• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kawouter stelt zich voor (nieuwe foto's RatStyle Punto)

Ik mag die stijl wel :party: , en wat je vooral niet moet doen in mijn ogen is iets doen omdat anderen het mooi vinden. Ons conformeren naar wat anderen 'de norm' vinden moeten we al meer als genoeg.
Maar ehh, heb je nog iets over de roest heen gedaan. Iets roestig maken is één ding, het laten doorroesten is niet de bedoeling lijkt me. Vroeg me dus af of je op de roestlaag blanke lak gespoten hebt om het te 'sealen'.
 
Zolang je de roestige panelen blijft mee wassen is er niets aan de hand, lekker zo laten zou ik zeggen...
En anders, complete rat, oftewel NIET meer wassen... :)
 
Petrus was me voor maar een goede Rat look moet je natuurlijk wel "stoppen" anders zie je de ratten eronderdoor lopen straks hahaha
Maar als je al zolang fan bent weet je dat wel.

Een fiatje roest ook prima weg zo hoor ;)
Het is niet mijn ding, al denk ik dat een TT ook goed oxideren zal met aluminium denk ik :)

Waarom niet gewoon netjes heel de bovenkant gelijk in 1 keer schuren of onder en dan over laten gaan in de originele kleur?
Succes ermee, scheelt je een boel detailspullen..dat wel!!


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
f*ck.. wouter is te hard tegen een verkeersbord aangelopen?

maar ik mag het ook wel, lekker je eigen ding doen :)


laat je gezicht ook nog eens zien op het 306 forum ;)
 
Het is niet dat ik het lelijk vind; ik vind dat je je op deze wijze er erggemakkelijk "vanaf maakt". En daar bedoel ik mee dat je nu dus niks meer aan je auto hoeft te doen dan alleen erin te rijden.
Het is gewoon gemakkelijker om je lak eraf te schuren dan hem helemaal strak te maken en te houden.
En tja; waar was dit forum nu alweer op gebaseerd?............
 
Ben ik het helemaal mee eens.

wat je vooral niet moet doen in mijn ogen is iets doen omdat anderen het mooi vinden

Ben ik het ook helemaal mee eens, maar ik ventileer ook graag mijn mening als ik iets niet mooi vind...

Deze "tjoening"stijl druist gewoon helemaal tegen mijn idee van detailing in.

Als morgen er een stijl ontstaat waarbij men zoveel mogelijk swirls aanbrengt hoef ik het toch ook niet mooi te vinden (lees : te waarderen)?
 
Thnx voor de reacties allen.

Er gaat inderdaad niets over de roest heen. Dit wordt ook lastig denk ik. Lak er over is niet mooi en roest tegenhouden als het al in deze staat is, dat is ook erg lastig.

En ik begrijp dat niet iedereen het mooi vind. En gelukkig hoeft dat ook niet. ;)

Het deed mij ook best wel pijn toen ik voor het eerst de slijptol in de motorkap zette hoor. Ik moest ook wel even slikken. Maar het is wel grotendeels geworden zoals ik het wilde.

@ Jeroen, ik zal weer eens kijken daar. Als ik tijd heb. Ben behooooorlijk druk
 
Kawouter;337673 zei:
Thnx voor de reacties allen.

Er gaat inderdaad niets over de roest heen. Dit wordt ook lastig denk ik. Lak er over is niet mooi en roest tegenhouden als het al in deze staat is, dat is ook erg lastig.

Lastig? welnee hoor, Losse vliegroest even met een schuurpapiertje afnemen, dekje met thinner om te ontvetten en matte blanke lak en een lakrollertje van de bouwmarkt doen de rest.