• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kärcher K5 Compact + Monello Lancia 2

Bennemans360

Detailing rookie
12 apr 2024
11
15
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op het forum.
ik weet niet of deze past.
Ik snap ook niet helemaal waarom je een link plaatst van een andere detailing shop, van een huismerk Carclean Product op het forum van CC (is ook tegen de regels)
Maar, ik denk wel dat deze past.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Oh sorry ja was niet de bedoeling, daar zag ik die in voorraad staan.

Deze lijkt mij ongeveer dezelfde? Alleen zwarte plastieke delen dan. Is dit dan de 2de versie?
 
Hier ook even het antwoord van mijn email voor wellicht andere mensen die dezelfde vraag hebben:
De Lancia Foam Lance moet passen op je Karcher als je de K-series connector kiest.

Het grote voordeel van de Monello foamlans is dat deze met 2 sproeiers geleverd wordt.
Een kleine sproeier die al is voor gemonteerd en een grote voor zwaardere hogedrukreinigers.
Alle andere foamlansen worden met een grote sproeier geleverd.

Hoe kleiner de sproeier hoe dikker het schuim. Zonder deze heb je met lichtere hogedrukreinigers dun schuim.
Het kan zijn dat de kleine sproeier te klein is. Je hogedrukreiniger gaat dan stotteren of valt uit.
Als dat gebeurt dan zal je de grotere sproeier moeten monteren en is het probleem opgelost.
Dat is simpel te doen en te zien in deze video:

De grens zit ongeveer op 140 bar maar dat is geen zekerheid.
Ik heb zelf een Nilfisk 145 bar (hetzelfde als jouw Karcher) met kleine sproeier maar we hebben ook klanten gehad die de grote moesten monteren bij 130 bar.
De kans is dus aanwezig dat jouw hogedrukreiniger stottert of afslaat bij de voor gemonteerde kleine sproeier, de oplossing is dan de grote monteren.