• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan je een goedkope nat/droog zuiger gebruiken in plaats van een extractor / tapijtreiniger?

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
hello

ben al sinds ik het echte auto liefhebben heb ontdekt(en iets later uiteraard CC) geintrigeerd door een extractor,
dit is toch wel een van de aparaten die OOIT in men collectie gaat moeten komen.(dat en nog een foamlans)
en nu zie ik juist in een boekje van een bekende (belgische?) doe het zelf zaak een nat/droog zuiger staan voor de wel zeer geweldige prijs van 29.95.... ok hij spuit geen water maar ik heb hier al verschillende mensen hier gehoord die toch nog naar een plantenspuit grijpen om hun apc om de juiste plek te krijgen en dan met de extractor op te zuigen...
het betreft hier een pow.0343 van het merk powerplus(daar geraak ik dan ook nog eens aan aan inkoopprijs...dus zal rond de 15euro gaan ]d~^ )

iemand ervaring ermee? het zou niet zijn voor elke week massa's wagens te doen maar enkel de 3 wagens hierthuis een keertje of wa per jaar.....
 
Je zegt het zelf al:
extractor vs nat/droogzuiger >>> je mist het diep in de te bewerken stof functie van de extractor.
Is in mijn ogen dus totaal niet met elkaar te vergelijken.

Je spuit dan wellicht op een bepaalde plek nog extra APC, maar dan alsnog ga je met de spuitmond van de extractor het geheel reinigen.
M.a.w. het APC'en is dus alleen een extratje en absoluut geen vervanging van

Hier thuis een Karcher nat/droogzuiger staan ( m'n reguliere stofsnuiver ), net als jij aangeeft met APC een gedeelte bespoten, daarna met de Karcher aan de slag .... jammer joh, ging 'm niet worden ( helaas )

edit: Postieve nieuws: voor €15 kan je er ook geen echte buil aan vallen, je hebt er dan in elk geval een vloeistofslurper er bij
 
Als je er een PM aan waagt, en geen bezwaar hebt tegen 50 km rijden, dan kom je gewoon eens mijn extractor proberen. Een extractor heeft absoluut meerwaarde vergeleken met een nat/droog zuiger.
 
Zoals al eerder vermeld, voor 15 euro kan je niet sukkelen....al is het maar als voorlopig toestel tot je een echte extractor koopt, kunt em nadien nog altijd gebruiken als stofzuiger voor vuile klusjes in de garage ofzo, om maar iets te noemen.
 
Ik heb ook een nat/droogzuiger, die gebruikte ik eerst ook als een soort extractor. APC sprayen, borstelen en opzuigen. Nu ik een extractor heb zie je echt het verschil, maar met de nat/droogzuiger wilde het ook wel redelijk.
 
paulus en hebben we het dan ook over een ell-cheapo nat-droog zuiger zoals ik wil aanschaffen? of een iets deftiger model?(kan VEEL schelen in zuigkracht he...)
 
sebiet ff horen bij men conectie wat de exacte prijs voor mij word en ga het er dan toch op wagen vrees ik....

bedankt iedereen voor de hints/tips/comments ]d~^