• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Inizio Forza vs Total swirl remover?

Hollywood

Detailing addict
10 mrt 2009
71
52
Hey Detaillers,

Eigenlijk een makkelijke vraag: Welke bovenstaande (inizio - total swirl remover) is nou sterker?

SYN 1 + oranje deed namelijk nauwelijks iets op mijn volvo (en audi) lak.
Ik ben zelf geneigt om de wolfgang te nemen, maar mischien volstaat de inizio al :confused: ??


Gr. Hollywood
 
Voor de hardere lakken zou ik de Monello Inizio aan willen raden, zijn daar namelijk voor ontwikkeld, en doen het natuurlijk ook perfect op zachte lakken! :ja Mocht de Inizio niet volstaan, dan hebben we nu ook de Inizio Forza! Een tikje sterker dus! Inizio moet het makkelijk kunnen winnen
 
Helder!

Maar nu de hamvraag:

Voorzover ik heb kunnen beoordelen is de wolfgang een perfect(!) polijstmiddel met goede cut en dito afwerking/verwerking voor de hardere lakken.

Inizio forza heb ik nog niet veel van kunnen lezen, wel dat het een hoge cut heeft. Is inizio dan het middel wat ik zoek?
 
tinus zei:
Niet doorvertellen: Wolfgang=Menzerna=Monello.....



:-"


Niet doorvertellen, een Skoda Fabia = Volkswagen AG = Lamborghini Murcielago...:roll

MAW Geen enkel Monello product is echt vergelijkbaar met de Total Swirl Remover. De cutting is volledig afhankelijk van de pad die je gebruikt, tenminste DAT is wat ik hier op het forum gelezen heb.

Wel geloof ik graag dat Inizio en Inizio Forza dé aangewezen polijstmiddelen zijn voor een harde lak indien je een hoge cut zoekt.
 
McShine zei:
MAW Geen enkel Monello product is echt vergelijkbaar met de Total Swirl Remover

Je vergelijking gaat in dit geval níet op.

Wat Tinus met name bedoelde, is dat bijvoorbeeld de Finishing Glaze 3.0 exact hetzelfde is als de Monello Finale en Menzerna Final Finish.

En daarbij, een hoop polijstmiddelen (om het even welk merk) komen uit 1 grote fabriek...

:roll
 
@Patrick.

Ik heb geen idee wat je hiermee probeert te zeggen. Tinus reageert toch op een vergelijking tussen Inizio en TSR?

Welk Monello product is dan een echt alternatief voor Swirl Remover? Het enige alternatief dat ik kan bedenken is dan de hele Monello reeks.

Wat ik dus wil zeggen dat er totaal verschillende producten uit een fabriek kunnen komen en dat het dus niet in alle gevallen alleen een kwestie van rebadging is.
 
nicknameless zei:
Je vergelijking gaat in dit geval níet op.

Wat Tinus met name bedoelde, is dat bijvoorbeeld de Finishing Glaze 3.0 exact hetzelfde is als de Monello Finale en Menzerna Final Finish.

En daarbij, een hoop polijstmiddelen (om het even welk merk) komen uit 1 grote fabriek...

:roll
Hoho niet helemaar waar. De Finishing Glaze 3.0 lijkt erg veel op Finale maar het is niet exact hetzelfde product!
In de FG zitten iets meer polijstkorrels dan Finale en bevat de originele Glaze van Wolfgang.
Finale bevat geen glaze.

Total Swirl Remover is wel vrijwel identiek als Mezzo, vandaar dat Inizio Forza een stuk krachtiger is ;)
 
@Dibbuz: Doe is gek en geef nu maar gewoon toe dat al die andere loodsen naast CC opgekocht zijn door Tim. Muren er uit en 1 groot megavat; hendeltjes over halen en hoepsefloeps weer een gevuld flesje polijstmiddel.
TurtlewaxStickertje, MonelloSticker, WofgangSticker :)
Het is gewoon net als in de Batman film met de Joker, 1 borrelend vat, dodo potje worden er ingedoopt en besprayd met een geurtje :LOL