• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan kleien ook met water met een klein scheutje zeep?

Wilde andermans auto poetsen vandaag, was mijn QD op. Toen heb ik APC 1/4 gebruikt, werkt echt voor geen millimeter. Ik had de motorkap ingesprayd met Iron-X, hierna gekleid met de APC, daarna met padje paintcleaner erop. Hele padje werd bruin }:)w Dus nu maar eens snel die Citrus Bling bestellen!!
 
Je moet ook niet kleien met APC, dat is 'zeep'. Daardoor doe je niets anders dan over de lak heen glijden omdat je glijmiddel veel te glibberig is en je klei hier op drijft.
Hierdoor krijgt de klei geen grip op de vervuiling en word het inderdaad niet schoon.
 
Ik heb al heel wat auto's gekleid met enkel water of water-shampoo, geen problemen...

Nuja, in meeste gevallen wordt er bij mij altijd gepolijst achteraf, dus indien een beetje marring, verdwijnt dat direct met het polijsten...
 
BlackTwist zei:
Wilde andermans auto poetsen vandaag, was mijn QD op. Toen heb ik APC 1/4 gebruikt, werkt echt voor geen millimeter. Ik had de motorkap ingesprayd met Iron-X, hierna gekleid met de APC, daarna met padje paintcleaner erop. Hele padje werd bruin }:)w Dus nu maar eens snel die Citrus Bling bestellen!!
En dan nog even testen op een auto van een ander...

Tandenpoeten met APC doe je toch ook niet? Kans op schade + het genomen risico. -1
 
De klei van Swissvax is prima te gebruiken icm water+autoshampoo als glijmiddel. Het brokkelt niet, ook niet na meerdere keren.
 
Op het potje waar de PB klei in zit staat ook vermeld dat je met een heeeel lichte verdunning kan kleien met water en SSS.
 
SkyBuMp zei:
En dan nog even testen op een auto van een ander...

Tandenpoeten met APC doe je toch ook niet? Kans op schade + het genomen risico. -1
FF off-topic, ik ken iemand die zijn tanden eens had gepoetst met Jif, tanden waren mooi wit, alleen zijn glazuur was fietsen....
 
De shampoo van Zaino wordt aanbevolen als claylube....
Er zijn dus wel gevallen waarin het kan, maar afhankelijk van product...!
 
Dank voor je flauwe -1 SkyBump, alsof we hier een karmasysteem hebben. Ging om een oud Suzuki'tje Alto die ik momenteel op m'n naam heb maar naar m'n ma gaat. Ik kan me de ijskoude ochtend nog herinneren dat ik extra oplette met de waterslang langs jouw Citroen tijdens een van de Lelystad-meets.

lol@bartr123 heb dat gek genoeg eens eerder gehoord dat iemand mij serieus vertelde dat ze weleens met Jif haar tanden poetste.
 
Ben je er deze meet weer bij de 19de? Dan wel geschikte detailerspray meenemen.....anders maak ik een filmpje voor het archief, apc als clay lube :grinning:
 
Zou je dan niet bijvoorbeeld die turtle wax ice kunnen gebruiken? Dat is eigenlijk ook een vorm van quick detailer. Heb ooit eens (staat nog nieuw in de doos) een setje gekocht (denk half jaar terug ofsow) van turtle, zon klei kitje. Daar zat ook een lube bij met een ongeveer dezelfde toei als die ice, nog overigens nooit gebruikt maar misschien zijn er andere die hier ervaring mee hebben?. Zelf gebruik ik gewoon van poor boys quick detailer+ gaat perfect. Icm monello klei of mothers.
 
doe toch aub dit topic op slot , er is al genoeg onzin geschreven over het al dan niet gebruiken van een geschikt glijmiddel(voor klei :D )

ik verwijs gewoon naar de webshop , daar staat het toch klaar en duidelijk , niet ?????