• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Investering - plezier

RDS

Detailing addict
23 mei 2016
9
60
Beste cleaners,

Ik heb nu wat rondgelezen en moet zeggen dat ik opzie tegen de investering die gedaan moet worden.

Een foamgun (50e)
Dodo juice Born to be Mild (13e)
Monello Washmitt (12e 2x)
Gyeon - Q²M Waffle Dryer XL (18e)
Senza Acqua Drying Towel (14e)
Monello - Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay (18e)
3x emmer /grid guard (55e)
Carpro Iron-X (15e)
Gliptone Liquid Leather Cleaner / Conditioner (18e)
Carpro - CQuartz DLUX Plastic and Wheels Coat (26e)

Dit is al zo'n 250euro en dan ben ik nog niet begonnen met het polijsten (wat ik ook niet zo heel goed aandurf)
Stel ik heb het gekocht en dan bevalt het niet, een beetje zonde van het geld denk ik dan.

Zijn er niet mensen die samen met mij de auto willen poetsen?
Dan kan er gebruik gemaakt worden van hun producten en ik krijg feeling voor het poetsen.
 
Een foamgun (50e) Zou ik eerst even mee wachten, je kan zonder.
Dodo juice Born to be Mild (13e) Shampoo heb je nodig en dit is niet een dure dus +
Monello Washmitt (12e 2x) Goed bezig en heb je nodig
Gyeon - Q²M Waffle Dryer XL (18e) Goede en heb je nodig
Senza Acqua Drying Towel (14e) Uhm waarom 2?
Monello - Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay (18e) Goed bezig
3x emmer /grid guard (55e) Ik zou beginnen met emmers die je hebt staan. Kan je altijd later nog kopen.
Carpro Iron-X (15e) Ik zou Monello Non-Ferro nemen, is iets goedkoper
Carpro - CQuartz DLUX Plastic and Wheels Coat (26e) Kan je altijd later nog bestellen.

Het enige wat ik er wel bij zou doen is een wax-je....

Heb ik je aanschaf toch terug gebracht naar +/- € 100,-
 
  • Leuk
Reactions: Super055 en tembaco
+1 voor de genoemde berichten. Meestal begint het met het goed wassen en schoonmaken van het voertuig. Dus alles naden, kieren en sponningen schoon. Keien en waxen.

Vervolgens krijg je het virus te pakken en bestel je elke maand voor €250,- aan producten

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk maar ik zou beginnen met de basis. Goed wassen en drogen.
 
Foamgun voor nu niet aanschaffen.
Dodo juice Born to be Mild (13e)/koop hier gelijk 1 liter van das goedkoper in verhouding.
Monello Washmitt (12e 2x)/koop lekker Microfiber Maddnes incredimitt
Gyeon - Q²M Waffle Dryer XL (18e)/doen
Senza Acqua Drying Towel (14e)/ff mee wachten
Monello - Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay (18e)/doen
3x emmer /grid guard (55e)/koop maar 2 emmers
Carpro Iron-X (15e)/koop non ferro
Gliptone Liquid Leather Cleaner / Conditioner (18e)/mothers leathertech zou mijn tip zijn
Carpro - CQuartz DLUX Plastic and Wheels Coat (26e)/wacht hier anders ff mee.
Aanraders voor de toekomst?:
Poor boys APC
Collinite 476 wax
Gyeon prep
 
Laat even weten waar je woont,
Er zijn vast detaillers die je willen helpen.
Maar zonder woonplaats kunnen de mensen in de buurt niet reageren
 
Bovenstaande adviezen over wel / niet aanschaffen ben ik het helemaal mee eens.
Ik denk dat de meeste detailers hier op het forum zijn begonnen met 2 gewone bouwmarkt-emmers, washmitt, shampoo (en dan niet die van de Action of zo), droogdoek en een wax ter bescherming van de lak.
Eenmaal het virus te pakken is de collectie (al naar gelang de financiën) steeds verder uitgebreid.
Mocht je om wat voor reden dan ook stoppen met je wagen te vertroetelen kun je altijd je producten te koop aanbieden.........
 
  • Leuk
Reactions: mdlange
Helemaal mee eens. Mijn eerste bestelling bestond enkel uit verschillende handpads, de monello borsa tas en doeken. (delerium en diverse monello doeken)
Kleiset, polish en shampoo had ik van sonax bij halfords. Turtlewax, tire shine, bumper black en was-handschoen van de Action
Een paar maanden later toch maar een tweede(en grotere) bestelling gedaan...
Enz enz...
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Net als anderen: begin gewoon met de basis, een goede was-set, en voeg daar eventueel een kleiset, een goede wax of sealant, een handpad en een paar microvezel doeken aan toe. Dan kun je voorlopig beginnen, en dan als het bevalt in de gaten houden wanneer de Summer Supersale Day komt, en dan kun je met korting je verzameling uitbreiden.
 
+1 voor de eerdere reacties!

Vergeet niet dat 52% van de autobezitters hun auto NIET wassen, 33% gooit 'm door de krasstraat, 10% wast zelf met wat simpele spulletjes, 4% zijn Detailers zoals wij allen en die laatste 1%.... Tja, mijn Nudisten-Hobbyisten Autopoets Clubje heeft nog niet zoveel leden.

Kortom; Alleen al je auto goed wassen is dus al meer als wat de gemiddelde persoon doet. Dit is dus al een goed begin.


Greetz
 
@Jeroen
Dat is wel heeeeeel ver in het verleden, toch?;)
ik had het over "de meeste detailers hier op het forum" die zich dus al een beetje verdiept hadden in de materie, niet over de mensen-massa die 2x per jaar hun auto "wassen en poetsen", die nog nooit van 2-emmers, droogdoek of laat staan van kleien gehoord heeft......
 
Je maakt het inderdaad zo duur dan je zelf wil.
Mijn collega's hier hebben al wat van je lijstje geschrapt zie ik, dus je kan weer bijsparen ;)

Ik gerbuik nu nog altijd 3 emmers waar schoonma mee kuist hoor.
 
Zelf ook begonnen met twee zwarte emmers en wat valma shampoo en turtle wax en doodgewone spons.
( volgens mij alweer 14 jaar geleden ), soms de afspuitcabine.
Naderhand aan de verslaving geraakt en ondertussen hoor ik tot de laatste 4% van details zoals quantoxx zei.
Wel nog niet op prof niveau maar dat komt uiteindelijk wel :)
 
+1 voor de eerdere reacties!

Vergeet niet dat 52% van de autobezitters hun auto NIET wassen, 33% gooit 'm door de krasstraat, 10% wast zelf met wat simpele spulletjes, 4% zijn Detailers zoals wij allen en die laatste 1%....

Bron? Gewoon, uit interesse.