• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jaguar XJ 40 - X 300

Je maakt er wat moois van! Helemaal top.


Reiniging met Gliptone herhalen loont zeer zeker inderdaad. Vooral bij de oudere interieurs blijft er maar vuil uitkomen.
 
Leon,...................
8-())
Mn bakkes valt zowaar uiteen bij het zien van al je werk.
Ik kom zsm een keer langs bij je!
 
Klasse Leon. De glans op de Jag is fantastisch, maar je leer is werkelijk in fenomenale staat.
Nog even over de lak, en dan vooral het feit dat je er met een MF direct weer krassen intrekt ondanks dat je krassen in de lak met wetsanden te lijf moet. Wie kan me dat nou eens in gewone mannentaal uitleggen????
Ik zag dat je in de loop van dit traject al hulp heb gehad van Jan, Bart en Paul. Ook hulde voor hun aandeel.
Vraagje aan Paul: heb je je wetsand apparaatje (2mm?) van Festool kunnen gebruiken?
 
BlackPassat zei:
Vraagje aan Paul: heb je je wetsand apparaatje (2mm?) van Festool kunnen gebruiken?

Paul mag zich binnenkort gaan uitleven met z'n materialen. Zit in de planning.

En die vraag van je, over het krassen van een doek ????????????? Rodders, Bartr123 en ondergetekende, zouden het absoluut NOOIT geloven.
Totdat je het gewoon ziet .......... Rodders schreef het al. Ik kreeg er zelfs meerdere opmerkingen over.

Ik stond MET de AEG rotary, minstens enkele UREN op het dak te polijsten met SoHo wol en een grove compound. Kon de rotary gewoon letterlijk stilhouden op 1 en dezelfde plek. De krassen verdwenen heel, heel, heel erg langzaam. BartR123 ging over de motorkap heen met de Festool Wetsander.
Daarna meerdere hits met Soho wol en grove compounds ......... Na enkele uren werk, waren de diepere krassen pas verdwenen.

Jan Rodders trok er een doek overheen ( wat 'mindere' kwaliteit ) ......... KRASSEN !!!!!!!!!!!!

Ik kan het dus NIET uitleggen. Mijn gedachten blijven gaan in de richting van een siliconenbasis of een teflonachtige basis. Misschien gebruikte Jaguar in 1994 een andere soort blanke lak. Een 2 componenten blanke lak, met een toevoeging. Ik heb helaas te weinig verstand van de samenstelling van vroegere lakken.

Als ik deze aanpak zou hebben losgelaten op mijn Leon Cupra, dan was ik dwars door het staal heengegaan :D :D :D :D :D

Wie oohh wie, kan dit uitleggen ??? Ik moest er zelf altijd hartelijk om lachen. Krassen met een doek. Maar dat is nu serieus over.
Zelfs het uitwerken van de sealant of wax levert problemen op. Strepen en rare vlekken. Zelfs een goede detailer, zoals spray & wipe, levert problemen op.

Echt wazig en bijna acracadabra ...........
 
allereerst: Respect voor al het werk!
ten tweede: krassen maken met een doek, breek me de bek niet open.....
als ik al naar mn lak KIJK komen er al krassen bij... :(
maar inderdaad echt raar dat woolpads en wetsanden nodig zijn voor correctie, maar één veeg met een doek funest is... :S
 
Mooi werk ben je daar aan het leveren,:)^
@ivo's heb dit ook al mee gemaakt op mn(xj8 verleden)dat een goedkopere doek krassen maakte in de lak,microkrassen in direct zonlicht echt vervelend
gr zuidwest10
 
wellicht toont dat het verschil tussen een harde lak en een slijtvaste lak. Druk eens een spijker in een plank hardhout, en ga dan eens schuren tot die kras eruit is. Daar zul je toch ook veel langer mee bezig zijn dan met het maken van de kras....

Een harde lak voorkomt krassen, een slijtvaste lak minder, die zorgt alleen voor meer duurzaamheid...