• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuzestress andere auto, wat is jullie keus?

Heb je ook al gedacht aan een iets oudere auto uit het E-segment, dan kom je bijvoorbeeld uit bij een e-klasse estate. Dan heb je ook een zeer ruime auto, maar wel met een wat mooier uiterlijk naar mijn mening (of een A6 als je bij VAG wilt blijven).
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Tomsel
Ik had bewust de Kodiaq al niet genoemd vanwege het verschil in het prijskaartje t.o.v. de Touran en de S-max, en ik gok dat een Superb niet voldoende ruimte biedt (al is ie wel ruimer dan een Passat). Wat het argument van 2 VW's voor de deur, zou ik niet wakker liggen, tegenwoordig hebben veel Vagdealers meerdere Vagmerken onder één dak (of het dak ernaast), en een groot deel van de onderdelen is uitwisselbaar tussen de verschillende merken.
 
  • Leuk
Reactions: Tomsel
Merk blijft persoonlijk. De Ford is gewoon een verhoogde Mondeo. Wat je ook mooi vind, ik zou me goed inlezen welke ellende motoren en andere mankementen in welke types zitten. Door de overgang naar al dat eco geneuzel word alles geknepen. Vorig jaar zelf ook een zoektocht gehad. Ook gekeken naar de focus. Sommigen scherp aan de prijs, bleek dat er een serie motor in zat die dan tegen de distributie riem aan kwamen en dat is voor sommigen motoren best prijzig. Andere (oudere) benzine types hadden ook een zeer beruchte motor, die samen met BMW/PSA ontwikkeld was. Dit zit in de THP motoren


De kinderen zijn nu 0 en 2,5.....maar de auto zal dienen voor de komende jaren en lange termijn. Betreft vakanties.....wij gaan zomers kamperen met de tent en neem ik windsurfspullen mee. Het dak is dus vol geladen met windsurfspullen, dus geen ruimte voor dakkoffer.


Wij hebben ook twee kinderen, inmiddels 5 en 9. De box wandelwagen blijft thuis, maar wel weer meer ander speelgoed. Wij kamperen met een grote De Waard tent. Rest vd kampeer uitrusting moet mee tafel stoelen koken enz. 4 fietsen. Dus voor ons dakkoffer en een bagagewagen. Zelf gekozen voor 1250 kg geremde aanhanger ivm regelgeving (750 kg aanhanger minus ledig gewicht is niet veel over qua speling)

Probleem waar ik veel tegenaan liep is het trekgewicht van de auto's. Bijvoorbeeld de ecoboost van Ford focus 300 kg, puur dat er dan een fietsendrager achter mag. Anderen modellen auto's max 1000 kg. Mijn kar mag meer en ik wil dat kloppend hebben op papier, voor de toekomst in het buitenland waar bijv Duitsers minder coulant zijn. Aanhanger kan je eventue wel terug laten keuren, maar 1000 kg is nog weinig voor mij. Ook als je over zou willen op caravan.

Als ik het zo lees ga je ook bepakt en bezakt. Wel of geen bagagewagen weet ik niet, maar hou die optie open.

Zelf uitgekomen bij de Peugeot 308 SW ex lease diesel. Wat te klein voor jou voorkeur. Wij waren vol bezakt op vakantie naar Zeeland geweest vanuit Friesland. 2 weken met dakkoffer gereden. Gemiddeld verbruik 6.9 liter per 100 km. na 1400 kilometer, wat niet raar is. Tot heden nog zeer tevreden.
 
  • Leuk
Reactions: Tomsel
@Cordoba , betreft de 2 vw was ook meer een geintje. Hier geef ik ook niet zoveel om :).

@Tijntje , wij gaan inderdaad in de zomer ook zwaar bepakt op vakantie. Aanhanger is voor 1800km heen en 1800km terug niet een optie voor de zomervakantie. Voor Nederland heb ik een surftrailer, dus hier in Nederland is het niet zo’n issue. Afgelopen jaar een chalet gehuurd, aanhanger mee. Toch neem je dan meer mee dan op voorhand uitgedacht. Zelfs dan, met 1 kleine heb je de auto (Passat) zo vol :sob:. Wat wel een optie zou kunnen zijn, is om een trekhaakkoffer te gebruiken en deze vol te laden met lichte spullen (slaapzakken,lakens, kussens, handdoeken etc....)

@GeBas .....grand scenic is wel ruim, maar niet mijn ding.

@tamer .......voorkeur van jou weet ik al :sob:
 
Wel nee @tamer kreeg een visioen vermoed ik

1614200653838.png
 
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik van de grand scenic ook niet echt warm liep. Maar de vrouw moest toch een grotere auto hebben dus voor haar deze toch gekocht. Nu ik men eigen auto niet meer heb en we het nu toch moeten doen met 1 auto toch tevreden van.

