• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur reiniging, hoe doe jullie dit?

automobilia

Detailing rookie
25 apr 2024
7
15
Zo wat een uitdaging,
gisteren een complete interieur reineging op een peugeot 308SW van een paar jaar oud.............ze lezen toch niet mee maar wat die vuil! Wat zijn jullie bevindingen? Ik heb op gelost met een middel kost € 1,69 komt uit een lokale supermarkt is drinkbaar en oh zo.............reiningd. Mijn vraag is hoe doen jullie het? Foto's volgen
Bert
 
Het ligt er een beetje aan wat je wil reinigen maar met een All purpose cleaner kom je al een heel eind en is breed toe te passen.
Eenmaal schoon kun je met een interieur dressing bv nog de kunststof delen voeden.

Ik weet niet wat je voor ogen hebt verder en hoe “perfect” het moet zijn.
 
Interieurreiniging, wil je het écht grondig aanpakken - zeker bij veel vervuiling - dan kan je er rustig aan paar uur zoet mee zijn. En na afloop compleet gesloopt :)

Wat ik uit de kast trek:
-Stofzuiger
-Tornador (goedkope versie)
-Stoomapparaat (indien nodig)
-Extractor (indien nodig)
-boormachine met 'wc' borstel voor de vloermatten.

En uiteraard een goede all purpose cleaner (wel verdund) en genoeg witte microvezel doekjes. Kunststof onderdelen nalopen met een dressing doet ook wonderen! (En zo zijn er nog tal van verschillende producten beschikbaar)

Afgelopen weekend interieur aangepakt van een BMW 4 serie. Een redelijk schoon ogend interieur, maar de aandacht zit m echt in de details!
20240426_134542.jpg

voor:
20240426_101047.jpg

Na
20240426_195606.jpg

Voor (niks aan de hand zou je zeggen..)
20240426_100503.jpg

Na
20240426_195415.jpg

Eindplaatje.
20240426_164448.jpg


Ik ben benieuwd naar jouw foto's!
 

Bijlagen

  • 20240426_100512.jpg
    20240426_100512.jpg
    169,7 KB · Weergaven: 24
  • 20240426_195436.jpg
    20240426_195436.jpg
    180,7 KB · Weergaven: 26
  • 20240426_100523.jpg
    20240426_100523.jpg
    174,4 KB · Weergaven: 26
  • 20240426_164807.jpg
    20240426_164807.jpg
    161,3 KB · Weergaven: 26
Alle losse zooi eruit.
Vloermatten eruit.
Stofzuigen.
Borstellen en kwasten om extra vuil los te halen.
De laatste kruimels opzuigen.
Van boven naar onder werken met een interieur reiniger / apc / leer reiniger.
Ruiten reinigen.
Vloermatten schoonmaken en terugplaatsen.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Zo goede tips hier.............
Afgelopen weekend een Peugeot gedaan een SW uitvoering
Stof gezogen, matten er uit en deze hoge druk gereinigd. Matten geschropt met boormachine en roterende harde borstel in de zon gedroogd. Hoge druk hand (Bloemen) spuit bekleding in gesopt....Multivezel doek(jes) gebruiktvoor het inmasseren. afgenomen.............daarna licht laten drogen en gekeken wat voor vuil er achter bleef. Enkele kringen..................en let op deze verwijderd met een vernevelaar (ex HG flesje)gevuld met SPA-Rood en zachtjes ingeborsteld..................resultaat 10+. Ruiten gedaan binnenzijde met SONAX Ceramic seal.
Zal later even foto's plaatsen

Bert
 
  • Leuk
Reactions: Jurjenz
Interieurreiniging, wil je het écht grondig aanpakken - zeker bij veel vervuiling - dan kan je er rustig aan paar uur zoet mee zijn. En na afloop compleet gesloopt :)

Wat ik uit de kast trek:
-Stofzuiger
-Tornador (goedkope versie)
-Stoomapparaat (indien nodig)
-Extractor (indien nodig)
-boormachine met 'wc' borstel voor de vloermatten.

En uiteraard een goede all purpose cleaner (wel verdund) en genoeg witte microvezel doekjes. Kunststof onderdelen nalopen met een dressing doet ook wonderen! (En zo zijn er nog tal van verschillende producten beschikbaar)

Afgelopen weekend interieur aangepakt van een BMW 4 serie. Een redelijk schoon ogend interieur, maar de aandacht zit m echt in de details!
Bekijk bijlage 169966
voor:
Bekijk bijlage 169967
Na
Bekijk bijlage 169968
Voor (niks aan de hand zou je zeggen..)
Bekijk bijlage 169969
Na
Bekijk bijlage 169972
Eindplaatje.
Bekijk bijlage 169975

Ik ben benieuwd naar jouw foto's!
Ziet er goed........Top!
 
  • Leuk
Reactions: Jurjenz
Bij stoffen bekleding (stoelen, tapijt, hemel, matten, etc) vind ik het belangrijk dat er niet alleen op het oog iets schoon is, maar ook daadwerkelijk schoon. Vlekken verwijderen kan vrij simpel gedaan worden met een APC en een doek, maar écht vuil verwijderen en dus ook dieper uit de stof, dat moet met een extractor. (Natzuiger, etc)

Deze dingen nat spuiten en beetje raggen met een doek, dat is dus veelal vervuiling dieper in de stof drukken en weer laten opdrogen. Voor het oog misschien leuk, maar echt schoon is het niet.

Kringen getuigd trouwens van ongelijke verzadiging van je stof, eventueel i.c.m. met vuil. ;) Droogt dan nooit lekker op.
 
Hoge druk hand (Bloemen) spuit bekleding in gesopt....Multivezel doek(jes) gebruiktvoor het inmasseren. afgenomen.............daarna licht laten drogen en gekeken wat voor vuil er achter bleef. Enkele kringen..................en let op deze verwijderd met een vernevelaar (ex HG flesje)gevuld met SPA-Rood en zachtjes ingeborsteld..................resultaat 10+. Ruiten
Ah, ik las het het zó dat je na het nat maken van de bekleding, licht laten drogen en toen gekeken wat er achter bleef........ Enkele kringen. :p
 
  • Leuk
Reactions: automobilia
Matten eruit, alles stofzuigen. Daarna met kwasten en apc(verdund) aan de gang. Daarna de ramen, die maak ik ook schoon. Met spray en wipe en een schone doek over de kunststof delen. En dan komt het, de bekleding. Daar pak ik eigenlijk altijd de George voor, dan wordt het pas echt schoon! Onze andere auto heeft een leder interieur, dus daar gebruik ik een leder reiniger voor. Onderschat het niet qua tijd :)