• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Juiste producten i.c.m. Dap900

-kevin-

Detailing rookie
29 jul 2012
14
0
35
Heren en Dames Is dit een juiste combinatiekit ? Het gaat hierin om een Metallic antraciete 107 en een Metallic zwarte Aygo.

- Volgende maand komt er een Dap900 bij.
- Spuit flacons heb ik vanuit het werk en Extra micro vezel doeken heb ik ook.
- Washmit heb ik ook in microvezel. Maar er zit ook een spons bij de nonferro

Voor de velgen heb ik nog niks , reden daar voor is omdat ze nog op stalen schoenen staan die geen onderhoud vereisen.

kdgi7ced3vy.png


Graag advies en tips..
 
Ziet er al goed uit moet ik zeggen, je hebt aan veel dingen al gedacht. Eventueel zou je nog All Purpose Cleaner van Poorboys kunnen nemen, geweldig product en erg veelzijdig. Verder kan ik eigenlijk niet iets bedenken, ja misschein een wax maar dat ligt er net aan wat je prettig vindt. Maar je hebt al EX-P en dat is prima. Trouwens wat handpads zijn handig voor het aanbrengen van ex-p.
 
Ik zou ipv de pb shampoo een shampoo van dodo juice nemen.ik heb zef beide maar de dodo is veel beter vind ik.
 
Martijn , Is het niet mogelijk om dit met de Dap te gaan doen ? Eventueel kan ik er een hand pad bij doen om te kijken wat fijner zou werken :)
Ric , Waarom vind je de Dodo shampoo beter hij is in 500ml een stuk duurder..? Vriend van mij heeft de Poorboys en was hier tevreden over en de Volume/Prijs is een stuk voordeliger.
 
Waxen of sealant aanbrengen kan prima met een DAP. Is een beetje persoonlijke voorkeur.

Dodo Juice Born To Be Mild is inderdaad duurder per ml, maar deze is wel een stuk meer geconcentreerd. Je hebt er echt maar een klein dopje van nodig. Met een 250ml flesje doe ik al een hele tijd.
 
Super om te horen. Dan vervang ik die voor de Poorboys voor Dodo BTBM. Dan neem ik er nog 2 handpads bij. Verder nog op of aanmerkigen ? Want dan kan mijn bestelling morgen de deur uit :)
 
Van Poorboys heb je twee shampoos:
Super Slick en Suds. - > Dodo alternatief is: Born to be Mild (Kersen geur)
en
Super Slick en Wax. -> Dodo alternatief is: Sour Power (Appel geur)

Ik zag dat je in eerste instantie de Super Slick en Wax in gedachten had. Deze bevat een wax toevoeging. Even een stukje gekopieerd en geplakt van de Carclean website van de product omschrijving:
Poorboys Super Slick en Wax:
"Deze formule is speciaal ontwikkeld voor de koude herfst- en wintermaanden. Het voegt tijdens het wassen een waxbescherming toe aan je auto! Uiteraard kan deze shampoo ook in de lente of zomer gebruikt worden als je je bescherming tijdens het wassen snel wilt aanvullen."

Mocht je dus echt op zoek zijn naar een shampoo met wax, dan is Sour Power van Dodo de juiste keuze. Verder vind ik alle bovengenoemde shampoos wel fijn, ik gebruik overigens in de winter ook shampoos met wax, en in de lente/zomer/herfst shampoos zonder.
 
Om er geen shampoo discusie van te maken, heb zelf de BTBM en Super slick en suds.
Allebij prima shampoo's.
Maar de Bathe + heeft vogens mij nog het voordeel dat deze een beschermde laag achterlaat. https://www.Carclean.com/product/Gyeo...e_400ml_102705
 
ipv de born slippy kun je ook Spray & Wipe gebruiken (1:1). Als hoofddoel heeft deze spray een snelle schoonmaak, maar is echter heel goed te gebruiken als klei glijmiddel.
 
Maakt het niks uit dat de shampoo wax bevat voordat ik ga kleien? Ik hou anders BTBM aan..

spray voor de klei hou ik denk ik zo. Scheelt toch weer een paar euro. Ik denk dat deze bestelling zo wel de deur uit kan.

2 zwarte hand pads moeten voldoende zijn ?

Wil iedereen bedanken voor het mee denken en antwoorden.
 
Het maakt niet uit of shampoo wax toevoeging voor het kleien, btbm is echt een top shampoo. Denk dat je het wel red met twee handpads, al is voorraad altijd handig;)
 
De bestelling is de deur uit :-D
Nu alleen nog de DapV3 nog. Hopelijk zal de prijs nog iets doen met de Super-Sale. Anders kijken we wat Cc in de aanbieding doet om nog even mooi mee te bestellen. :-"
Iedereen bedankt voor de antwoorden. Op na een showroom staat van de 107 en Aygo.

rxcxulj1cfs.png