• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jaguar XJ 40 - X 300

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
60
Waalre
Hallo allemaal;

Door RedCat werd laatst al een opmerking geplaatst. Ik moet in 'vierkante' meters gaan leren denken. Waarom ?

Hier komt, binnen nu en een aantal weken, de show-off van mijn project Jaguar ..... Mijn vrouwtje en ik hebben besloten om de VW Polo uit 1992 te verkopen. Rijdt trouwens 100 procent en is 100 procent. Maar er past werkelijk waar helemaal niks in, als we naar de Sligro moeten of kratjes frisdrank moeten inkopen.
Dus zoeken we momenteel een Young Timer. Dat is een auto van 15 jaar of ouder. Biedt leuke fiscale voordelen ( bijtelling is nihil ) ....

Het zal in elk geval gaan worden ............. Een XJ 40 of een X 300 series ... Je lacht je eigenlijk kapot, als je ziet voor welke bedragen die hokken al te koop zijn. En dan gaat het hier eigenlijk om auto's, die destijds DIK over de 100.000 Euro hebben gekost ....... Beide typen behoren tot de zeer betrouwbaren.
Zeer goede motoren ( als je weet welke ) en weinig tot geen roest meer ( als je weet welke ) ... Ik ben lid geworden van het Jaguar Forum en ik ga enkele auto's bekijken deze week. Er staan er genoeg te koop. Voor redelijk weinig centen. Het zal zonder meer een 6 cylinder in lijn worden. Deze motoren zoeven het mooiste. Vermoedelijk een 3.2 liter. De lakkleur is van ondergeschikt belang. Ik beoordeel de auto op kilometrage, aantal eigenaren, betrouwbaarheid verkoper, onderhoud, technische staat en 'roest' ............

Hier alvast 2 picjes van:

XJ 40 meestal met rechthoekige of dubbele koplampen. Model is wat 'hoekiger' :



Dit model werd opgevolgd door de X300 Series. De X300 Series is een codenaam. De typen worden wederom beschreven met XJ ....
Het model heeft weer de echte looks van Jaguar. Zeer veel techniek van FORD in de auto. Zeer goede motoren ( XJ 40 ook ) .,.....
 
Gave bak leon, en inderdaad als je de prijzen ziet lach je je rot.
Klant van mij koopt elke 2 a 3 jaar een andere, maar wel altijd de Daimler, deze schijnt volgens hem luxer uitgevoerd te worden dan de jaguar

succes met je zoektocht :)^
 
De van den plas van mijn vader is te koop als je geinteresseerd bent dan laat het maar weten.
Is een goede nette auto,verkeerd in zeer nette staat.
Vaders is er erg zuinig op,hij is danook zo`n typ van een jaar of zestig met grijs haar dus dan weet je het wel....
 
Hoewel ik dit topic beter in Projecten dan in SHow-off vind passen, zeg ik ga voor de 40! Mooier, en echt Jag, ipv veel Ford.. Daarnaast zie je de 300's nog regelmatig rond karren, waarbij de 40 toch net effe wat byzonderder is om te zien cruisen...

Maar, dat ben ik maar...
 
joeltje zei:
Hoewel ik dit topic beter in Projecten dan in SHow-off vind passen, zeg ik ga voor de 40! Mooier, en echt Jag, ipv veel Ford.. Daarnaast zie je de 300's nog regelmatig rond karren, waarbij de 40 toch net effe wat byzonderder is om te zien cruisen...

Maar, dat ben ik maar...

De XJ40 is ook al een product van Ford. Het interieur van de laatste serie van de XJ40 (1993/1994) is exact hetzelfde als de X300. Ik heb zelf een XJ40 van 1994 gehad.

Hartelijke groet,
Kees.
 
shaguar zei:
De XJ40 is ook al een product van Ford. Het interieur van de laatste serie van de XJ40 (1993/1994) is exact hetzelfde als de X300. Ik heb zelf een XJ40 van 1994 gehad. Hartelijke groet, Kees.

Hoi Kees, ken ik jou niet van het JAG forum ??? Voorlopig ziet het er naar uit dat het de XJ 40 gaat worden. Ben er eentje gaan bezichtigen, maar die valt af door de belachelijke vraagprijs. Had direct geen zin meer om te onderhandelen ....

Ik heb momenteel een 1994 XJ 40 in 'het rijtje' staan. Van een Jaguar forum lid. British Racing Green. Ik vind dat zelf de mooiste kleur. Ook de fijnste kleur, want deze lak is non-metallic. Gemakkelijker om eventueel bij te werken. Ik ben nu ietsje meer dan 1 week aan het zoeken. Krijg erg veel aanbod. Er zijn er echt genoeg dus ik kies met zorg. Er zijn er voldoende met een complete historie. Ik hoop binnen enkele dagen meer te weten van de groene Jag.

Greetz Leonneke. Mogelijk inderdaad van Show-Off naar Project ....:D
 
Rijdt zelf nu ook al een tijdje in een XJ40. De 3.6. en kan niets anders zeggen dan dat het formidabel rijdt!.. Heb er tot op heden nog geen problemen mee gehad op een lekke pakking na. Echt een aanrader wil je toch iets moois, comfortabel en stiekem toch ook nog redelijk snel rijden. Dit is nog een echte Jaguar terwijl de X300 toch al lichtelijk door Ford werd beïnvloed..
 
Oke oke, daar had ik overheen gelezen;)


Leonneke, voor de Leon heb ik wel plaats, maar voor zo'n HOK moet ik extra plaats maken.rofl
 
Nou jongens;

Deze dame is het geworden. Denk per ongeluk niet, dat deze al heel netjes is afgewerkt. Ik heb de auto gisteren gekleid .....

Om het maar heel zachtjes uit te drukken ..... FILLERS - FILLERS - FILLERS EN NOG MEER FILLERS ............
Gelukkig geen wasstraatkrassen. Wel wat krasjes, veroorzaakt met een schuursponsje. Ook wat bobbeltjes hier en daar ONDER de blanke lak ...

Hier kan ik naar hartelust met de rotary op tekeer gaan. Vele vierkante meters te gaan. Heb al ene Belgische meneer die me een beetje wil gaan helpen.
Volgens die Belgische meneer komt Bart123 ook altijd graag eventjes kijken ...... Bart ..... Zo na 25 juni gaat het gebeuren ...


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Beste Leon,

Eindelijk dan ...:-b
Met recht een project en het eindresultaat wordt 8-o :party:

Ik ga het volgen :)^
Nogmaals hartelijk gefeliciteerd met de vonst. Volhouden loont.

Hans
 
RedCat zei:
Nogmaals hartelijk gefeliciteerd met de vondst. Volhouden loont. Hans

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb een paar maandjes rondgekeken en ben half Nederland doorgereisd.
Er staan absoluut mooie exemplaren verspreid over Nederland. Ik vond sowieso al 3 auto's, die absoluut de moeite waard waren en voor goede prijzen te koop stonden. Ik schat, samengevat, dat 1 op de 10 Jaguars aan al je wensen kan voldoen. Je moet alleen niet stoppen met zoeken bij nummer 9 ..........
Je moet er 20 bekijken en daar de meest geschikte uit nemen.

Hoe zijn jou ervaringen met de lakken op de Jaguars ???

Greetz Leonneke