• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is dit te doen met een DAP?

Ewald

Detailing rookie
1 okt 2010
165
0
Ik overweeg om een DAP500 of zo aan te schaffen, om pre-waxcleaners / glazes op te brengen, zonder m'n pols te overbelasten, zoals me vorig weekend overkwam. Nu ik daar over aan het nadenken ben, realiseer ik me dat er een holle vorm in het model van mijn auto zit, die misschien wel eens lastig is om te doen met zo'n apparaat.

Het gaat me om de "richel" zeg maar, die onder de ruiten aan de zijkant zit. Met een handpad is dit prima te doen, maar de pad op een machine is meer vlak en vibreert ook nog eens 8 mm.

Iemand enig idee of dit te doen is (door een beginner)?

auto4.jpg
 
Geen probleem. Er zijn meer (en grotere) auto's met welvingen :heart_eyes:
Neem de Kompressors en je gaat heel blij worden.

Hans
 
Ik heb ook zo'n fijne 'vouw' op de motorkap van mijn Focus.
Dit was mede de reden dat ik de Kompressor pads waar Hans het ook al over had heb aangeschaft.
 
En mochten er plekjes zijn die niet met de dap te bereiken zijn kan je die altijd nog met het handje doen....hier en daar een klein stukje met de hand doen is nog altijd een gigantische stap voorwaarts tegenover een volledige wagen met de hand doen. :)_[]
 
+1 voor de kompressors, deze volgen de contouren perfect !
Je zou eventueel ook kunnen kijken voor de spotbuff ( pads + steunplaat ), deze zijn 4" en ideaal voor kleine werkplekjes ( en scheelt je dus weer handwerk )
 
Ewald,

Als je bij ons langskomt moet je maar eens een DAP500 of 900 van ons ter hande nemen, je zult zien dat het echt best meevalt.
We hebben tevens de kompressor als CCS pads dus ook dat verschil kan je zelf goed gaan ervaren.

Gr. Arjan
 
Voor de wat minder grote delen plaatwerk gebruik ik de kleinere pads icm de Lake Country 3,5 inch Dual Action Flexible Backing Plate op de DAP500/900.

Lake Country 4 inch Yellow Spot Buff Cutting CCS Pad (cuttingfactor 5/5)
Lake Country 4 inch Orange Spot Buff Light Cutting CCS Pad (cuttingfactor 4/5)
Lake Country 4 inch Green Light Spot Buff Light Polishing CCS Pad (cuttingfactor 1/5)
Lake Country 4 inch Black Spot Buff Finessing CCS Pad (cuttingfactor 0/5)
Lake Country 4 inch Blue Spot Buff Finishing CCS Pad (cuttingfactor 0/5)
Lake Country 4 inch Red Spot Buff Finishing CCS Pad (cuttingfactor 0/5)

Deze combi werkt voor mij prima. Voor de ronde vormen zou je de compressor pads gebruiken.
 
LB zei:
Voor de wat minder grote delen plaatwerk gebruik ik van de kleinere pads icm de Lake Country 3,5 inch Dual Action Flexible Backing Plate op de DAP500/900.

Lake Country 4 inch Yellow Spot Buff Cutting CCS Pad (cuttingfactor 5/5)
Lake Country 4 inch Orange Spot Buff Light Cutting CCS Pad (cuttingfactor 4/5)
Lake Country 4 inch Green Light Spot Buff Light Polishing CCS Pad (cuttingfactor 1/5)
Lake Country 4 inch Black Spot Buff Finessing CCS Pad (cuttingfactor 0/5)
Lake Country 4 inch Blue Spot Buff Finishing CCS Pad (cuttingfactor 0/5)
Lake Country 4 inch Red Spot Buff Finishing CCS Pad (cuttingfactor 0/5)

Deze combi werkt voor mij prima. Voor de ronde vormen zou je de compressor pads gebruiken.


Inderdaad backingplate wisselen duurt geen minuut.;)
 
Met de 4 inch pads zal de kracht die de machine levert ook groter zijn, denk ik. Dus een DAP900 zal dan niet nodig zijn, zolang ik niet wil polijsten.
 
Met een DAP500 kan je ook polijsten hoor, het gaat alleen iets minder snel. Het eindresultaat zal wél net zo goed zijn.:ja
 
dit laatste klopt; tothiertoe had ik ook alleen een 500 met zeer goed resultaat....de combi met kompressorpads en de kleinere pads zal het zeker doen :ja