mij uit om het er op te smeren (er vanuitgaand dat ik dat niet deed).


Een paars voorscherm zag er niet uit, dus dan maar rondom:schaam .
DSC00615.jpg

DSC00617Large.jpg

DSC00619.jpg

DSC00593Large-1.jpg



Zo heb ik ongeveer een jaar rond gereden, in het echt was het paars een stuk donkerder dan op de foto’s . Het stond eigenlijk wel stoer en ik kreeg veel leuke reacties. Voorral na het verlagen werd het gewoon een gave bak.

Voor/na verlagen:
11111111111111111111111111111111111.jpg

23344556.jpg

(bovenstaande foto 1-jan-2007)

SP_A0425.jpg


Nog een zelfgemaakte Polyesther onderspoiler gemaakt. De mal was van MDF.
SP_A0407.jpg


Toen een ongeluk gehad in eigen straat. Ik parkeerde uit en keek niet goed. Hoorde een toeter en zag een auto zo mijn zijkant in boren. De bewuste auto had voor 3500 euro schade!! Ik heb mijn zijscherm uitgedeukt en dat was het eigenlijk wel.
CIMG2579-1.jpg

CIMG2580.jpg


Even deze bumper bestellen de oude is nu echt stuk.
FO-00204020Voorbumper20Combath.jpg


Toen Heb ik hem helemaal glad geschuurd en een aantal blikken zwarte verf gehaald. In een weekend in een loods de auto zwart gerold en met korrel 800 en 1200 opgeschuurd, zo hadden we een waterdichte donkere onderlaag voor het matzwart. Eerst heb ik de neus matzwart gerold, en een aantal weekenden later pas de rest (na de zomervakantie). Voor een racy effect de skirt s groen gespoten.

Eerst op vakantie!!
DSC03750.jpg



Toen ik terug was dus de rest gerold, Nu had ik helaas wat kleurverschil omdat de neus al een boel zon regen en vuil was tegengekomen. Dit trok gelukkig wel weer bij. Groen was het toch niet, dus meteen maar helemaal zwart.
DSC022251600x1200.jpg

DSC02224_1024x682.jpg

DSC02233.jpg


Nog een paar fototjes:
29052008045.jpg

19052008021.jpg

DSC00186800x600.jpg

DSC00185800x600.jpg

DSC00188800x600.jpg

DSC00230.jpg

05112008256.jpg






Afgelopen januari bleek er ineens veel technisch achtereen de geest te geven.
Na het vertrouwen weggenomen te hebben in aug2008 met een afgebroken koppelstuk op de versnellingsbak
waardoor de aandrijving wegviel kreeg ik steeds meer oliegebruik afgelopen winter. 1L op +-5000 km waar het
eerst praktisch 0 was.
Ontsteking haperde (gerepareerd, verdeelkap) moest alweer nieuwe banden na een jaar.
En achteras kraakte. Nadat ik de uitlaat geheel was verloren op de snelweg door een kuil met opstaande rand op
de snelweg heb ik maar besloten naar een andere auto op zoek te gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom! :ja
Wat een verhaal en vreemde levensloop heeft die Sierra gehad zeg...niet echt de bedoeling geweest om zelf de auto te "schilderen" aanvankelijk, maar laten herspuiten had wel mooier geweest ;)
 
dannydehert zei:
Welkom! :ja
Wat een verhaal en vreemde levensloop heeft die Sierra gehad zeg...niet echt de bedoeling geweest om zelf de auto te "schilderen" aanvankelijk, maar laten herspuiten had wel mooier geweest ;)


het matzwart heb ik wel bewust gedaan. Dit was gewoon enorm gaaf en opvallend.
Alleen doe ik het nooit meer met een dagelijkse auto. Misschien dat er ooit nog een Rat look auto bij komt, eerst maar eens zien wat ik van de volvo kan maken.

groetjes