• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Inizio op oranje of mezzo voor de monello finale??

Arie1990

Detailing rookie
28 mrt 2010
9
0
Hallo,

Ik heb op dit moment een Krauss met daarbij een fles monello finale met witte compressor pad en de PBW blackhole met een zwarte pad.

Hiermee krijg ik mijn (pasgespoten) auto wel goed aan het glimmen maar de serieuzere swirls gaan niet helemaal weg in het zonlicht:
21052010193.jpg


En bij auto's van andere mensen is dit setje zeker te licht om echt de swirls en de krassen eruit te krijgen..
Dus ben ik gaan kijken wat ik hiervoor nog in mijn pakket moet plaatsen om de echte swirls weg te krijgen.

Kan ik eerst Monello inizio op een oranje compressor pad doen en daarna met finale en wit etc. erover heen?
Of MOET daar echt een mezzo tussen zitten?

Hier is namelijk te zien dat de lak niet echt 'dof' wordt van de inizio en denk ik dat de finale er meteen overheen kan.


alvast bedankt voor de reactie!

Arie
 
Zelf zou ik de Finale gebruiken op de lichtgroene finishing- en zwarte pad. De naam zegt het eigenlijk al Finale is om te finishen, heel veel doet het niet tegen de echte krassen en swirls

Verder zou je een setje kunnen aanschaffen dat bestaat uit oranje wit lichtgroen en zwart.

Voor mijn gevoel gebruik je bv Inizio met oranje en wit, Mezzo met wit en groen en Finale met groen en zwart.

IK heb altijd het gevoel dat de zwaardere compounds niet goed worden afgebroken op de lichte pads
 
Heb nog nooit meegemaakt dat je op een pas gespoten lak er doorheen gaat... Een spuiter/schadehersteller gaat soms enkele uren na het spuiten/uitharden er op tekeer met een rotary. Dus een DAP zal geen enkel probleem zijn. Dus ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt? :weetniet

De opmerkingen die je vaker leest over het wachten heeft te maken met het waxen van een verse lak, deze moet nog "uitademen", als je deze gaat afsluiten door een sealant dan zou je wel een lakproblemen kunnen krijgen
 
Dan zou ik graag willen weten waarom je door de lak heen zou gaan als de auto pas gespoten is... want ik kan zo niets verzinnen waarom dit zo zou zijn :weetniet En waarom gaat een schadehersteller er dan met een rotary niet doorheen?
 
Dus het is beter om de mezzo op een oranje pad te nemen??

Ik ben wel positief over de monello finale op de witte pad en de blackhole op de zwarte pad.
Dus dat zou ik eigenlijk niet willen veranderen.

Ik zoek alleen een polijst middel om nog voor deze stappen de swirls weg te halen en daarna ga ik met mijn huidige set eroverheen.

Wat zou jullie keuze zijn om te gebruiken?
 
Om meteen van Inizio naar Finale over te stappen is voor excentrisch gebruik wat mij betreft een te grote stap.