• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingevreten remstof!

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.772
193
26
Zwolle
Hallo, Ik heb een set LM velgen van mijn seat ibiza. Echter heeft de vorige eigenaar niet echt de tijd genomen om deze ook in de kleine hoekjes schoon te maken. Resultaat: ingevreten remvloeistof! Nu heb ik hier al wel wat gelezen over monello non ferro en iron x? Kan ik deze velgen nog mooi krijgen? Zo ja, met welke producten? Binnenkant etc heb ik laatst al gedaan met gewoon velgenreiniger. Nu heb ik op sommigen plekken nog wat remvloeistof en teerplekken. Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen en tips heeft. Groeten, John
 
Kreeg deze foto er niet meer bij. Sorry.
 

Bijlagen

  • conv_1252.jpg
    conv_1252.jpg
    127,3 KB · Weergaven: 200
Hoi Jora,

Als de remstof niet de velg zelf al heeft aangetast, dan is dat goed weg te krijgen met Monello Non Ferro. Goed dat je als eerste stap de velgenreiniger hebt gebruikt, de Non Ferro kan hierna. Voor teer is een toegewijde teerverwijderaar het redmiddel. Een zeer goede verwijderaar is Valet Pro's tar and glue remover, ook qua prijs niet de duurste.

Succes met de velgen.
 
GMToyota;n411184 zei:
Hoi Jora,

Als de remstof niet de velg zelf al heeft aangetast, dan is dat goed weg te krijgen met Monello Non Ferro. Goed dat je als eerste stap de velgenreiniger hebt gebruikt, de Non Ferro kan hierna. Voor teer is een toegewijde teerverwijderaar het redmiddel. Een zeer goede verwijderaar is Valet Pro's tar and glue remover, ook qua prijs niet de duurste.

Succes met de velgen.


Hoi GMToyota,

Als je er met je vinger overheen gaat dan voel je het wel echt zitten. Ik denk dat het er al wel een tijdje zit. Dus die Monello non ferro dan gewoon proberen denk ik maar. Mocht dat dan niet werken, tja pech!
Ik ben van plan om de velgen ook nog ff te behandelen met klei. En dan goed in de wax zetten. Wellicht dat ik er dan ook veel vuiligheid af krijg.
 
Monello Non-Ferro & Collinite 845 besteld!

Mocht ik beginnen aan de velgen, dan laat ik dat uiteraard hier ook weten!
 
Kees-sw;413005 zei:
Helaas kan ik de foto's niet zien, maar als het vloeistof is zou ik in eerste instantie de remleidingen checken :roll:roll Als er sprake is van rem-stof: Non-Ferro does the job!
Foutje. Inderdaad remstof ;). Auto is net voor de grote beurt geweest. Niks aan de hand. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Ik vrees dat je het er niet uit gaat krijgen. Zelf heb ik vieze velgen onder handen genomen. Veel remstof was er niet meer uit te krijgen, allemaal in de kleine hoekjes. Ondanks wassen, All Wheel Cleaner, Iron-X (non-ferro) en Tar-X... Maar laat het zeker weten of het lukt!
 
Ik heb het bij mijn LM velgen ook gedaan, en 98% van het vuil toch weg gekregen met Iron-X (Monello Non-ferro was er toen nog niet). Wel de behandeling een paar keer herhalen, en een keer stevig inborstelen tussendoor.
 
Vandaag maar eens 1 velg van zolder gehaald!
1. Binnenkant behandeld met HG Sticker / teer verwijderaar.
2. Velg ingespoten met Monello Non Ferro.
3. Even in laten trekken en even geborsteld.
4. Afgespoten met de HD.
5. Behandeld met 3M Klei en wat detailerspray

Fototjes!

OMdVbyPl.jpg

OCNUCZUl.jpg
 
Laatst bewerkt:
zo wat een netjes resultaat

ben zelf BBs Rs 772 aan het schoon maken
deze zijn zeker 4 nooit maar dan ook nooit gewassen of schoon gemaakt

is flinke klus maar terug naar jou

echt netjes resultaat man