Voordelen van de scenic zijn in mijn ogen
Veel opbergruimte
Stille motor
Gebruiksgemak

Nadelen
Hoog verbruik
Weinig koppel
In comfortmode voelt het stuur te licht aan
 
Haha, mijn mening is geen eerlijke natuurlijk. Ik kijk alleen maar 1 kant uit en dat zal ook altijd zo blijven. Technisch gezien moet je gewoon geluk hebben. Ik rijd nu 20 jaar vw en nooit gezeur gehad. Het is voor mij of vw of audi met respect tegenover een ander zn mening. Maar als ik die Ford zie, dan denk ik toch wel wauw wat n mooie auto en dat meen ik echt. Alleen ik zal er nooit 1 kopen ;)
 
@Tomsel uit jouw 2 voorgestelde wagens, zijn mijn voorkeur ook meer bij de VW liggen.

Misschien een alternatief nog voor dit segment, een 2 (gran) tourer? 220i bijvoorbeeld. Is in mijn ogen niet de meest sexy wagen maar dat vind ik van alle MPV's eerlijk gezegd.

Of de X1 ? Deze staat op hetzelfde platform als de 2 tourer.
 
  • Leuk
Reactions: Tomsel
Als ik dat zo lees dan heeft je toekomstige auto een paar keer per jaar een pittige klus. Ik zou dan toch wel heel erg rekening houden met een sterke motor. Zo'n 1.5 TSi heeft mij op dat gebied nog niet kunnen bekoren. Het laatste modeljaar is geleverd zijn met de 1.8TSi, maar dat zou dan toch i.c.m. DSG mijn minimumeis zijn. (en dan ook nog met een tuning zodat het koppel je wat comfortabeler laat rijden)
 
  • Leuk
Reactions: Tomsel
Wat mij persoonlijk ook altijd nog wat lijkt is een Dodge RAM. Luxe uitvoering. Moet je hem wel zakelijk kunnen zetten;).

Heel veeeeeel detail oppervlak en ander poets plezier. Heel erg luxe uitgerust. Zit super. Rijd net zo, of zuiniger dan 1:10 benzine. Behoorlijk power in. Kunt met surfspullen tot aan de waterlijn komen, niet meer slepen. Kinderen ruimte zat. Grote 'kofferbak' . Klep in de pijp voor de liefhebber. Mocht de vrouw paard rijden, de trailer kan er met gemak achter. Behoorlijk waarde vast heb ik wel eens gehoord.

Alleen moeders moet er ook in willen rijden...
 
  • Leuk
Reactions: Tomsel
Tja, ik vind auto keuzes altijd heel erg persoonlijk. Dus volg je gevoel.
Daarnaast, ik koop altijd auto’s ipv andere aanschafvormen, je bent je geld niet kwijt he. Dus als je bijv voor de S-max gaat en het bevalt niet, snel eruit en wat anders kopen.

En dan tenslotte, ik lees dat je ruimte nodig hebt op vakantie. Waarom dan niet een kleinere wagen voor de ca 20km daily rides en in de vakantie een modelletje met veel opslag huren? Bijv. een VW Multivan? Heb je ook niet de hogere maandelijkse kosten als je 11 maanden in een kleinere meer efficiënte auto rijdt. Hebben wij ook tijdje gedaan, prima bevallen.
 
@FRchippie , helemaal eens. Ik twijfel ook over de 1.4 of 1.5.....nadeel van de dsg van de 1.8 is dat deze maar een beperkt koppel kan hebben, dit betreft namelijk de dsg7 automaat. Dus met chippen haal je een geringe winst op gebied van koppel.

@AndyVR , heb de bmw inderdaad ook bekeken. Is volgens mij ook weer een slagje kleiner dan een touran of s-Max. Persoonlijk vind ik dan de s-Max St-line of tiguan in R-line er mooier uitzien dan de Gran Tourer met bijv. een M-pakket.

@Marcel1973 , ik zou ook nooit een auto leasen of geld lenen voor een auto. Alles wordt zo betaald, dus net wat je zegt.....bevalt het niet kan hij zo weer verkocht worden. Wat je ook aangeeft, auto’s zijn een persoonlijke keuze. Was benieuwd of er nog iemand suggesties had of alternatieven voor de 2 genoemde auto’s. Inmiddels suggesties zat.....ook weer mooi om wat uit te zoeken.
Ook een busje huren voor de vakanties heb ik al eens over zitten te denken. Als ik die kosten op tel voor 3 vakanties per jaar.....zo’n 5 à 6 weken en ook de kilometers (6000 a 7000), vraag ik me af wat ‘goedkoper’ is. Je hebt minder afschrijving op je eigen, minder wegenbelasting......maar die 30,- per maand wat ik extra betaal aan wegenbelasting doet het hem niet.

@Tijntje ......wel gaaf zo’n auto, alleen de vrouw krijg ik daar nooit, maar dan ook nooit in :sob: