• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan je een hele zijkant in 1x polijsten zonder af te nemen?

Dennis121

Detailing chief
14 jul 2010
470
75
34
Meppel
Ik zag laatst ergens iemand een hele zijde van zijn auto in 1 keer doen!
dit heeft natuurlijk zeker voordelen!

Maar dit levert verder geen problemen? er trekt niks in de lak wat je niet wilt en ook is het nog goed weg te poetsen??? ook geen verschil hierin met finale-mezzo-inizio???
Want dan ga ik dit morgen is proberen als dit zonder problemen wil! (lijkt me 10 x fijner werken!)
:idee
 
het kan wel, ik zelf vind het niet prettig. Het is veel moeilijker om het product weg te krijgen. Tevens heeft met een gehele zijkant werken het nadeel dat de zon je product sneller op droogt na uitpoetsen. Hierdoor word het ook moeilijker om hem uit te poetsen.
Het enige wanneer ik het prettig vind. is als me vriendin me helpt om het wel op die manier te doen, want die gaat er dan toch bijna direct met de doek achteraan. Maar dan nog werk ik eigenlijk paneel voor paneel af
 
Ja het kan.

Maar of het prettig werkt is een tweede.
Dat is zowel afhankelijk van het soort product als de omstandigheden. Producten die wat residue geven en dan opdrogen maken het lastig.
De producten die zichzelf vrijwel helemaal afbreken gaat makkelijker.
Ik heb de auto de laatste keer na het polijsten gewoon gewassen. Daarvoor de Finale rondom gedaan en laten zitten, niets mis mee.
Was wel in de schaduw en niet te warm.

Hans
 
het kan zeker maar ik doe het zelf niet. Ik wil direct nadat ik een plaats behandeld heb zien of het resultaat naar m'n zin is. Je kan dan direct op dezelfde plaats nog een pas zetten zonder te gaan zoeken waar die extra correctie weeral nodig was.
Zo vergeet je het minder gemakkelijk.
 
Waarom zou je het product laten zitten nadat je het helemaal verwerkt hebt? :weetniet

Opgedroogde en uitgewerkte polijstmiddelen voegen niets toe aan de lak... :no

Het wordt zo vaak gezegd, polijstmiddel inwerken totdat deze zijn werk heeft gedaan en direct afnemen.

Ik heb ooit, eigenwijs als ik ben, de Wolfgang Fuzion 24 uur laten zitten, dit was een hel om het weg te halen 8o
 
Ik doe met Finale wel soms 3-4 stukken en dan neem ik dat af (bv een hele deur) dat gaat gewoon prima (de zon moet er niet op staan).
Het werkt vooral sneller omdat je de machine niet elke keer neer hoeft te leggen. Kwestie van proberen tot waar je kunt gaan.
 
Ik neem het altijd af, want je wilt toch zien of het goed gedaan is of dat je het nog een hit moet geven:weetniet
 
Waarom?
Nou puur omdat ik het een gekloot vind om iedere keer een stukkie te doen... weer stukkie schoonpoetsen en verder gaan...
Heb vandaag ook de zijkanten van de audi quattro beide in 1 adem gedaan :)
ging prima en werkte lekker joh!
 
Het Waarom ga ik al aan:! Zodat je kan zien wat je gedaan hebt ook wel goed is ;)

Maar zoals met alles in het detailing.
Vind iets wat je lekker vind werken en stick to it
 
Polijsten word per paneel gedaan hier. per paneel puur omdat ik wil zien of het voldoende is of toch nog een pas overheen moet.

Een glaze is 3 panelen en dan weer de eerste uitbuffen dan weer een nieuw paneeltje voeden.
Sealant EXP de hele auto lekker doen en lekker een flinke tijd laten zitten.
Wax ook de hele auto en even lekker laten zitten:rules
 
Dennis121 zei:
.... ook geen verschil hierin met finale-mezzo-inizio??? ....
Mijn mening is van wel:
inizio en mezzo absoluut wel per deel doen ivm met inspectie van de defecten.
finale zou mogelijk kunnen zijn, mits je als finishing touch gebruikt.
Verders .... idd doen waar jij je goed bij voelt; wil je per stukje van 20x20cm doen of in 1x .... leef je uit
Persoonlijk gewoon stukje voor stukje doen zoals het ons allen geleerd is !
 
ja TS zo werk ik ook.
dus gewoon stukken van 30 bij 30 pakken.
daar het residu van laten zitten en pas als je een hele deur gedaan hebt (in delen van 30 bij 30) het residu pas afnemen.
(Tim deed dit ook bij de winterprep van zijn R8)
maar bij compounden (inizio en mezzo) zou ik het niet doen. dit zoals MK-us al aangag, onhandig is voor het spotten van vorderingen in de lakcorrectie!

ik las ook dat het al lukte.
beschouw dan dit bericht als conclusie/bevestiging :-b
 
Zowieso vind ik INIZO laten zitten NIET fijn, en dat is een vette understatement. Het doet zijn werk uitstekend, maar afnemen vind ik iedere keer weer een hel.

Mezzo en finale zijn super om af te nemen.

Verder doe ik iedere paneel in een keer. Behalve het dak en de motorkap, die in 2 of 3 keer. Een spatschermpje of bovenkant moet makkelijk ineens kunnen.
 
Bartezzz zei:
(Tim deed dit ook bij de winterprep van zijn R8)
Maar hij staat wel binnen met de airco aan.
Sta je buiten in het zonnetje of er heb je veel opwaaiende zandkorrels/stof dan moet je dat echt niet doen gewoon.

Ben zelf ook geen voorstander om de hele auto in de Finale te zetten.
Ik doe wel soms wat grotere delen bv halve motorkap/half dak of een hele deur.
 
@ Dibbuz
Bartezzz zei:
een hele deur gedaan hebt het residu pas afnemen.
ja klopt inderdaad. met dat in gedachte had ik ook vermeld dat 1 deur nog prima gaat. maar niet een hele zijkant.
:)